Additionally, paste this code immediately after the opening tag: hoogteprofielen Laos (Kasi - Boten) - Forum Wereldfietser

hoogteprofielen Laos (Kasi - Boten)

Beste fietsers,

Afgelopen maanden fietse ik ruim 3000 Km door Thailand, Laos en China. Na al mijn vragen is het nu tijd om wat informatie toe te voegen. Ik heb mijn routes met GPS meting vastgelegd. Hierbij de hoogteprofielen van de routes door Laos.
Kun je nog eens nakijken waar je overheen bent gegaan of wat je nog te wachten staat...

groeten,
Gertjan

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Beste Gertjan,

Hoe maak je deze grafieken? Luang Prabang ligt niet op 972m, maar een heel stuk lager. Op de etappe Kiukacham - Luang Prabang gaat het volgens mij mis, na de top op 1031m volgt een lange afdaling tot in Xiang Ngeun.

Lou schreef:Hoe maak je deze grafieken? Luang Prabang ligt niet op 972m, maar een heel stuk lager. Op de etappe Kiukacham - Luang Prabang gaat het volgens mij mis, na de top op 1031m volgt een lange afdaling tot in Xiang Ngeun.
Als hij het heeft gemaakt met een barometrische hoogtemeter, is het misschien te verklaren door een verandering in het weer...

Die grafieken kloppen inderdaad niet.

Ik heb deze route andersom gedaan. Ging van Pak Mong naar LPB voornamelijk licht naar beneden langs een rivier en zeker geen 600 meter omhoog zoals de grafiek het aangeeft.
LPB ligt op nog geen 400 meter en absoluut geen 972 meter.
Van LPB naar Khiou Ka Cham moet je twee langere kimmen nemen en geen een volgens die grafiek. Je fietst eerst 15 km vrij vlak tot Xiang Ngeun. Daar begint de eerst klim (staat niet op de grafiek) van 15 km lengte. Je gaat van 400 meter naar net boven de 1000 meter. Dan daal je weer af naar 500 meter en je krijgt dan 22 km klim naar 1400 meter. Deze klim is niet zwaar. Niet ver van het hoogste punt is het dorpje Kiou Ka Cham met simpele guesthouses.

Let op, want dit soort grafieken geven altijd een vertekend beeld: de lengtes staan in kilometers en de hoogtes in honderd meters. Hierdoor lijkt alles steiler dan het is.

Jullie hebben helemaal gelijk, er is wat fout gegaan met het selecteren van de data in Excel. Hij staat er nu goed op.

Ik heb m´n hele route gelogd met GPS, (http://www.cyclingallovertheworld.com/t ... -china.kmz) de route is te bekijken op google earth. Helaas logde het programma de hoogte´s niet die heb ik handmatig bijgehouden en later verwerkt in Excel.

En het klopt wat Bert zegt, het lijkt vrij stijl op de grafiekjes maar je moet even goed naar de kilometers op de X-as kijken. Het is af en toe pittig klimmen maar zeker goed te doen. Dus laat je daar vooral niet door afschrikken.