Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 12 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3705 berichten

geluk schreef:
Bartmetdefiets schreef:Koga, na een beetje regen.
Mooi Bart, ook dat spoor achter je fiets.
Veel Braziliaanse auto's rijden op alcohol dus waarom wereldfietsers niet? Afbeelding

Haike schreef:
Torching Vark schreef:Is zwaar en lekvrij bevallen prettig?

Jarl, no stress. Mensen zeuren over dat wat ze het belangrijkste vinden. Als het grootste probleem aan je fiets de pedalen zouden zijn... lijkt mij dat de weg naar zuid Frankrijk open ligt.
Pardon??

Wie had het er hier over dat het nuttig is om te lezen want anderen HIER aan meningen en ervaringen binnen brengen? En nou is het gezeur? Doe mij een lol en schrijf hier van en over jezelf en schrijf niet voor mij, dat kan ik zelf wel. Ik kan redelijk mijn eigen boontjes doppen. Zoals je dat nu hier schrijft druipt de minachting voor andere schrijvers er van af, kan dat niet als sympathiek naar de ander toe ervaren.
Mijn excuses, mijn formulering (vooral de woordkeuze 'zeuren over' in plaats van 'reageren op') was wellicht iets te beknopt, maar toch snap ik Haike's reactie niet geheel.

Mijn eerste zin was bedoeld als een grapje, 'bevallen' in de zin van 'een kind krijgen'. Ik was wat melig, vandaar de 'lange dag'. Ik begrijp dat deze niet is aangekomen.

Mijn tweede stukje was een reactie op Jarls:
Jarl schreef:Leuke reacties: Goh..wat een geinige fiets enz. Wink Haha..
waarin hij (gekscherend?) aangeeft dat de reacties op zijn fiets alleen bestaan uit kritiek, en niet uit positieve aspecten. Mijn reactie daarop is: als mensen alleen gaan zeuren (of schrijven, opmerking plaatsen, kritiek leveren) over de pedalen, dan leveren ze inwezen alleen kritiek op een klein aspect van de gehele fiets. Hetgeen in mijn ogen zo'n lange tijd voor het begin van de reis ook nog niet een groot probleem is. Wanneer dat dan het eerste en enige is waar over gepraat wordt, dan is het andere schijnbaar in orde.
Kortom, als je alleen een opmerking over je trappers krijgt dan is de rest vast prima in orde.

Hallo, dit is misschien wel de leukste draad van het hele forum. Het is heel interessant om door alle berichten en foto's te scrollen. Laten we proberen het zo zuiver mogelijk te houden en er niet teveel omheen te gaan schrijven (wat ik nu zelf ook doe - mea culpa).

:D Willem ik denk dat het helemaal goed gaat komen :wink:

En je hebt gelijk; laten we hier naar al die mooie fietsen kijken en genieten. Schrijven erover kan weer ergens anders..

Mooi geel is niet lelijk :D

lijkt verdacht veel op mijn fiets joh

Willem,

je maakt me nu wel nieuwsgierig...... :shock:

Afbeelding

Ik kan het niet nalaten een foto te plaatsen van mijn eerste echte vakantie fiets. Het is een aangepast cyclocross fiets. Hij weegt 10 echte kilo`s en bezit een heus tripel crank stel met als kleinste voorblad een 32. Achter weet ik het niet zo goed meer maar in mijn gedachten heb ik maanden op een 28 tandwiel moeten wachten. De banden zijn 23 mm brede Wolber draad banden. O ja, we schrijven het jaar 1987 en ik ben er in 1986 al 2 weken mee op pad geweest!

De VSF T400, mijn ezeltje sinds 2006 en misschien moet ik hem dan ook maar Iejoor gaan noemen ;) Daarvoor 3 fietsvakanties gedaan op een aangepaste Batavus Trapper (Ardennen, Midden Duitsland en NL provinciën)

Ik heb dus niet van die glimmende tassen, maar deze zijn wel van binnenuit waterdicht. Het "grappige" is alleen dat als ze goed nat worden, je precies kan zien wat erin zit... en ze blijven lang nat, dus ze gaan niet de binnentent mee in maar blijven in de voortent.

