Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Alle wegen leiden naar Rome? - Forum Wereldfietser

Alle wegen leiden naar Rome?

Hallo allemaal,
Aankomende zomer ben ik van plan om richting Rome te fietsen. De route van Benjaminse lijkt hiervoor het meest logisch, maar zijn er ook andere goede ideeen? Ik heb zelf niet zoveel behoefte aan een precies uitgestippelde route, maar de route van Benjaminse is wel het kortst en het vlakst, of niet? En hoe druk is het zomers meestal rond deze route? Hij is natuurlijk redelijk populair, maar je rijdt toch nog niet in een grote file :lol: ?

Groetjes, Gerdien
Hoi Gerdien,
Een mooie tocht gaat dat worden ! Ikzelf heb hem een paar jaar gelee ook gefietst. Tot aan Florence met de ( twee ) boekjes van Hans Reitsma, heel goed vond ik. Makkelijk ook met km aanduiding ( bv : bij km 43.7 het weggetje naar links volgen, erg makkelijk vond ik )
Vanaf Florence heb ik met Benjaminse gefietst. De drukte valt reuze mee, van file rijden is geen sprake.
Een hele fijne en onvergetelijke tocht gewenst, groetjes Lars

Hans Reitsma is a.s. zondag in Rotterdam op de Europese Fietsreizenmarkt ( zie informatie elders op deze site ) Hans heeft zijn geheel vernieuwde deel 1 ook bij zich: van Amsterdam naar de Bodensee. Vers van de pers.
Hoi Gerdien,

Ben vorig jaar met m'n vriendin naar Rome gefietst. We hebben de boekjes van Benjamins gebruikt. Afgezien van het formaat (zijn dit jaar veel beter..) hebben we veel plezier beleefd aan de routebeschrijving. Er wordt nl ook veel zijdelings info over de streek etc. vermeldt. Je kunt natuurlijk altijd je eigen, afwijkende, route dagelijks vaststellen. En vlak...? Je zult zien dat je genoeg hobbels en heuvels tegenkomt! Veel plezier!

Harm

Tot aan Florence is de route van Reitsma wat vlakker dan die van Benjaminse. Met een redelijke conditie zijn beide routes goed te doen.
Benjaminse heeft tussen Sienna en Rome een aantal pittige heuvels zitten.

Het eerste deel van de Benjaminse route vond ik redelijk druk met fietsers. Wat dat betreft kun je misschien beter in het voor/najaar gaan (ook handig met het oog op de hitte in Italië in de zomer).

A.s. zondag in Rotterdam is er een aantal mensen die een van de of sommige zelfs beide routes gereden hebben. Kom dus langs en vergelijk de foto's, kaarten en routeboekjes en wordt enthousiast van alle verhalen en ervaringen!!

Tot zondag,
Freek

Hoihoi,
Bedankt voor jullie reacties!
Ik zal inderdaad eens verder gaan kijken naar die route van Reitsma. Het klinkt als een erg goed idee om van beide routes een deel te doen.
Helaas zal het me niet lukken om morgen in Rotterdam te zijn, maar ik kan waarschijnlijk wel via iemand anders te horen krijgen wat er daar voor interressante dingen besproken worden!
Groetjes, Gerdien