Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Reisverzekering - Forum Wereldfietser

Reisverzekering

Volgende maand vertrek ik met 2 andere fietsers voor onbepaalde tijd(mogelijk voor 2 jaar) naar Zuid-Amerika. Ik ben op zoek gegaan naar een reisbijstandsverzekering, maar ik vind alleen verzekeringen die een periode van 4 maanden dekken en daarna moet ik 40 euro per maand bijbetalen zodat ik per jaar op ongeveer 375 euro uitkom, wat ik persoonlijk schandalig duur vind. Kan iemand mij terzake een nuttig advies geven i.v.m. alternatieve verzekeringen die dergelijke reizen verzekeren op jaarbasis? Graag uw reacties waarvoor mijn dank. Jos Verwaest

Beste Jos,

Volgens mij geeft Elvia (www.elvia.nl) en Isis (www.go-isis.nl/) beiden een rechtsbijstandverzekering mét werelddekking op hun reisverzekering.

Je kan overigens ook een rechtsbijstandverzekering met werelddekking op maat laten maken. Dat is bij de meeste maatschappijen niet zo'n probleem (zolang je maar betaald!)
Dit bericht mag geannuleerd worden. Met dank, Jos
Op de site http://www.rechtsbijstanddirect.nl las ik dat ze voor verkeerszaken een werelddekking hebben. Niet voor de overige zaken!

Misschien een ideetje?

Wellicht iets dat nog niet naar voren is gekomen. De oorspronkelijke vraagsteller is Vlaming. In Belgie zijn andere verzekeringsmogelijkheden dan in Nederland. Vlamingen met vragen over fietsverzekeringen of reisverzekeringen kunnen zich het beste wenden tot de Vakantiefietser: www.vakantiefietser.be of de Belgische Fietsersbond: www.fietsersbond.be