[hr]

bepakt en bezakt - zomer 2006 Ardennen:
Afbeelding

[hr]

tijdens een toertochtje:
Afbeelding

[hr]

Wat details van de fiets:
AfbeeldingAfbeelding

:D

Deimor schreef:De VSF T400, mijn ezeltje sinds 2006......
Ik heb dus niet van die glimmende tassen, maar deze zijn wel van binnenuit waterdicht. Het "grappige" is alleen dat als ze goed nat worden, je precies kan zien wat erin zit....
Goede fiets en wel heeeel erg sexy zijtassen, see-through :roll: :lol:

Fiets de wereld (op een T-400, waren mijn Ortliebs maar net zo sexy),
Whisky

Maar Deimor, je neemt wel erg veel mee voor de ardennen, of was je aant trainen voor een expeditie? is bijna zoveel als dat we met 2-en mee nemen...

Bas

Hoi,

Psssst, ik weet niet of het mag maar ik zet mijn fiets er toch maar stiekuuum voor de 2e keer op. Gewoon omdat ik deze foto heel erg mooi vind en omdat mijn fiets er inmiddels al aardig gebruikt uitziet.
De essentie van fietsen in Tibet in 1 foto op de Quishan la (5380m): hoge bergen, koud, slechte weg, stof, heel veel wind, weinig zuurstof en heeeeel erg mooi.
http://itchy-wheels.exploder.org/images ... alNumber=2

Whisky (die weer snel wegsluipt)

Nou Whisky, het is een hele mooie foto! Die mogen toch altijd?
Jaloers!
Wat is dit toch een ontzettend leuk topic!
Ouwe fietsen, nieuwe fietsen, herinneringen, ik wil meer!
niko


whisky schreef:Hoi,

Psssst, ik weet niet of het mag maar ik zet mijn fiets er toch maar stiekuuum voor de 2e keer op. Gewoon omdat ik deze foto heel erg mooi vind en omdat mijn fiets er inmiddels al aardig gebruikt uitziet.
De essentie van fietsen in Tibet in 1 foto op de Quishan la (5380m): hoge bergen, koud, slechte weg, stof, heel veel wind, weinig zuurstof en heeeeel erg mooi.
http://itchy-wheels.exploder.org/images ... alNumber=2

Whisky (die weer snel wegsluipt)

whisky schreef:hoge bergen, koud, slechte weg, stof, heel veel wind, weinig zuurstof en heeeeel erg mooi.
Heel erg mooi ja. Deed me gelijk aan de film Samsara denken.

weet je nog waar dat was? ik wil ook zo'n foto met mijn fiets :P:P

als mijn nieuwe af is post ik ook een fototje

greets,

Thomas

B@se schreef:Maar Deimor, je neemt wel erg veel mee voor de ardennen, of was je aant trainen voor een expeditie? is bijna zoveel als dat we met 2-en mee nemen...
Bas
Heh, zoals ik al eerder opgemerkt had moet ik idd komend jaar mn paklijst eens flink inkorten. Ik nam kleding mee voor een week (incl boxers, katoenen sokken en meerdere alledaagse broeken) ;) Maar goed ik sta bij vrienden ook bekend als iemand die altijd alles bij zich heeft, verras hun vaak met 'ow heb je dat nodig, kijk eens hier hebt je het' :D

Trouwens, in dit geval was het ook niet helemaal eerlijk aangezien ik eigenlijk alle algemene spullen voor 3 personen meezeulde (was/badspul, kookspul, eigen tent (2p+voortent) en gereedschap). Hoofdzakelijk omdat mijn fiets veel pakmogelijkheden heeft en de rest deed het met normale lichte toerfietsen en iets minder fietsconditie moest doen. Zo bleef het voor iedereen leuk.
Het ziet er misschien zwaarder uit dan het is: 2 normale achtertassen - licht een natte poncho op te drogen, 2 voortassen, stuurtasje en tent in kanozak & grondzeil achterop + foammatje & driepootkrukje voorop.

Deze foto is misschien iets beter:
Afbeelding

De kanozak is inmiddels minder lang en de spullen op de voordrager heb ik ook niet meer nodig ;) ook die gele regenbroek gaat niet meer mee.

Pffffft. Word al moe als ik er naar kijk.
Je zult komende keer merken dat je vrijheidsgevoel toeneemt met minder bagage. Niet voor niets geldt het oude reizigersgezegde: alles wat je thuislaat is meegenomen.
Of: minder is meer.
Je hoeft dan ook niet met de trein.
Veel respekt voor je dat jij de spullen van jouw maatjes meezeult!
niko


Deimor schreef: Heh, zoals ik al eerder opgemerkt had moet ik idd komend jaar mn paklijst eens flink inkorten.