Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Impressie Marokko dec 07- jan 08 - Forum Wereldfietser

Impressie Marokko dec 07- jan 08

Afgelopen winter fietsten we een stukje door Marokko :lol:
Globale route: Marrakech-Taddert-Tichka pas-Telouet-Ait Benhaddou-Ouarzazate-Agdz-Foum Zguid-Tissint-Tata-Igherm-Tafraoute-Tiznit-Sidi Ifni-Agadir

Zeer de moeite waard: vriendelijke mensen, mooie route, aangename temperatuur overdag en vele indrukken.

Hier een korte impressie (voor meer foto's zie mijn fotoalbum).

Afbeelding
Marrakech: Djama el Fna

Afbeelding
Onderweg naar de Tichka pas

Afbeelding
Piste tussen Anemiter en Ait Benhaddou

Afbeelding
Tussen Ouarzazate en Agdz

Afbeelding
Vlak voor Foum Zguid

Afbeelding
Zandstorm tussen Foum Zguid en Tissint

Afbeelding
"Hotel" in Tissint

Afbeelding
Tata

groet
Anneke


Moderated: Graag, conform de richtlijnen, geen foto's gebruiken breder dan 650pixels. Ik heb nu de kleinere versie op je site gebruikt.
Zwijmelzwijmel...

Maarre, hoe kwam dit zo:
http://www.anneke.smugmug.com/photos/25 ... 6ME-XL.jpg
Geen plaats in de herberg?

Groetjes,

Leon

Ha Leon,

Dit is een officiële camping wel te verstaan! Gras kennen ze geloof ik niet zo in Marokko :wink:
Het gebouwtje rechts met de witte punten op het dak is het toiletgebouw met warme douche. Er waren zelfs andere kampeerders, maar die zaten gezellig in hun camper of 4WD.
En wat is er nou lekkerder dan 's ochtends in de zon ontbijten (naast het zwembad) met koffie/thee en heerlijke pannenkoekjes en brood met jam! Oh ja, 's nachts was t toch wel 0 graden hoor...

Anneke

bovenstaande link werkte niet, was wel benieuwd en denk dat je deze bedoelde

Fotopagina 4 van 13, één na onderste, rechts

Vraag me meteen af wat ik hier eigenlijk nog doe nu ik die foto's zie :S

Deimor schreef:denk dat je deze bedoelde
Fotopagina 4 van 13, één na onderste, rechts
Ja, klopt :D
Anneke, prachtige foto's! Nooit gedacht dat Marokko een mooi en spannend fietsland is.
Helaas niet voor mij geschikt, want er bestaan geen jeugdherbergen in Marokko, kan ik dus wel vergeten.

Er zijn wel hotelletjes in allerlei soorten en maten, als je wilt vaak inclusief diner en ontbijt. In sommige gebieden (dus verder weg van de toeristische gebieden) liggen ze echter wel wat verder uit elkaar en is (wild)kamperen noodzakelijk of als je geluk hebt, kan je uitgenodigd worden door lokale bevolking.

Anneke

Hartstikke leuke en mooie foto's Anneke!
Erg herkenbaar.
Ik meen hier de camping van Adgz te herkennen. 8) Erg lekkere warme douche inderdaad.

Mijn foto's van Marokko kun je hier vinden:
http://telecastermaster.hyves.nl/album/ ... okko/9wQG/
Martin E. van Doornik schreef:Helaas niet voor mij geschikt, want er bestaan geen jeugdherbergen in Marokko, kan ik dus wel vergeten.
Ik ben 10 jaar terug in drie officiële jeugdherbergen geweest: in Tanger, Rabat en Casablanca. En volgens deze link bestaan ze nog steeds. Maar waarom zou je daar zo aan vasthouden? Andere hotelletjes bieden vaak dezelfde accomodatie voor dezelfde prijs.
Vincent Schol schreef:
Martin E. van Doornik schreef:Helaas niet voor mij geschikt, want er bestaan geen jeugdherbergen in Marokko, kan ik dus wel vergeten.
Ik ben 10 jaar terug in drie officiële jeugdherbergen geweest: in Tanger, Rabat en Casablanca. En volgens deze link bestaan ze nog steeds. Maar waarom zou je daar zo aan vasthouden? Andere hotelletjes bieden vaak dezelfde accomodatie voor dezelfde prijs.
Inderdaad, slapen voor 10/15 euro kan in Marokko ook in een gewoon hotel. Of heb je een andere reden om vast te houden aan de jeugdherberg?

Blanche