Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Informanten gezocht - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Informanten gezocht

Beste Allen,

Om alle misverstanden te voorkomen betekent nassi goreng letterlijk niets anders dan gebakken rijst en of je daar andere ingredienten in doet zoals in de Thaise keuken mag dat met een gerust hart gezegd worden dat dat nassi goreng heet. Om nog duidelijker in te zijn, nassi is gekookt rijst en ongekookt rijst heet beras. Nassi goreng is nl ontstaan doordat er soms nog kliekjes waren van de vorige dag Het was dan zonde om het weg te gooien en zodoende alle restjes in een wadjan deed en even ging opwarmen. M.a.w. of je nou paella of gebakken rijst op z'n Thais doet, alles heet niet anders dan NASSI GORENG.
Aangezien men in Nederland gemakshalve Nassi goreng als een aparte gerecht ging benoemen si feitelijk zo gegroeid en is het een eigen leven gaan leiden. Dus bij deze toch een recepje:
Ingredienten:
afgehankelijk van het aantal personen voorbeels 4 p
Gekookt rijst. (droge korrel) a.u.b. geen Lassie toverrijst dat is rotzooi
Een bakje witte gekookte rijst van de Chinees is lekker droog en goed voor nassi goreng.
Een flinke ui
kip filet +/- 3 ons- blokjes ham of blokjes gerookte spek
knoflook
sambal (liefst met een smaak, maar Oelek mag en ook naar behoefte.
Ei voor in de rijst mee te bakken
Prei
Ketjap manis (zoeyte sojasaus)
peper en zout naar smaak
Olie 2 a 3 eetlepels
Ui fijn snijden, kip fijn snijden (geen blokjes, liefst dunne repen) Prei fijn snijden.

Olie verhitten en dan de fijn gesneden ui in doen. Bakken totdat het glazig er uit ziet. Kip in de pan en meebakken totdat het gaar is. eventueel ham er in doen kort meebakken. Zou en peper toevoegen. In het geval van gerookt spek is het aan te bevelen eerst de spek te bakken in in dat vet ui enz. enz. bakken.
Knofllook persen en meebakken. Dan sambal en daarna prei meebakken totdat het slap is. Je kunt de ei (eren) ook meebakken en doorroeren of je kunt het apart opdienen.
Rijst erin doen en flink alles door husselen. Als laatste ketjap aan toevoegen voor de smaak en kleur.

Garneren met of de gebalkken ei, komkommer heel fijn gesneden.
Eet smakelijk
bert sitters schreef: Ha die Henkie,
Mag ik jou in Amsterdam een kao padje aanbieden?
Bedankt voor de aanbieding Bert maar ik kan er niet op ingaan. Tegen die tijd zit ik vast wel ergens een Khao Pad Koeng te nuttigen, waarschijnlijk ergens in de buurt van Udon Thani.

Wim Tjan schreef:Om alle misverstanden te voorkomen betekent nassi goreng letterlijk niets anders dan gebakken rijst
En nou één keer raden wat de letterlijke vertaling van Khao Pad is.
Precies.
Henk_B schreef:
bert sitters schreef: Ha die Henkie,
Mag ik jou in Amsterdam een kao padje aanbieden?
Bedankt voor de aanbieding Bert maar ik kan er niet op ingaan. Tegen die tijd zit ik vast wel ergens een Khao Pad Koeng te nuttigen, waarschijnlijk ergens in de buurt van Udon Thani.
Er was eens een farang en die bestelde kao pad khun.

