Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ANNULERING Fietsroute in Drenthe naar een tijdstip in 2008 - Forum Wereldfietser

ANNULERING Fietsroute in Drenthe naar een tijdstip in 2008

Lounge route in Drenthe

Kort dag voor sommigen wellicht, maar voor diegene die wel kunnen is er op Vrijdag 26 t/m Zondag 28 oktober een fantastisch leuke fietsroute door een afwisselend landschap van heidevelden, bossen, beken en brinkdorpen.

Je bent welkom op Vrijdag 26 oktober op camping de Uelenspieghel te Uffelte ‘s middags vanaf 15:00 uur. Te bereiken via NS station Steenwijk, van het stationsplein richting de camping is het ongeveer 14 km fietsen. Voor een gedetailleerde kaart & route kun je gebruik maken van onderstaande link. Vergeet niet by bike aan te vinken anders rijd je om :lol:

http://www.viamichelin.com/viamichelin/ ... directions


Programma

· Vrijdag 26 oktober: vanaf 15:00 uur ben je van harte welkom op camping de Uelenspieghel, Winkelsteeg 5, 7975 PV Uffelte. Hier kun je de tent opzetten. Alwaar wij de eerste nacht overnachten. http://www.uelenspieghel.nl/

· Zaterdag 27 oktober: de route start vanuit camping de Uelenspieghel en gaat via Vledder, het Drents/Friese Woud, de Fochtelooërveen over in de Brinkdorpenroute om te eindigen in Rolde. Totaal ongeveer 60 of 80 km. Op camping de Weyert heb je de mogelijkheid om je tent op te zetten of gebruik te maken van *de Hooiberghut. http://www.slapenineenhooiberg.nl/

· Zondag 28 oktober: Vertrek vanaf camping de Weyert. Balloërstraat 2, 9451 AK Rolde. Je fietst door boswachterij Gieten richting Grolloo, de Celtic fields uit de ijzertijd en de groenlanden van het beekdallandschap. Vervolgens door het Drentse bos in midden Drenthe richting Ellertsveld (van Ellert & Brammert de reuzen :? ) Om te eindigen op het NS station in Emmen. Totaal ongeveer 60 of 70 km. Vandaar kun je met de trein richting Zwolle.

Bezienswaardigheden onderweg:
Zaterdag in Rolde is er het Streekmuseum ‘Het dorp van Bartje’
Zaterdagavond Balloërveld bij maanlicht, om 19:00 uur avondexcursie startpunt schaapskooi olv gids
Zondag in Schoonoord is er het Openluchtmuseum Ellert & Brammert


Kosten
Kosten per tent /camping per persoon ongeveer € 8,= per dag
Vrijdag/zaterdag in Uffelte kunnen wij ook gebruik maken van de gemeenschappelijke keuken maar dan komen er nog een paar eurotjes pp bij. Niet veel is ook een beetje afhankelijk van het weer en van het aantal deelnemers. Douchen kost € 0,50

Zaterdag/Zondag overnachten op camping de Weyert.
*Indien je gebruik wenst te maken van de Hooiberghut en/of ontbijt laat het ons dan weten. Er dient vooraf gereserveerd te worden. De prijs per hooiberghut per nacht voor maximaal 4 personen bedraagt vanaf € 41,00. Is natuurlijk ook afhankelijk van het aantal deelnemers. Reserveringskosten € 5,00 en de toeristenbelasting € 0,70 per persoon/per nacht. Drents ontbijt € 7,00 pp.

Niet meegerekend natuurlijk de koffie met warm gebak, het eten en de sauna..... :lol:

Voor vragen en aanmeldingen bel of mail John van de Molegraaf op 06 – 22856237 e-mail standardsmiley@hotmail.com
kijk ook bij Jim zijn jaarlijke HUTTENTREKTOCHT dit jaar in het land van Maas en Waal op 27-28 oktober . Ook erg leuk !!

Jammer dat er twee leuke activiteiten zijn in hetzelfde weekend.

Lange link


Moderated: Lange links graag in de daarvoor bestemde BB code plaatsen.
Eric op de Fiets schreef:kijk ook bij Jim zijn jaarlijke HUTTENTREKTOCHT dit jaar in het land van Maas en Waal op 27-28 oktober . Ook erg leuk !!

