Hoi Thomas!ThomasR schreef:ff offtopic: ook als je de fles leegmaakt? of aangifte doet? ik heb nl geen zin om zonder brander te zitten....
ik ruik er overigens niks aan ... zouden ze op eindhoven controleren met honden dan?
Ik heb heel toevallig net hier ook even naar gezocht.
Zelf kwam ik dit tegen op de site:
"alle brandstofflessen mogen mee in je bagage zolang ze gereinigd zijn. doe je dat niet dan moeten ze volgens IATA als dangerous goods behandeld worden omdat bij lege ongereinigde flessen de regel geldt dat ze als volle fles gezien moeten worden. heeft oa te maken met de verhouding brandstof/ lucht in de fles en het feit dat dangerous goods alleen in compartimenten vervoerd mogen worden met speciale voorzieningen zoals detectoren en sprinklers. en die zitten vanwege de kosten niet in elk vrachtruim. een veilige gedachte voor jezelf en je medepassagiers......"
Zelf heb ik schiphol net ff geëmailed over dit onderwerp, dus ik zal binnen twee of drie dagen wel bericht krijgen...
--------------------------------------------------------------------------
Ok, even terug naar het onderwerp.
Ik heb de hele dag zowat rondgekeken voor tenten op het net (slecht!) en ben zelf op wat leuke tentjes gestuit. Uiteindelijk heb ik een keus gemaakt en heb er twee overgehouden, namelijk:
- Vaude Ferret I
- Vaude Ferret Ultra Light
- Terra Nova Laserlarge 1
Momenteel gaat mijn voorkeur uit naar nr. 1 of nr. 3.
Ik weet alleen dat de Laserlarge 1 al geruime tijd op de markt is en daardoor misschien wat verouderd is? (Lees: waterafstoting vergeleken met de andere 2) Ook ben ik benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft en hoe het zit met een eventuele footprint? (of heeft de tent zelf al een goede, dikke bodem?)
De Ferret I is zwaarder dan de Ultra Light, maar heeft wel zo'n sublieme luifel aan de zijkant...Het enige probleem is dat ik niet weet hoevaak ik deze zal gebruiken...(voor het koken van een maaltijd tijdens wat slechter weer zal het wel ideaal zijn neem ik aan..)
Reacties zijn welkom!
Friso