Wim Tjan schreef:Beste Allen,

Om alle misverstanden te voorkomen betekent nassi goreng letterlijk niets anders dan gebakken rijst en of je daar andere ingredienten in doet zoals in de Thaise keuken mag dat met een gerust hart gezegd worden dat dat nassi goreng heet. Om nog duidelijker in te zijn, nassi is gekookt rijst en ongekookt rijst heet beras. Nassi goreng is nl ontstaan doordat er soms nog kliekjes waren van de vorige dag Het was dan zonde om het weg te gooien en zodoende alle restjes in een wadjan deed en even ging opwarmen. M.a.w. of je nou paella of gebakken rijst op z'n Thais doet, alles heet niet anders dan NASSI GORENG.
Aangezien men in Nederland gemakshalve Nassi goreng als een aparte gerecht ging benoemen si feitelijk zo gegroeid en is het een eigen leven gaan leiden. Dus bij deze toch een recepje:
Ingredienten:
afgehankelijk van het aantal personen voorbeels 4 p
Gekookt rijst. (droge korrel) a.u.b. geen Lassie toverrijst dat is rotzooi
Een bakje witte gekookte rijst van de Chinees is lekker droog en goed voor nassi goreng.
Een flinke ui
kip filet +/- 3 ons- blokjes ham of blokjes gerookte spek
knoflook
sambal (liefst met een smaak, maar Oelek mag en ook naar behoefte.
Ei voor in de rijst mee te bakken
Prei
Ketjap manis (zoeyte sojasaus)
peper en zout naar smaak
Olie 2 a 3 eetlepels
Ui fijn snijden, kip fijn snijden (geen blokjes, liefst dunne repen) Prei fijn snijden.

Olie verhitten en dan de fijn gesneden ui in doen. Bakken totdat het glazig er uit ziet. Kip in de pan en meebakken totdat het gaar is. eventueel ham er in doen kort meebakken. Zou en peper toevoegen. In het geval van gerookt spek is het aan te bevelen eerst de spek te bakken in in dat vet ui enz. enz. bakken.
Knofllook persen en meebakken. Dan sambal en daarna prei meebakken totdat het slap is. Je kunt de ei (eren) ook meebakken en doorroeren of je kunt het apart opdienen.
Rijst erin doen en flink alles door husselen. Als laatste ketjap aan toevoegen voor de smaak en kleur.

Garneren met of de gebalkken ei, komkommer heel fijn gesneden.
Eet smakelijk
Gebalkken ei, is dat een 'telor matasapi' bereid door onze minister-president?
Voel jij er wat voor om jouw kookkunsten te tonen op de camping op de Fiets en Wandelbeurs?

Yes!

Een kooktoestelletjestest op de beurs.
Daar moet wel een rijsttafel uit te halen zijn.

Waarschijnlijk alleen gas en spiritustoestellen.

Gr.

Boop schreef:Yes!

Een kooktoestelletjestest op de beurs.
Daar moet wel een rijsttafel uit te halen zijn.

Waarschijnlijk alleen gas en spiritustoestellen.

Gr.
Geen kooktoestellen op de Fiets en Wandelbeurs, maar wel een practicum: "Camping-koken op een pitje". Geen branders, want dat mag niet van de brandweer, maar elektrische plaatjes.
Wie vindt dat leuk om te doen.
Mail me: b.sitters@pz.nl

Hoe interessant ook, we zijn behoorlijk afgedwaald.

Ben je geen Lonny Gerungan en is het maken van een rijstafel dus niet aan jou besteed maar wil je wel over je reizen en de Wereldfietser vertellen dan het volgende:
Ook in 2008 wordt er weer een Fiets en Wandelbeurs georganiseerd en wel op 2 en 3 februari. Voor deze beurs zoekt de beursorganisatie informanten en zoekt de vereniging mensen die op de algemene Wereldfietser stand willen staan.

• Als informant vertel je aan de hand van foto’s, landkaarten en souvenirs over je fietstochten waar ook ter wereld.
• Wil je achter de Wereldfietsstand staan, dan vertel je over de vereniging, de website, de activiteiten, landeninformatie en het tijschrift.

Wanneer je deelneemt als informant krijg je een gratis toegangskaart.
Meer informatie in het eerste bericht van dit draadje.

Brood meenemen. :roll:

mmmm dit lijkt bijna meer over eten te gaan dan fietsen..... eigenlijk wel een heel goede combinatie.
Zijn er nog steeds informanten nodig? dan wil ik nog wel een stukje over fietsen vertellen. (....... of het koken van eenpansgerechten voor het geval er geen khao pad verkocht wordt.....)

Groet
Rinnert

ik kom zeker bij je luisteren.............hoe kook je drie maanden gevarieerd op een pit????

Ondertussen mag ik aannemen dat iedereen die wat over zijn fietsreizen wil vertellen zich heeft aangemeld. Opgeven is vanaf heden daarom niet meer mogelijk. 56 aanmeldingen zijn er binnen ! Hartelijk dank!
Ik zie jullie mogelijk zaterdag en of zondag.