Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Neem ik een stoeltje mee op fiets(kampeer)reis? Welk? - Forum Wereldfietser

Neem ik een stoeltje mee op fiets(kampeer)reis? Welk?

Beste fietsers,

Vorig jaar fietse ik met mijn vriendin naar De Groene Weg, onderweg kampeerden we. We hadden goedkope "visserstoeltjes" :roll: mee die het snel begaven. Nadien moesten we ons behelpen met plastic stoelen van vriendelijke campinguitbaters.

Dit jaar willen we vijf weken fietsen en overwegen betere stoeltjes mee te nemen. Wie heeft ervaring met "driepikkels", zeteltjes, omvormbare slaapmatjes en dergelijke.

Groeten en bedankt!
Wolpert

Hallo Wolpert,

dit is al een aantal keer besproken op dit forum.

Bijv. Stoeltje
Stoeltjes..opnieuw!
Waar zitten jullie op?

Ik heb zelf een driepoot, zo'n haglöfs outdoor chair, maar die is niet zo stabiel en na verloop van tijd zit ie niet meer prettig.

Groetjes,
Frank

bedankt, ik zal in het vervolg eerst wat beter rondkijken op het forum...

Zoals je op dezefoto kunt zien slepen we een mini chair-b en een haglofs krukje (mijn favo) mee op vakantie.

Voorheen hadden we alleen maar een zitlapje mee, maar vanwege gezondheidsklachten toch stoeltje mee..

Succes met je zoektocht,

Bas

hallo,

ik vind een stoeltje een beetje overbodig om eerlijk te zijn, met andere woorden ik gebruik het niet.
ik heb verder gehoord dat walkstool goed is, maar heb er geen persoonlijke ervaring mee.

succes,

thomas

Je zit al de hele dag op de fiets! Ik vind liggen en lopen op de kampeerplek net zo lekker! Liggen met biertje...mmm.

Partner E. had zo'n stoeltje bij zich dat je van een thermarestmatje kan maken, toen we 6 mnd gingen fietsen. Dit heeft ie 2x gebruikt...

Hartman tuinmeubelen die zitten wel echt lekker!

Groet Marieke

Hey Wolpert,

Zitten met een biertje is ook mooi.
Ik heb er 2. Een stervensdure van Bever, met opblaasbaar kussentje en 2 gekruiste metalen steuntjes (tatteljee). Zit goed voor stilzitters en is daarom voor mij minder besteed.
Vorig jaar bij Perry een stoeltje gekocht voor ongeveer 10 euro. Ook 2 metalen steuntjes die met het canvas gekruisd een geweldige rugsteun geven. in het zitkussen doe je je eigen kussentje of een fleecetrui. Hij zit geweldig, en voor de onrustige zitters is hij snel weer in model te brengen. (die van bever valt gewoon uit elkaar, het liefst als je soep aan het eten bent of de rode wijn naar je mond brengt).

Succes met zoeken.
Gr.
Betty, die waarschijnlijk een paar 100 kg aan lichtgewicht kampeermateriaal op zolder heeft liggen

PASSEN!!!

Ik (1m57) pas zelf goed op de RB Mini Chair, maar een oud-collega van 1m90 zat lekkerder op de gewone of de DeLuxe.

Een driepooot geeft geen ruggensteun. Mocht je een zwakke (onder)rug hebben zoals ik, dan is ruggensteun toch wel noodzakelijk, zeker na een hele dag (onverhard?) gezwoegd te hebben.

Van de driepoten is de WalkStool veruit het sterkste. Hoewel er nu verschillende modellen zijn. De originele (en de duurste) kan uit m'n hoofd 320kg houden.

Succes!

ga na of je liever laag bij de grond zit, wat praktisch is bij het koken en waarmee je eventueel ook in je (voor)tent kunt gaan zitten of liever hoog en droog waarbij opstaan eenvoudiger is.
Ik heb zelf zo'n hoes die je om je thermarestmatje kunt schuiven en waar je 4 fiber stokjes in schuift. Met wat vouwen heb je dan een stoel. Het zit wel lekker en het weegt niet veel.

Sorry, foto plaatsen lukt nog niet

Ronald

ciclista schreef:Sorry, foto plaatsen lukt nog niet

Ronald
Komt ie ;-)

Afbeelding

Briljante tip van iemand van de Hiking-site...
Je neemt een scheerlijn en twee haringen, aan iedere kant een. Die scheerlijn haal je achter je (bijna lege) rugzak langs en de haringen zet je voor je in de grond. Je rugzak is dan de leuning van je 'stoel'.
Werkt prima..
De rugzak in dit verhaal vervangen door je Ortliebje en de scheerlijn door de ophanghaken van de tas. Ik heb 't geprobeerd en het werkt!! Fleece trui in de bodem en je zit lekker.

De laatste jaren vindt ik een stoel steeds belangrijker. Sinds enkele jaren kopen we voor € 5,00 een stoel bij de Xenos. Kwaliteit is echt bagger maar gaat desondanks toch nog vier gebruiksweken mee om daarna op de laatste vakantiedag in een container te verdwijnen (tenzij hij nog niet stuk is).

Afbeelding

Waar heb je die vandaan, ziet er supersimpel uit, maar voldoet denk ik wel.

Ze hebben ook zo iets bij Erdman Schmidt.
Dacht het plaatje al eens in één van de andere topics geplaatst te hebben, maar 't staat daar niet meer. Wat schetst mijn verbazing... zie het resultaat van mijn google search:
Zie foto bovenaan!

ES stopt ermee maar misschien hebben ze er nog een paar. Vergelijkbare stoel als die van Ronald, maar dan met alu frame. Je kunt even naar Hoogeveen bellen

En als ze ze daar niet meer hebben, zijn ze ook vrij makkelijk zelf te maken, dat heb ik ook gedaan. Hoe heten die dingen eigenlijk? Wij noemen ze luilak, maar ik vraag me af of ze echt zo heten.

Blijft de vraag waarom Europese campings ongemeubileerd zijn terwijl zelfs in Zd-Amerika veel campings (tarief 1-2 euro) gewoon picknicktafels hebben.

een paar volle (ortlieb) fietstassen kan ook al een ruggesteun bieden.

Ik zelf vind een zitlap (geknipt uit oud slaapmatje) prima in de zomer.

Ik heb wel een hoes waar een thermarestmatje inpast. Is heel klein mee te nemen en werkt ook als bescherming van de mat. Echter deze kan niet in de zon staan, dan gaan de cellen in de mat stuk en krijg je een enorme bobbel, had ik van de zomer. Die raad ik dus eigenlijk af. Want waar zit je overdag, in de zon toch?