Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietskar kinderen: tot welke leeftijd ? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

fietskar kinderen: tot welke leeftijd ?

Beste Sandra,

Die beren zie ik af en toe ook wel op ons afkomen, maar ik probeer ze maar zoveel mogelijk te negeren. Vorig jaar naar Griekenland hadden we alleen een fietskar om in te checken, de fietsen hadden we gehuurd. Dit jaar komen er nog 2 fietsen bij, want we hebben toch voorkeur om op onze eigen fietsen te rijden. We worden in Thailand van het vliegveld gehaald, dus het is voornamelijk een kwestie van thuis al goed voorbereiden en inpakken. In Thailand hebben we dan nog 8 weken om over de terugreis na te denken, want de fietsdozen zijn we dan kwijt. De fietskar in het vliegtuig meenemen was geen enkel probleem. We hadden vooraf bij de luchtvaartmaatschappij geinformeerd, al wisten ze op Schiphol toch niet goed wat ze er mee aan moesten. Uiteindelijk werd hij qua gewicht gewoon bij de bagage geteld en hoeften we niets extra te betalen. We hadden bij een fietsenhandel een originele doos van een nieuwe fietskar gevraagd en dat werkte uitstekend. Ik weet niet hoe groot een opgevouwen Burley is, maar dat zal aanzienlijk minder zijn dan de grotere zwaardere Winther Dolphin. Ik had nu wel graag een Burley gehad, maar voor die ene keer gaan we geen andere meer aanschaffen. Ik zou dat hele circus met kind, bagage, fietsen en fietskar overigens niet voor een weekje vakantie gaan verplaatsen. Je kunt wel wat extra hulp gebruiken om je naar het vliegveld te brengen en te helpen met inchecken. Er zijn reisorganisaties die je naast het vliegticket een pakket aanbieden om je bij aankomst op te vangen en meteen naar je eerste overnachting te brengen. Verder ga je dan je eigen gang. Wat extra service, waar je wel voor moet betalen, maar dat neemt ook weer wat beren van je pad af. Vind ik met een kind wel prettig. Verder vinden wij het heel erg leuk om in Azie met een kind te reizen. We hebben er nooit eerder gefietst, maar toen ze 2 was wel enkele weken in Indonesie rondgetrokken. Ze is nu wat ouder en met spelen meer afhankelijk van taal. De kans dat je daar Nederlandse kinderen van dezelfde leeftijd tegenkomt is niet zo heel groot, dus zal ze vooral contact met Thaise kinderen hebben. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat.
Groet,Martin Muller

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie suggesties. Ik ben er nog altijd niet uit. Mijn vrouw doet zeer veel verplaatsingen met de fiets met de kleine, dus in theorie zou dat wagentje veel gebruikt kunnen worden.

Een wagentje kopen voor 1 jaar is te gek, maar als ik dit karretje twee jaar kan gebruik, dan vind ik de aankoop het overwegen waard. Vrienden hadden de Kidkar comfort de luxe ( http://www.kidcar.com/nl/comfortnl.html ) en ze bevestigden mij dat hun kinderen zeer graag in het karretje zaten en dat dit ging tot een leeftijd van 6 jaar.

In de test van de fietserbond zie je veel karretjes die geschikt zijn voor een leeftijd tot ongeveer 4,5 jaar dus dat is onbruikbaar.

De toertjes die we van plan zijn zijn absoluut geen wereldfiets tochten, eerder zien we dit karretje voor eendags of weekend tochtjes. Vlaanderen fietsroute zal het maximum zijn dat we ooit zullen fietsen. Het wagentje zal meer dienen om naar de tantes of (over)grootmoeders te fietsen

De wagentjes van http://www.chariotcarriers.com/html_eng ... t_line.htm zien er leuker uit, maar volgens de specificaties zijn ze maar geschikt voor kinderen tem 4.5 jaar.

Een tandem wil ik niet, ik kan het waarom niet meteen rationeel verklaren. Of toch: een aanhangkarretje kan zowel op mijn fiets als op mijn vrouw haar fiets worden vastgemaakt. Van een tandem ga ik plezier hebben maar mijn vrouw zal daar niet direct plezier van hebben.

Ik hoop een beetje de etappe van de aanhangfiets te kunnen overslaan, ik neem nu al geregeld de kleine op zijn fietsje (met zijwieltjes en een grote stok om te duwen !) mee tijdens mijn joggingstochtjes. Papa moet veel duwen maar de kleine vindt het leuk en hij leert sturen (en remmen terwijl papa hard aan het duwen is :evil: ).

't zal mijn sterrenbeeld zijn, maar ik blijf maar overwegen en twijfelen.

Wim

Even vergeten te vermelden: we hebben een fietsstoeltje dat we van mama's fiets vlot naar papa's fiets kunnen overzetten, maar ik denk dat een fietsstoel niet zo leuk voor de kleine spruit is. Uiteindelijk zit hij er ingesnoerd in en kan hij niet veel bewegen. Als hij in slaapt valt dan krijg je dat vooroverhangend hoofdje.

We hebben al vele leuke tochten van enkele uurtjes gedaan met dit stoeltje, maar we vrezen dat hij een beetje te groot aan het worden is voor een dergelijk stoeltje.

Een tweede nadeel van een dergelijk stoeltje is dat je geen achtertassen kan meenemen op de fiets als het stoeltje gemonteerd is.

Wim

De kogel is door de kerk, we hebben de Kidcar Bikebuggy gekocht.

Tot nu toe zeer leuk, ook voor de kleine, hij is apetrots ! De Bikebuggy hebben we ook gekocht met het zwenkwiel en een kleine wandeltestrit had als resultaat dat de oude buggy, een Torq driewieler, kompleet afgedaan heeft.

In andere discusie forums werd gesteld dat je niet het effect voelde van een aanhangwagen, maar dat is toch een beetje overdreven. Als ik vergelijk tussen een kinderzitje en de aanhangbuggy dan fietst de kinderzit combo veel beter, maar voor de kleine en voor ons veel praktischer is de aanhangbuggy combinatie

Wim