Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ChiangMai - ChiangKong mooie route gevraagd - Forum Wereldfietser

ChiangMai - ChiangKong mooie route gevraagd

Ik zoek een mooie en niet te drukke route van ChiangMai naar ChiangKong. Er zijn vast meer mensen die dit hebben gefietst op weg naar Laos. Het is hier achter m'n PC moeilijk te beoordelen hoe druk de wegen zijn, dus graag wat input. Begrijp al dat het flink klimmen wordt.


Alvast bedankt,

Marianne

Wie kan mij wat tips geven?
Ik zit te twijfelen tussen 1) route over Fang en Mae Chan (eventueel met boot over de Nam Mae Kok naar ChiangRai) en 2) Via de 118 over Wiang Pa Pao (of via Phrao) naar ChiangRai en dan door naar ChiangKong.
Ik wil in 3 dagen in ChiangKong zijn en graag over rustige wegen.

Wie heeft er tips voor mij?

Alvast bedankt, Marianne

Helaas is het voor mij te lang geleden (2001) dat ik in dat deel van Thailand heb gefietst en de ontwikkelingen gaan snel. Als je in drie dagen van CNX naar Chiang Khong wilt, moet je wel erg snel fietsen. Alleen al van Chiang Rai naar Chiang Khong is het zo'n 120 km.
Weg 107 was bij Fang in 2001 al flink druk.

Beste Marianne,

Wij hebben 2 jaar geleden het volgende gedaan :
- Vanuit Chiang Mai de bus naar Payao (+- 3 uur bus)
- Vanuit Phayao zijn we in één dag naar Thoeng gereden, via Chiang Khian.
- Thoeng -> Chiang Khong in één dag.

Phayao is een stadje gelegen aan een meer. Weinig westerse toeristen, wel wat Thiase toeristen. Wel een mooie ligging, en in de buurt zouden ook mooie dingen te zien zijn http://www.travelfish.org/province/thai ... and/phayao.

Ik denk niet dat Chiang mai - Phayao doenbaar is in één dag, iets te veel km's.
De rit vanuit Phayao naar Thoeng herinner ik me als mooi, deze van de dag nadien iets minder, maar toch nog ok. Ik denk beide redelijk vlakke ritten. Ook vrij weinig verkeer.
Thoeng is eigenlijk maar een doorgangdorp/stadje waar weinig te beleven valt. We hebben er slechts één guesthouse gevonden, die matig was.

Mocht je deze route willen fietsen, dan kan ik je gedetailleerde beschrijvingen doorgeven.

Groeten,

Koen