Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen in Spanje - Forum Wereldfietser

Fietsen in Spanje

Name: Roberto

Bij het Spaans verkeersbureau kan je ook een campingkaart krijgen. Hierop staan ook de verschilldende natuurgebieden op aangegeven.

In het algemeen kan je in Spanje bij de grote steden wel een aantal campings vinden. Dit kunnen soms zelfs campings midden in de stad zijn.. Verder zijn in de meeste grote natuurgebieden ook wel campings te vinden.

Tip: Spanje bezit veel Zonas de Acampadas.. Dit zijn plaatsen waar Spanjaarden (veelal in het weekend) een dagje recreeren. Hier kan je meestal wel een plekje vinden. Deze plaatsen worden soms op Michelin kaarten aangegeven. Er zijn er veel en veel meer zeker in de natuurgebieden. Let op het zijn niet altijd de rustigste plaatsen. Mijn advies of je nu wildkapeert of niet zoek een plaats ver weg van de bebouwde kom. De kans dat je onverwachts bezoek krijg is dan klein.

Als je wilt wildkamperen en alleen wilt zijn kies dan voor hoge plekken in de bergen. Eigenlijk is wildkamperen niet zondermeer toegestaan maar men doet er vaak niet moeilijk over. Bij twijfel kan je altijd bij de dichtsbijzijnde boerderij om toestemming vragen. Misschien sleep je er dan nog een gezellige avond met eten uit...

Als je helemaal niet wilt opvallen ga je pas je tent opzetten als het donker wordt.

Tip: In de vakantiemaanden sturen spaanse ouders hun kinderen vaak naar soort jeugdkampen/scoutscampings: Campings Juvenil. Als je de kampleiding vraagt om een plekje dan willen ze wel wat regelen. Vaak worden deze plaatsen verward met echte campings...

Succes
--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Name: Bert Sitters

Email: b.sitters@pz.nl

Zie voor informatie over fietsen in Spanje mijn gids FIETSEN IN SPANJE.
Je kunt ook een bezoek brengen aan diverse lezingen van mij over dit onderwerp. Zie mijn site: www.fietswegen.nl

Groetjes, Bert
--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Name: Roland

Email: r_dol@hotmail.com

Gewoon luchtkussenfolie van een rol en dan vast tapen?
Gaan de luchtvaartmaatschappijen daarmee akkoord?

Roland.
--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Name: Bert Sitters

Email: b.sitters@pz.nl

Beste Bas,
Tussen Valencia en Madrid kun je grotendeel EL CAMINO DEL CID doen in omgekeerde richting. Campings, zonas acampada en geteste vrije plekken zonder problemen staan in deze routegids vermeld. Zie: www.fietswegen.nl

Groetjes,

Bert
--- --- --- --- --- --- --- --- ---