Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Olie? diksap? - Forum Wereldfietser

Olie? diksap?

p de beurs vertelde Eric over de tubes die ja kan vullen met Jam, pindakaas ed.
Lijkt ons superhandig.
Maar dat bracht ons wel aan het denken kan je daar ook olijfolie en bijvoorbeeld diksap in meenemen?
Of zijn daar weer andere handige dingen voor uitgevonden?
Wie heeft er tips?

Kleine potjes (draaideksel) die bedoeld zijn voor sjampoo e.d. zijn hier prima geschikt voor. Te koop bij de meeste kampeer- of buitensportzaken.

Lol en ik las het engelse "tubes" en dacht meteen aan het frame :P vond het al wonderbaarlijk dat je jam in je frame zou meenemen, maar nu ik er over nadenkt, waarom niet? Niet die jam natuurlijk, maar je hebt sowieso de holle zadelpen, maar wat stop je daar in en zijn er nog andere holle plekken aan de fiets waar je handigheidjes in kan verstoppen?
Ergens gelezen dat iemand zn zadelpen als backup moneybelt gebruikte?

Iets meer ontopic, kleine (hard of zachtplastic potjes, kan ook een uitgespoeld 0,5l colaflesje zijn) zijn mijn keuze. Tubes lijkt mij niet zo prettig aangezien ze makkelijker lekken of een breuk/gaatje krijgen. Tevens is het voor vloeistoffen niet echt nodig om te kunnen knijpen.

p de beurs vertelde Eric over de tubes die ja kan vullen met Jam, pindakaas ed.
Tubes op een fietsforum, ik dacht eerst aan banden. Die zou ik niet met jam vullen :wink:

wat voor potje of flesje of tube je ook neemt, ik zou eerst eens een dag over klinkerweggetjes gaan rijden met dat spul in je tas. Als ze na een paar uur trillen nog steeds potdicht zitten zou ik ze meenemen op vakantie.

slimme tip............

Zijn er alleen potjes te koop of misschien ook flesjes?

Ik ken alleen de potjes (zijn wel redelijk smal en hoog) in een vierkant of rond model. Doorschijnende kunststof en een goede draaidop. Ik heb iig nog nooit lekkages hiermee gehad.

Helaas geen plaatjes kunnen vinden. Degene die ik heb zijn niet al te groot (formaat van een flink borrelglaasje) en ik weet niet of er ook grotere modellen zijn.

ik ga donderdag naar Bever ivm de uitverkoop op de teva's dus ik ga daar meteen kijken , met deze beschrijving moet het lukken denk ik zo............

Ik gebruik een flesje waar Extran in heeft gezeten voor de olijfolie. Dat flesje gebruik ik alweer een aantal jaar, en is ondertussen wel bewezen lekvrij. Toch doe ik het voor de zekerheid ook nog eens in zo'n 'klikrand' plastic zakje.

wat is een klikrand plastic zakje..........leeg flesje is natuurlijk ook een goed plan.........

wereldreis schreef:wat is een klikrand plastic zakje..........
.......dat is zo'n wietzakje, maar dan groter.

Voor meer vloeibare producten in kleine hoeveelheden gebruiken wij vaak hotelshampooo flesjes. We zorgen wel dat ze niet in de verdrukking komen te zitten door ze in bv een pan te stoppen.
Ook sommige mini verpakkingen van zalf/tandpasta e.d. (te koop bij de kruidenier) zijn geschikt.


Voor pinda of smeerkaas/chocopaste/jam etc. proberen we vaak in de supermarkt een plastic potje te vinden in de kleinste hoeveelheid. We nemen nooit dergelijke voorraden mee dat we er een vakantie mee kunnen, te veel gedoe en gewicht. Toch kans op lekraken etc.

Vincent Schol schreef:
wereldreis schreef:wat is een klikrand plastic zakje..........
.......dat is zo'n wietzakje, maar dan groter.


hihihihihi

Torching Vark schreef:Voor meer vloeibare producten in kleine hoeveelheden gebruiken wij vaak hotelshampooo flesjes. We zorgen wel dat ze niet in de verdrukking komen te zitten door ze in bv een pan te stoppen.
Ook sommige mini verpakkingen van zalf/tandpasta e.d. (te koop bij de kruidenier) zijn geschikt.


Voor pinda of smeerkaas/chocopaste/jam etc. proberen we vaak in de supermarkt een plastic potje te vinden in de kleinste hoeveelheid. We nemen nooit dergelijke voorraden mee dat we er een vakantie mee kunnen, te veel gedoe en gewicht. Toch kans op lekraken etc.

Met een gezin van 4 met behoorlijke eters zie ik niet zoveel in kleine verpakkingen, ze zijn vaak ook veel duurder. Maar je moet het wel meenemen natuurlijk.........

Hi,

zelf gebruik ik al weer jaren jam/pindakaas ed van Fred & Ed, deze zit nl al in een tube. als je in bv Denemarken in de super kijkt zie je daar heel veel verschillende producten in tubes, best handig.

Aha, ze hebben ook een website, maar deze tubes bedoel ik dus:

Afbeelding

Voor de potjes/ flesjes, zelf hebben we een setje van Nalgene.

Werkt perfect, bv zo'n setje:

Afbeelding

Bas

wereldreis schreef:Met een gezin van 4 met behoorlijke eters
Allright, ik wist niet dat jullie met 4 behoorlijke eters waren. Wat voor hoeveelheden denk je dan mee te gaan nemen?

niet teveel natuurlijk omdat je toch maar 4 fietsen hebt.......... :D :D

Maar diksap koop je natuurlijk in een fles net als een fles olie en azijn bijv...
en dan twee soorten broodbeleg waarbij ik ga kijken naar de tubes vanbn fred en ed.

Met het goedkope setje wat Bas laat zien heb ik niet zo'n goede ervaringen, die gaan stuk en lekken. Bij b.v. de Bever moet je gewon even kijken naar z.g. wijdhalsflesjes. Zijn ietsje duurder, maar laten je niet in de steek.

wereldreis schreef:diksap koop je natuurlijk in een fles net als een fles olie en azijn bijv...
Misschien in een Platypus of vergelijkbaar. Licht van gewicht, past zich in volume aan aan de inhoud...
Voordeel van de platypus is dat deze aan de onderkant volledig open te maken zijn voor vullen en schoonmaken. Aan de bovenkant zit een schroefdop voor 't schenken. Ook kun je 'm uitkoken voor de hygiëne op langere trips.
We hebben er zelf twee (1.5L en 3L) van het oude model (zonder onderkant doe volledig open kan), goede ervaring mee. Ook de enige waterzak waarbij m'n vriendin niet klaagt over bijsmaak.
Afbeelding

......nu ik er zo over nadenk... misschien dat ik het voor ons ook maar eens voor ga stellen en de nalgene thuis laat....

verkopen ze de zakken ook bij een buitensportwinkel?