Additionally, paste this code immediately after the opening tag: bestaat de tent die ik zoek nu echt niet??? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

bestaat de tent die ik zoek nu echt niet???

harry-fietsenaar schreef:Ja, ook ik ben nu echt actief op zoek naar een nieuw tentje. De Birdland Stardrop heb ik altijd al heel fraai gevonden en die aanbieding is wel heel aanlokkelijk. Een andere overweging voor mij is de Exped Vela 1 (of 2). Een heel fraai ontwerp en een stuk lichter van gewicht. Ik ken alleen geen enkele wereldfietsers die hier ervaring mee heeft. Waar ik met name aan twijfel is de stormvastheid en de mogelijkheid om beschut te kunnen zitten i.g.v. wind en slecht weer. Iemand op dit forum?
Ik ken jou ook niet:wink:
Ik heb dus een Exped Vela II. Het is een technisch tentje. De verstelmogelijkheden zijn legio en daar moet je zeker aan wennen. Positieve punten aan de tent zijn:
- ruime binnentent en ook zeer lang (ik ben 1.98m)
- zeer veel ventilatiemogelijkheden, de tent is van vier zijden te beluchten.
- snel op te zetten (bi en bu doek aan elkaar laten)
- groen van buiten (minder zichtbaar) en geel van binnen (goed voor humeur)
- twee ingangen en veel tuimte in voor tent voor tassen en schoenen; je kunt dus ook beschut zitten!
- blijft droog bij regen samen met harde wind (de ultieme test)
nadelen:
- de ingangen zijn erg laag
- de tent is windgevoelig (veel geklapper)
- relatief groot vloeroppervlak noodzakelijk
- teveel verstelmogelijkheden, je moet ervaring opbouwen met opzetten

Sjirk

Ahh, dacht ik dat ik beroemd was. :(

Maar dank, toch maar de Birdland...ehh...misschien ondanks dat ik wel van technische tenten houd. Groot grondoppervlak, lage instap zijn wel een nadeel. Geklapper houdt me uit m'n slaap.

De ideale tent bestaat inderdaad echt niet.

ThomasR schreef: ik vind de exped vela ook een leuk concept, maar heo goed die nu is..[/url]
Dat vind ik ook een interesante tent. Over de Vela I staat op Backpacker.com een review. En op Hiking-site staat ook nog info.

Succes met je keuze, Marco

ik ben sinds kort de eigenaar van een jack wolfskin argon RT, ik heb ze op ebay flink afgeprijsd gevonden.

vanmorgen heb ik ze kort opgezet om de binnentent er uit te halen en heb net de naden afgedicht met seamseal.

in mijn ogen is het een ideale tent, lekker ruim, veel plek in de voortent en mooi windstabiel naar het schijnt.

ik laat nog wel wat weten als ik m ff gebruikt heb.

groetjes,

Thomas

Lol, heb jaren zo'n 30 euro koepeltje gebruikt, nu wilde ik iets meer ruimte voornamelijk om in de regen in/onder de luifel/voortent droog en beschut te koken.

Heb voor 90 euro een Wildebeast Mampaba overgenomen (eentje die nog groen is van kleur is en een betere indeling heeft dan die van tegenwoordig). Moet hem idd misschien deze zomer even opnieuw impregneren en naden sealen. Als ik geld over had gehad had ik een Hilleberg Nallo2GT gekocht (de wildebeast lijkt er zelfs wel een beetje op)

De ideale tent zou je zelf moeten maken... dat niemand van de wereldfietsers daar ooit aan begonnen is. Of heb ik een iets te optimistische kijk op een tent maken? ik zal binnenkort wel eens een tekeningetje maken/posten van wat mijn ideale tent zou zijn :P

Wat vinden mensen hier van de Wechsel Forum 4 2?

Info:
http://www.hiking-site.nl/materialen_nieuwsitem.php/563

Webpage van de fabrikant:
http://www.wechsel-tents.com/www/index. ... 903&lan=en

Ik vind het sowieso al een prachtig idee, het web inschakelen om dé perfecte tent te ontwerpen :!: :)

Ik vind de tent er verder handig uitzien, wel iets aan de zware kant (3,1 kg). Wat is jullie mening? (of ervaring?)

Met vriendelijke groet,

Maarten

Ziet er leuk uit, alleen er 2 stokken aan de binnenkant van het buitendoek door een platte zoom lopen vind ik jammer:
- platte zoom is lastig -> je zal de stokken er voorzichtig doorheen moeten duwen anders steek je makkelijk door het doek heen en door spanningen kan het uiteinde van de zoom makkelijker uitscheuren door de geringe hoogte/marge. Dus als het regend veel kostbare tijd kwijt.
- lastiger opzetten -> en stok langs binnenkan en langs buitenkant maakt dat je niet makkelijk de binnenkant van het buitendoek schoon of droog kan houden in de regen. Alles langs de buitenkant liep was dit makkelijker geweest.

Andere optie voor stokken aan de binnenkant van buitendoek (optimaler in storm) is door eerst de stokken neer te zetten als los frame (aan elkaar te klikken met hulpstukken, dan de buitentent eroverheen te gooien zodat je droog aan de binnenkant de buitentent kan vastmaken, dan hang je vervolgens de binnentent erin.