Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Informatie gevraagd over fietsen langs Zwarte Zee Turkije - Forum Wereldfietser

Informatie gevraagd over fietsen langs Zwarte Zee Turkije

Beste fietsvrienden,

Mijn vrouw en ik bereiden een fietstocht voor in Turkije, van Istanbul langs de Zwarte Zee. Wie heeft hier ook gefietst? Wie kan ons aan relevante informatie helpen?
Bedankt en groeten,
Paul Spapens


Moderated: Gelieve niet alleen in hoofdletters te schrijven. Dit wordt gezien als schreeuwen.

Hoi Paul,

Mijn vriendin en ik zijn gekomen tot Akcakoca. Daarna zijn we het binnenland ingegaan en teruggefietst. Het was erg leuk, vooral omdat de Turken supergastvrij zijn. Ik zou een volgende keer niet meer gaan kamperen want die campings zijn meestal niet veel soeps. Een uitzondering was Woodyville, aan het strand in Akcakese. Daar was het kamperen wel geslaagd, maar we waren wel de enigen. je kon daar ook een houten huisje huren. Wegkomen bij de luchthaven is lastig. Je kunt de mensen de weg vragen naar de 'formula', het formule 1-circuit buiten de stad. Dat weet iedereen te vinden. Als je daar bent, ben je al een heel eind de goede kant op.
Ik had zelf het reisverslag van Blanche gebruikt, maar ik zie net dat dat niet meer op de site staat.
Nog een tip: een beetje Turks leren. Daar kweek je veel goodwill mee.

Als je meer vragen hebt dan moet je maar even mailen. Groeten,

Dirk-Jan

Vanaf Trabzon heb ik gefietst langs de zwarte zeekust. mooie route.
Wegkomen vanaf het vliegveld (ataturk airport) is heel makkelijk. Je rijdt zo Istanbul centrum binnen over een relatief rustige weg.
Tip: neem de bus vanuit istanbul naar iets buiten de stad. Dat rijdt wat prettiger dan via de snelweg de stad verlaten...

Kom anders naar de fiets en wandelbeurs 3 en 4 feb in de RAI. Dan ehb ik foto's en kaarten bij me.

groet,
Freek

Oja, voor de duidelijkheid: ik had het over Sabia Gokcen. Dat is de luchthaven waar Corendon op vliegt.

Nee hoor mijn bericht over het fietsen aan de zwarte zee kust staat er nog steeds. Zie: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... ght=#10570

Ja ik heb gefietst van Istanbul naar de georgische grens. In twee zomers. Het eerte gedeelte hebben we de zwarte zee kust gevolgd (hiervan staat het verslag op de WF site) en vanaf sinop hebben we wat meer in het binneland gefietst. De route aan de kust wordt daar te druk bezocht door auto's...dus. Met name het eerste gedeelte tot sinop was fantastisch, zo kleinschalig.....natuur en turkse kleinschalige strandtourisme. De hellingspercentages op dit stuk zijn wel behoorlijk mals. Maar een echte aanrader.

O ja....als jullie nog naar het dorpje Akbayýr gaan, doe dan de groeten aan de familie Türk (bezitter theehuis en suppermarkt). Waarschijnlijk hangt onze foto in het theehuis :D !

Binnenkort prijken de foto's van het tweede gedeelte van de kara deniz op mijn webspace!

Fiets ze!!!

Blanche

Hallo Paul!

Al gefietst in Turkije?
Hoe was het? We zijn erg benieuwd naar de belevenissen!

Als ge wat komt halen, dan moet ge ook wat brengen :wink:
Bijvoorbeeld in de landeninfo, persoonlijkefotoalbums of...

Blanche