Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tent, Brander + Water - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Tent, Brander + Water

ThomasR schreef:ff offtopic: ook als je de fles leegmaakt? of aangifte doet? ik heb nl geen zin om zonder brander te zitten....

ik ruik er overigens niks aan ... zouden ze op eindhoven controleren met honden dan?
Hoi Thomas!

Ik heb heel toevallig net hier ook even naar gezocht.
Zelf kwam ik dit tegen op de site:

"alle brandstofflessen mogen mee in je bagage zolang ze gereinigd zijn. doe je dat niet dan moeten ze volgens IATA als dangerous goods behandeld worden omdat bij lege ongereinigde flessen de regel geldt dat ze als volle fles gezien moeten worden. heeft oa te maken met de verhouding brandstof/ lucht in de fles en het feit dat dangerous goods alleen in compartimenten vervoerd mogen worden met speciale voorzieningen zoals detectoren en sprinklers. en die zitten vanwege de kosten niet in elk vrachtruim. een veilige gedachte voor jezelf en je medepassagiers......"

Zelf heb ik schiphol net ff geëmailed over dit onderwerp, dus ik zal binnen twee of drie dagen wel bericht krijgen...

--------------------------------------------------------------------------

Ok, even terug naar het onderwerp.

Ik heb de hele dag zowat rondgekeken voor tenten op het net (slecht!) en ben zelf op wat leuke tentjes gestuit. Uiteindelijk heb ik een keus gemaakt en heb er twee overgehouden, namelijk:

- Vaude Ferret I
- Vaude Ferret Ultra Light
- Terra Nova Laserlarge 1

Momenteel gaat mijn voorkeur uit naar nr. 1 of nr. 3.
Ik weet alleen dat de Laserlarge 1 al geruime tijd op de markt is en daardoor misschien wat verouderd is? (Lees: waterafstoting vergeleken met de andere 2) Ook ben ik benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft en hoe het zit met een eventuele footprint? (of heeft de tent zelf al een goede, dikke bodem?)

De Ferret I is zwaarder dan de Ultra Light, maar heeft wel zo'n sublieme luifel aan de zijkant...Het enige probleem is dat ik niet weet hoevaak ik deze zal gebruiken...(voor het koken van een maaltijd tijdens wat slechter weer zal het wel ideaal zijn neem ik aan..)

Reacties zijn welkom!

Friso

Friso, ik zou als ik jou was een even de landeninformatie Nieuw-Zeeland goed gaan doorspitten. Je vragen over water en een gasbrander zullen daar beantwoord worden. En bevat veel nuttige algemene informatie.
audrey schreef:In NZ heb je bijna op elke camping een keuken met gasstel en magnetron.
Dan heb je het wel over luxe campings. Die raakte ik alleen aan als het noodzakelijk was i.v.m. ligging anders zat ik altijd op DOC sites. Zie verder landeninfo.
Ik raad je aan om zo'n goed en goedkoop brandetje bij 'The Warehouse' te kopen. Ik dacht EUR7, maar check even de landeninfo of de site van The Warehouse. Zie ook voorgaand bericht van Bert.

3. Water. In NZ is gemakkelijk water te krijgen. Het is echter ook wel regelmatig besmet (veel Guardia). 3 min koken of filteren lost dat op. Waterzuivering is dus luxe, maar wel handig.
Friso schreef:Gewoon wat flessen kopen in de grote steden
In NZ rij je niet bepaald van grote stad naar grote stad...
Hou er ook rekening mee dat de zon intensiteit in NZ een stuk hoger is dan hier of bv Zuid Europa. Hou er rekening mee dat je meer zult zweten dan normaal.
Leen Verkerk schreef:Reken erop dat met name het Zuider-eiland goed ruig weer kan hebben, een extra wolletje is wel zo verstandig.
True as. Idem voor de hoger gelegen plekken op het noordereiland. (MT Egmont, Tongariro)
Leen Verkerk schreef:Hier ook er op rekenen dat je een paar dagen niet kan inkopen. Het geluk erbij is dat buitensport droogvoer in bijna iedere supermarkt tekoop is en niet duur.
Was begin 2007 eigenlijk alleen op het zuidereiland te vinden in de supermarkt, en dan voornamelijk in nabijheid van de Great Walks. Overigens ook in elke outdoor zaak verkrijgbaar.

Als laatste het advies ook een/enkele tracks in te plannen, zie je NZ toch van een hele andere kant. Never skip de Tangariro crossing. Vanaf de Discovery Lodge ben je voor die andere 2000 mensen die hem die dag gaan lopen op de track.

Torching Vark schreef:Frisio, ik zou als ik jou was een even de landeninformatie Nieuw-Zeeland goed gaan doorspitten.
Wat fijn dat ik altijd dezelfde naamgrapjes hoor... :?

Anyway, ik denk dat ik zowat in twee maanden het hele forum al omgespit heb qua Nieuw Zeeland. Ook ben ik gestuit op de 'The Warehouse'topic over goedkope gasbrandertjes en de landeninformatie.

Ik start dit onderwerp gewoon omdat ik benieuwd ben naar andere meningen Vark. Een brandertje van The Warehouse kan wel een goed alternatief zijn. Echter wil ik graag voordat ik vertrek al mijn spullen in orde hebben. (zekerheid)

Ook een aantal tracks lopen is een mooi idee, die heb ik direct genoteerd!

thnx for je reactie moaning vark ;)

Over lichte tenten is hier laatst al geschreven n.a.v. de Laserlite.
Willem

Willem Jongman schreef:Over lichte tenten is hier laatst al geschreven n.a.v. de Laserlite.
Willem
:D Klopt! Maar ik bedoel de Laserlarge... :lol:

Laserlite:
Afbeelding

Laserlarge:
Afbeelding

:D Blijft nog altijd dat de tenten van Terra Nova in een kort tijdsbestek erg achteruit zijn gegaan, kwalitatief. Ik weet een winkel waar ze vanwege de vele klachten op Terra Nova zijn overgestapt op het qua reputatie redelijk gelijke maar kwalitatief betrouwbaardere Lightwave. :lol:

Friso schreef: De Ferret I is zwaarder dan de Ultra Light, maar heeft wel zo'n sublieme luifel aan de zijkant...Het enige probleem is dat ik niet weet hoevaak ik deze zal gebruiken...(voor het koken van een maaltijd tijdens wat slechter weer zal het wel ideaal zijn neem ik aan..)

Reacties zijn welkom!

Friso
Verwacht niet al te veel van de luifel als het om bescherming tegen de regen gaat. Belangrijker dan dat is dat hij al zonnescherm kan dienen dus je kunt lekker in de schaduw zitten.
Verder zit er achter die luifel gaas zodat je zeer goed kan ventileren en de luifel 's nachts open kunt laten als het erg warm is.

Misschien is een ES Oester een optie? Ruim voor 1 persoon, 2,7 kg en een relatief droge instap. Met 525,- uit duurder segment.
De Mier en Pelgrim zijn al uitverkocht.