Jammer dat er twee leuke activiteiten zijn in hetzelfde weekend.

Meende dat de Huttentrektocht begin/midden oktober zou zijn :oops:

Voor de liefhebbers, de overblijvers en de Noordelingen is er dan nog de Lounge Route in Drenthe :wink:
Zal ik nu ook "sluik"reclame maken op de topic Huttentrektocht voor de Lounge route in Drenthe :? :?:

Lange link

Gr John



Moderated: Lange links graag in de daarvoor bestemde BB code plaatsen.

Hai John en Agnes,

Had jullie al met PB laten weten dat ik graag van de partij ben.

Lekker fietsen in mijn geboorteprovincie en ook nog niet ver van huis, kan alles fietsende doen.

Zal es op zoek gaan naar adresjes voor appeltaart, haring en ijsjes, niet noodzakelijk in deze volgorde, maar wel essentieel voor de LOUNGE tocht.
:D

Groet


Jans

Jans Kinds schreef:Hai John en Agnes,

Had jullie al met PB laten weten dat ik graag van de partij ben.

Lekker fietsen in mijn geboorteprovincie en ook nog niet ver van huis, kan alles fietsende doen.

Zal es op zoek gaan naar adresjes voor appeltaart, haring en ijsjes, niet noodzakelijk in deze volgorde, maar wel essentieel voor de LOUNGE tocht.
:D

Groet


Jans
Je PB heb ik ontvangen.

Vwb de inwendige mens alles best zolang het maar warm is :lol:

John

Ik vraag me af waarom deze activiteit niet gewoon in de rubriek WF activiteiten staat? Dit is een tocht die is voortgekomen uit het nazomerweekend en georganiseerd door een lid van de vereniging. Dat mag toch worden ondersteund?

harry-fietsenaar schreef:Ik vraag me af waarom deze activiteit niet gewoon in de rubriek WF activiteiten staat? Dit is een tocht die is voortgekomen uit het nazomerweekend en georganiseerd door een lid van de vereniging. Dat mag toch worden ondersteund?
Och Harry....het kan nog beter....twee andere -zelf-georganiseerd-tripjes zijn van het item WF-activiteit verplaatst naar het item Kletspraat door de moderatoren! Dit vanwege het gezellige voor- en nageklets rondom het tripje Maar goed onder Kletspraat net zo veel lol hoor... :).

Hee Vikingar ....goed georganiseerd! Hoop dat er meer leden zelf tripjes gaan organiseren. Dat maakt het er een stuk leuker op, toch? Heb ik ook al twee keer dit jaar gedaan met twee andere leden. Enne zo krijgen we nog meer fietsweekendjes. Jammer genog ben ik niet van de partij in Drente want ik ga mee met de huttentrektocht.

Veel plezier allemaal daar in Drente! Ben benieuwd naar jullie verhalen en foto's 8)
Vikingar schreef:Lounge route in Drenthe

Kort dag voor sommigen wellicht, maar voor diegene die wel kunnen is er op Vrijdag 26 t/m Zondag 28 oktober een fantastisch leuke fietsroute door een afwisselend landschap van heidevelden, bossen, beken en brinkdorpen.

Je bent welkom op Vrijdag 26 oktober op camping de Uelenspieghel te Uffelte ‘s middags vanaf 15:00 uur. Te bereiken via NS station Steenwijk, van het stationsplein richting de camping is het ongeveer 14 km fietsen. Voor een gedetailleerde kaart & route kun je gebruik maken van onderstaande link. Vergeet niet by bike aan te vinken anders rijd je om :lol:

http://www.viamichelin.com/viamichelin/ ... directions


Programma

· Vrijdag 26 oktober: vanaf 15:00 uur ben je van harte welkom op camping de Uelenspieghel, Winkelsteeg 5, 7975 PV Uffelte. Hier kun je de tent opzetten. Alwaar wij de eerste nacht overnachten. http://www.uelenspieghel.nl/

