Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Reisgenoot 2e helft juli in Oostenrijk. - Forum Wereldfietser

Reisgenoot 2e helft juli in Oostenrijk.

Ik zoek iemand die in de 2e helft van juli zin heeft om in Oostenrijk te gaan fietsen. Het liefst fiets ik in de bergen, en wil dit jaar graag naar de regio Tirol. Zelf ben ik nog nooit in Oostenrijk geweest.

Maar de afgelopen 2 jaar heb ik in de Franse Alpen gefietst in de buurt van de Alp d´Huez.

Zelf ben ik dan 21 jaar en ben op zoek naar iemand tussen de 18 en ongeveer 26 jaar, het liefst uit Limburg. Ik woon zelf in de buurt van Sittard.

Groeten,

Fabian

Dag Fabian,

Fietsen in de bergen is ook mijn ding.
Ik denk er ook over om die kant op te gaan in de zomer.
Zie mijn berichtje Noorwegen, Karpaten of Alpen 2008

Helaas woon ik niet in limburg, maar in Groningen.
Kun je iets meer vertellen over jou (vorige) fietsvakenties?
Hoe lang wil je weg? Hoeveel fiets je? Kamperen? Dat soort dingen.


Groeten,
Sjoerd (22)

Ey Sjoerd,

De afgelopen 2 jaar ben ik geweest op een camping 7 km vanaf Bourg D'Oisans. Dat dorp ligt aan de voet van de Alp D'Huez. Ik heb daar in de buurt alle bergen gefietst die daar liggen. Ik weet niet of je daar al eens geweest bent? De bekendste bergen zijn daar de Galibier (vanaf de Telegraph), Croix de fer / Glandon en de Alp D'Huez.
De laatste keer dat ik met mijn ouders mee moest op vakantie, ben ik de Ventoux ook opgefietst, maar dat is al weer 4 jaar geleden en toen wist ik ook niet hoe ik een berg op moest fietsen. Daar reed ik vooral om boven te komen.

Ik zit op het eind van mijn HBO studie. Dit jaar haal ik misschien mijn diploma al, dat zou zijn op 10 juli. En van 2 tot 9 augustus ben ik al een week weg met een paar vrienden. Daarna zou dus ook nog kunnen.

Normaal gesproken voetbal ik. Dat doe ik in het 1e van een 4e klasser. Maar vanaf begin maart train ik 1 keer per week anderhalf uur op de rollerband. In mei wil ik Limburgs Mooiste rijden, de 150 km. En als het voetbalseizoen afgelopen is, rij ik (als het weer het toelaat) 2 keer door de week tussen de 40 en 50 km en in het weekend rond de 100 of meer. En dat doe ik allemaal in de Limburgse heuvels. Dus hoogte meters maak ik wel, al is een Cauberg toch wel iets anders dan een Galibier.

Ik reed eerst altijd op een mountainbike, maar heb in september een nieuwe fiets gekocht (Trek) en wil volgend jaar (2009) ook de Marmotte rijden. Dus vanaf deze zomer wil ik daarvoor gaan trainen. Maar omdat ik al 2 keer in de Franse Alpen heb gezeten en eens een keer wat anders wilde en er in Oostenrijk ook mooie en zware bergen liggen, wilde ik dat gaan doen. Van Noorwegen heb ik weinig verstand.

Fabian

Hoi Fabian,

Van de Franse Alpen heb ik ook veel gezien, ook Bourg D'Oisans en omliggende cols.
Dit jaar wil ik ook de Marmotte gaan rijden.
In de vakantie trek ik altijd rond op de fiets, met bepakking. Zo ben ik naar spanje en door schotland gefietst.

Groeten,
Sjoerd

Hoi Sjoerd,

De marmotte komt voor mij dit jaar te vroeg. Daarvoor wil ik een heel jaar trainen, en zoals je gezien hebt, begint mijn echte training pas vanaf eind april.

Ik wilde dit jr graag naar Oostenrijk omdat ik een artikel had gelezen waarin een aantal fietsroutes stonden door de Alpen. Hierin ook een aantal van de zwaarste bergen van Europa. Dat zijn verschillende routes van steeds meer dan 100 km, in de buurt Tirol. Het liefst blijf ik steeds op dezelfde camping, of met de auto verder reizen. Fietsen met bepakking is niet mijn ding. Zeker niet door bergen. Ik weet niet hoe jij dat voor elkaar krijgt, maar ik vind het knap.

Ik heb er ook wel eens aan gedacht om reizen te maken door Europa of landen. Dit jaar wil ik via Tilburg naar Zoetermeer rijden en weer terug. Dat is voor mij ook wel een uitdaging. Maar het liefst fiets ik in de bergen.

Ik heb snel even via google gekeken wat voor mogelijkheden er in Noorwegen zijn om te fietsen, maar dat lijkt me meer iets voor als ik wat ouder ben en rustig door Noorwegen heen kan rijden. Ik wil wel ooit nog eens naar Noorwegen, naar de poolcircel. Ik heb toennet wel gelezen dat je dan niet in augustus moet gaan, omdat het dan hartstikke veel regent.

Kijk maar wat je wil. Ik lees het wel.

Groeten,

Fabian

Hoi fabian

Op dit moment fiets ik helemaal niet. Ik hoop over een paar maanden meer tijd te hebben.
De sportieve aspecten van het fietsen trekken mij aan, maar ook zeker het reizen. Dat reizen wil ik deze zomer eigenlijk wel weer doen.

Groeten,
Sjoerd