Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Off-Road weekend 2008 - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Off-Road weekend 2008

Kleine correctie, ik weet nog niet zeker of ik die trektocht wel singlespeed ga doen.
Misschien bouw ik hem om naar 1x6, net iets breder bereik.
Ik rij de laatstste tijd enkel nog maar singlespeed maar heb dit nog nooit met bagage gedaan eigenlijk.
Nu neem je ook niet veel mee natuurlijk met zo'n tocht.
Waarschijnlijk kan je het zelfs met voortassen af aan de achterkant ipv achtertassen.
Marc Dirkx schreef:

Laat je de brander ook thuis en ga je voor een vuurtje?


Marc
Ik heb een nieuw recept verzonnen, een muesli bolletje met een Snickers er tussen.
Kennen jullie vast niet, reuze voedzaam ook!
Ohhh wacht, shit verkeert forum..... :wink:

Martijn

Martijn: Ik heb een nieuw recept verzonnen, een muesli bolletje met een Snickers er tussen.

Volgens mij heeft James daar vorig jaar de hele tocht op gefietst...

Ultieme fiets voer!!!

The one...
The only...

BROODJE SNICKERS!!!!

:D

Zit net te bedenken, is het niet wat handiger toch op een camping/natuurkampeerterrein te staan in augustus?
Doel op watervoorziening ed.
Augustus is het doorgaans warm/heet en dan is een kraan wel fijn aangezien je erg veel vocht verliest tijdens het fietsen.

Groet,

Martijn

Cubeman schreef:is het niet wat handiger toch op een camping/natuurkampeerterrein te staan in augustus?
Ik stem vóór ! :D

Enige drie redenen voor mij om niet in het wild te willen overnachten in augustus zijn:
- water: na een dag fietsen in de brandende zon is vers stromend water wel fijn net als een douche
- teken: de creepy crawlers waar het dit jaar weer van gaat barsten aangezien we weer geen winter hebben gehad
- lange dagen: In augustus zijn de dagen lang en zul je dus lang moeten wachten met het opzetten/hangen/leggen van tent/tarp/bivakzak/hangmat/etc. wil je niet prooi zijn voor een overijverige boswachter.

Voor de rest ga ik dit jaar ultra lightweight met een klein rugzakje met spul.
Moet allemaal wel gaan passen aangezien we dit jaar niet op vorst hoeven te rekenen....
Dit maakt het mede mogelijk om singlespeed te gaan want ik ben ten tijde van de trektocht net twee weken terug van rugzak trekking op Spitsbergen 8)
Beenspieren genoeg dus!

Groet,

Martijn

klinkt weer helemaal goed dat off-road weekend! sign me in!

ik ga wel 14-speed, heb ik nog een klein beetje kans om cubeman bij te houden :wink:

heb lichte voorkeur voor camping...

martijn2

Hoi,
Ik zag de voorlopige datum. Is er al een definitieve bekend? Enne, ik ben benieuwd naar een advies voor een singlespeed-verzet.
Frank

Datum en planning? Als het een beetje mee zit dan kom ik ook.

Valt het offroad weekend nu samen met hat afsluitweekend? En heb geen mountainbike, kan wel dikke wielen om m'n velgen leggen. Voldoende om jullie bij te houden?
Beste zandhaas en –hazin,

Omdat het nazomerweekend is verplaatst en nu samenvalt met de off-road trektocht heb ik besloten de route om te draaien en wederom van Utrecht naar Apeldoorn te rijden. In de nacht van zaterdag op zondag zullen we dan ook op de Harskamperdennen (Kootwijk) kamperen. Zo kun je in één weekend van twee walletjes eten. Zondagochtend is er waarschijnlijk van 10:00 – 12:00 uur nog een ledenvergadering. In dat geval vertrekken we zondagochtend meteen na die vergadering, anders wellicht eerder.

In de nacht van vrijdag op zaterdag zullen we in de buurt van Austerlitz overnachten. Ik denk dat het een mooi en basic kampeerterrein is waar ook een fikkie gestookt kan worden.

Momenteel ben ik nog met de route bezig en zijn de eerder opgegeven afstanden nog steeds slechts indicaties, maar ik doe mijn best om die aan te houden. Voor de nieuwsgierigen onder ons: de route loopt voor een groot deel over de Utrechtse Heuvelrug en de overlap met vorig jaar zal zeer beperkt zijn. Plofzand gaat waarschijnlijk plaatsmaken voor korte venijnige klimmetjes.

