Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bob Yak Als Honden Vervoer? - Forum Wereldfietser

Bob Yak Als Honden Vervoer?

hallo
binnen enkele maanden vertrekken we terug op fiets tocht (duisland,pollen, roemenie, Bulgareie..)
en zoals gewoonlijk gaat mn hond falko (25KG) dan ook mee.
daarvoor schaf ik me de surly long haul trucker 28" kader aan
die ik monteer met nog niet gevonden-, als het moet zelfgemaakte sterke wielen,een mengelijng van shimano,een race stuur en tubus dragers
Normaal gezien komt daar achteraan een Bob Yak eenwielig karretje
waar in een soort mand word gemaakt
vroeger gebruikten we de groover-dog tweewielige kar(16kg).
waarme we amper de ardennen mee overkwamen, waar we singel-tacks
moesten vermijden en waar ik bijna dagelijks spaken moest vervangen

Heeft iemand tips ervaring of bedenkingen
die zijn meer dan welkom

Groetn
Jakob en Falko

Beste Jakob en Falko,
Ik weet niet waar jullie in Belgie wonen, maar op 15 en 16 maart is in Retie (bij Turnhout) de Fietsreisbeurs. Daar zijn veel ervaren fietsers om informatie te geven. Wellicht heeft men daar op jullie vraag ook antwoord.
Deze berus wordt georganiseerd door de Belgische vereniging De Vakantiefietser.
Zie meer over de beurs: www.vakantiefietser.be

Volgens mij ziet die hond nog het meest af... :?

De mandconstructie mag niet te veel wegen aangezien de Bob tot 32 kg (veilig) belast mag worden. Zou wel lichtlopend bandje monteren i.p.v. het standaard bandje.

Ik vraag me trouwens wel af hoe je die mand wilt monteren want de bak van een Bob is ook weer niet héél groot . Of is het een compacte hond?

Let op Bert heeft mijn URL gegeven voor de fietsbeurs in Retie. Het moet zijn http://www.vakantiefietser.be!

Overigens heb ik voor een klant in de winkel nu -tijdelijk- de Burley Tailwagon staan, een echte hondenkar, inclusief luifel :lol:

Volgens mij is er op dit moment nog maar eentje van in Nederland.

wij hebben de croozer hondenkar aangeschaft. Deze is van dezelfde makers als de bob yak. Deze kan ingeklapt worden en kan met het gewicht tot 30 kilo.
Ik heb hem via marktplaats goedkoop kunnen kopen en ben er heel tevreden over.............