Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke soort en merk fiets befietst de wereldfietser? - Forum Wereldfietser

Welke soort en merk fiets befietst de wereldfietser?

'k Ben wel nieuwsgierig - ja dat ben ik - welk soort of merk fiets de wereldfietser berijdt? Rij je op een gewone fiets, een sportfiets, een ATB, mountainbike of racefiets. Is het een Koga, Gazelle, Batavus, Sparta of iets anders.

Zelf rijd ik op een gewone, wel sportieve, (stads)fiets, merk Gazelle, type Furore. De fiets heeft stuur/voorvork en zadelvering, een gesloten kettingkast en 7 versnellingen en dat bevalt me prima.

Op welk materieel rijdt u?

Ik hoop dat 14 pagina's genoeg zijn voor een steekproef ....

http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... t+een+foto

Wouter

Googelen werkt!! :wink:

Pathfinder_II schreef:Ik hoop dat 14 pagina's genoeg zijn voor een steekproef ....

http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... t+een+foto

Wouter
I'm so sorry.
Wel heel veel uitheemse/exotische fietsen; daar val ik met mijn autochtone, provinciale fiets wel bij uit de toon.

DriesBa schreef:
Pathfinder_II schreef:Ik hoop dat 14 pagina's genoeg zijn voor een steekproef ....

http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... t+een+foto

Wouter
I'm so sorry.
Wel heel veel uitheemse/exotische fietsen; daar val ik met mijn autochtone, provinciale fiets wel bij uit de toon.
De vraag is wat uitheems/exotisch is. Ik zie vooral heel veel traditionele fietsen in deze lijst staan. Maar een tradtitionele vakantie/reisfiets is heel wat anders dan wat de gemiddelde Nederlander als traditionele fiets ziet.

hmm, denk dat ik teveel fietschen bezit om hierop een kort en duidelijk antwoord te geven?

:lol: :lol: :roll:

lol. Kan me die reactie wel een klein beetje voorstellen. Naast de bekende modellen kom je in dat topic ligfietsen en vouwfietsen tegen en soms heel wild uit hun ogen kijkende wereldfietsers ergens midden in de rimboe. Of dit..
Kan me dan voorstellen dat je mooi staat te kijken met je Gazelle.:lol:

Afbeelding

Dries ik zal het even uitleggen.

Die tassen een de zijkant gebruiken wij om onze vakantiespullen in te vervoeren. Daarin zitten bijvoorbeeld een tent en kookspullen. Dat is bij ons binnen de vereniging niet exotisch maar eigenlijk meer de standaard. Daarmee trekken wij de wijde wereld in. Maar ook met een stadsfiets kun je een eind komen hoor .... je zult dan alleen je doelen moeten aanpassen aan je materiaal.

Wouter (Santos 26" rijder)

Demy schreef:lol. Kan me die reactie wel een klein beetje voorstellen. Naast de bekende modellen kom je in dat topic ligfietsen en vouwfietsen tegen en soms heel wild uit hun ogen kijkende wereldfietsers ergens midden in de rimboe.
Ligfietsen exotisch? :lol: Als er ergens ter wereld geligfietst wordt is dat wel hier in Nederland. Volgens mij worden er nergens ook zoveel ligfietsen geproduceerd als in ons land. Ja in het buitenland voel ik me een beetje exotisch op mijn ligger, die zeker niet uitheems is want gemaakt in Apeldoorn.

Exoot=organisme dat zich heeft gevestigd in een land waar het oorspronkelijk niet vandaan komt. :wink:

Demy schreef:Naast de bekende modellen kom je in dat topic ligfietsen en vouwfietsen tegen en soms heel wild uit hun ogen kijkende wereldfietsers ergens midden in de rimboe. Of dit..
Afbeelding
He he, Kwam een paar weken geleden in een nationaal park in noord-oost Thailand een Bike Friday met rohloffnaaf tegen. Fiets stond netjes aan een paal geketend . Heb even overwogen om zijn achterwiel er uit te lichten :)