· Zaterdag 27 oktober: de route start vanuit camping de Uelenspieghel en gaat via Vledder, het Drents/Friese Woud, de Fochtelooërveen over in de Brinkdorpenroute om te eindigen in Rolde. Totaal ongeveer 60 of 80 km. Op camping de Weyert heb je de mogelijkheid om je tent op te zetten of gebruik te maken van *de Hooiberghut. http://www.slapenineenhooiberg.nl/

· Zondag 28 oktober: Vertrek vanaf camping de Weyert. Balloërstraat 2, 9451 AK Rolde. Je fietst door boswachterij Gieten richting Grolloo, de Celtic fields uit de ijzertijd en de groenlanden van het beekdallandschap. Vervolgens door het Drentse bos in midden Drenthe richting Ellertsveld (van Ellert & Brammert de reuzen :? ) Om te eindigen op het NS station in Emmen. Totaal ongeveer 60 of 70 km. Vandaar kun je met de trein richting Zwolle.

Bezienswaardigheden onderweg:
Zaterdag in Rolde is er het Streekmuseum ‘Het dorp van Bartje’
Zaterdagavond Balloërveld bij maanlicht, om 19:00 uur avondexcursie startpunt schaapskooi olv gids
Zondag in Schoonoord is er het Openluchtmuseum Ellert & Brammert


Kosten
Kosten per tent /camping per persoon ongeveer € 8,= per dag
Vrijdag/zaterdag in Uffelte kunnen wij ook gebruik maken van de gemeenschappelijke keuken maar dan komen er nog een paar eurotjes pp bij. Niet veel is ook een beetje afhankelijk van het weer en van het aantal deelnemers. Douchen kost € 0,50

Zaterdag/Zondag overnachten op camping de Weyert.
*Indien je gebruik wenst te maken van de Hooiberghut en/of ontbijt laat het ons dan weten. Er dient vooraf gereserveerd te worden. De prijs per hooiberghut per nacht voor maximaal 4 personen bedraagt vanaf € 41,00. Is natuurlijk ook afhankelijk van het aantal deelnemers. Reserveringskosten € 5,00 en de toeristenbelasting € 0,70 per persoon/per nacht. Drents ontbijt € 7,00 pp.

Niet meegerekend natuurlijk de koffie met warm gebak, het eten en de sauna..... :lol:

Voor vragen en aanmeldingen bel of mail John van de Molegraaf op 06 – 22856237 e-mail standardsmiley@hotmail.com

Helaas moet ik bovenstaande route annuleren dit omdat ik er zelf niet bij kan zijn. Krijg per 1 november een nieuwe baan. Heb een gedeelte van mijn vakantiedagen ingeleverd om eerder weg te kunnen. Maar nog belangrijker er waren te weinig aanmeldingen. Om precies te zijn 1. Dat had voor ons denk ik de pret niet gedrukt.

Dat betekent niet dat de route niet doorgaat ik wil hem in het vroege voorjaar plaatsen. Het enige wat er aan veranderd zijn de data's/en activiteiten. Dus folks niet getreurd binnenkort verschijnt de route wederom :lol:

(Beste Harry en Blanche) wellicht dat dan de Moderatoren hem wel onder door WF georganiseerde activiteiten plaatsen :wink:

John

Jippie!....dat betekent dat de mensen van de huttentrektocht mee kunnen gaan!
Marianne, Wouter en ik gaan van het voorjaar ook weer een tocht organiseren. Waarschijnlijk in het Oosten van het land en in een kleine groep tot 20 personen. John, misschien is het handig als we tegen die tijd overleg hebben over de data...zitten we niet in elkaars vaarwater enne kunnen we met elkaars tochten mee:wink:

Succes met je nieuwe baan!

Blanche

Nog nieuws Vinkingar/ John??

Al een datum geprikt in 2008??

Wij hebben al >> een tocht gepland in het weekend van 12 en 13 april.

Nu jij weer :wink:

Blanche

He Blanche wat doe je nu ???

Je hebt het nu ineens over 21 april.............. :?:

Had ik toch net 11 t/m 13 april in de agenda gezet :wink:

Zo was het toch :?:


Groet

Jans

Wilde schrijven 12 en 13 april ...ging iets te snel en het werd 21 :oops:
Dus maak je geen zorgen. Maar Jans we vervuilen nu iemands anders draadje!