Hierbij nog even de ‘highlights’:
- Vertrek: 29 augustus station Utrecht CS vrijdagmiddag 16:00 uur bij uitgang: Streekvervoer (beneden aan de roltrap)
- Aankomst: 31 augustus station Apeldoorn zondagmiddag 15:00 uur (en misschien iets later)
- Telefoon voor last-minute gevallen: 06-5083 7436

Voor iedereen die zich nog niet heeft opgegeven kan dat via marcdirkx@hotmail.com.

Groet, Marc

Sowwww, hebben we er zin in of niet!
Ik wel hoor:)
Begint alweer helemaal te leven dat off the road trektochten gebeuren.
Zal dit jaar waarschijnlijk toch singlespeed worden wegens het overlijden van mijn trouwe Hope singlespeed naaf.
Nu een Chris King SS naaf die niet om te pimpen is naar 1x6 of iets soortgelijks.
Gaat dus echt bikkelen worden op die manier!

Groet,

Martijn

PS. Martijn zegt " tot over een paar weken"!!!

Even een stukje genieten, inspireren en aanmoedigen:)

http://forums.mtbr.com/showthread.php?p=4423256

Nog een voorbeeld van multidaagse MTB tripjes, maar dan nog een stapje heftiger op alle vlakken.

Enjoy,

Martijn

Hi,

Ik had Marc afgelopen week al een pb gestuurd, en (nog) geen reactie [vakantie? 8)], daarom een paar vragen via het topic:
- is het weekend geschikt voor niet mtb's?
- is het goed als ik alleen de zaterdag kom meefietsen?
- gaat het eigenlijk nog door allemaal?

Doei,
Willem

Hoi Willem,

Inderdaad vakantie. Het weekend gaat natuurlijk door!

Vorig jaar heeft Patrick bewezen dat het ook zonder MTB lukt. Een racefiets lijkt me een iets te grote uitdaging. Alleen zaterdag kan ook we moeten dan even kijken waar we afspreken: zou op het kampeerterrein kunnen of bij station Maarn.

Marc

Ha Marc.

Ik heb een Avaghon zonder vering maar wel iets bredere banden met noppen ad zijkant. Als jij denkt dat 't hiermee kan, dan ben ik vd partij!

Austerlitz is ca 50 km van mij vandaan, dus misschien kan ik wel komen fietsen die ochtend. Ligt er wel aan hoe laat je die dag vd camping wilt vertrekken.

Willem

Dat moet dan was wel lukken.
Ik geloof dat Marc heeft geschreven dat het mulle zand van vorig jaar plaats heeft gemaakt voor korte klimmetjes tijdens de komende editie.
Dikke banden en wat doorzettingsvermogen moet voldoende zijn om de heuvelrug te overleven.

Ik rij zelf zit jaar ook zonder vering en dergelijke, vorig jaar op een volledig geveerde mountainbike maar dat was op veel plaatsen een beetje overkill.
iedereen is vorig jaar aangekomen zowel de mensen op een mountainbike als de mensen op een vakantiefiets/randonneur.
Gewoon niet teveel meenemen als het om bagage gaat.

Groet,

Martijn

He mountainbikers,

Ik wilde dit jaar zeker mee maar de planning gaat een beetje anders. Door het verplaatsen van het nazomerweekend vallen ze samen. Het is toch handig om als organisator ook aanwezig te zijn in Kootwijk en moet het daarom een jaartje uitstellen. In gedachten ben ik bij jullie en zal klaar staan met een lekkere kop thee, of een broodje snickers voor James, in Kootwijk. Mijn vraag is om even te laten weten met hoeveel mensen jullie zijn zodat Wanda daar rekening mee kan houden voor het eten.
Bel me even op 06 10668298 op zaterdag morgen.

Inge

Beste WF-er,

Momenteel zit de offroad trektocht vol. Degene die zich al hebben aangemeld kunnen uiteraad mee en hebben als het goed is ook allemaal bericht gehad.

Wil je toch graag mee, maar heb je je nog niet aangemeld: doe dat dan snel en dan hopen dat er nog een plaatsje vrijkomt.

Marc

Nog maar en paar nachtje slapen en het is zo ver!
En volgens het KNMI is de kans op redelijk (droog) weer aanwezig dus als we nu alleemaal even duimen...

Groet,

Martijn