Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Verschil MSR branders - Forum Wereldfietser

Verschil MSR branders

Wie kan mij het verschil tussen de MSR whisperlite, MSR whisperlite internationale en MSR whisperlite internationale combo uitleggen?

Is deze brander in de praktijk net zo goed regelbaar als de verkoper mij doet geloven?

Groeten,

John.
Hoi John,
De niet-internationale brandt alleen benzines. De internationale heeft een tweede spuitnippel bijgeleverd waarmee je ook dieselachtig spul kunt stoken. De combo is naar ik begrijp de versie met de fles erbij. Dus als je al een MSR-fles hebt heb je niet de combo-versie nodig.
Meer (veel) info op de site van MSR: http://www.msrgear.com
En zo mooi/goed/regelbaar als de verkoper het vertelt is het zelden.
Zelf heb ik geen ervaring met de regelbaarheid van de huidige pompjes van de Whisperlite. Het pompje dat op mijn versie zit wordt niet meer geleverd.
Leon

Met die extra inspuiter zou je kerosine (pertoleum of lampolie) moeten kunnen stoken, (geen diesel!) Ik heb het ooit geprobeerd maar het lukte mij niet om hem aan de praat te krijgen. Ik had dus net zo goed geen internationale kunnen kopen. Stook je op wasbenzine of het duurdere Coleman fuel, dan neemt de regelbaarheid toe, t.o.v. autobenzine waarbij het op een lage stand gaat stotteren en veel sneller uit gaat. Overigens een geweldige brander, niet stuk te krijgen, gaat bij mij al meer dan 10 jaar mee.

harry-fietsenaar schreef:geen diesel!) Ik heb het ooit geprobeerd maar het lukte mij niet om hem aan de praat te krijgen.
Wellicht dat het met de nieuwe versie wel lukt, want de huidige gebruiksaanwijzing op de msr-site beweert van wel.
Afbeelding
Leon

Tsja, ze zeggen het, ik wil het eerst wel eens meemaken. Diesel, heeft bij mij het imago van vette meuk :?

John,
De regelbaarheid van de whisperlite is een theoretische aangelegenheid,
als je heel erg je best doe dan kan je hem wel wat lager zetten.
Maar wie maakt er nou sudderlapjes als hij onderweg is??
Het grote voordeel is zijn eenvoud van constructie het gekke ding is niet kapot te krijgen en te repareren met een kromme speld en een goed humeur.
Diesel heb ik nog niet uitgeprobeerd maar Coleman, wasbenzine en loodvrij voor dat ouwe beesie geen probleem.
Wat ook een voordeel is tov van andere benzinebranders is dat de vlam wat groter is zodat je pan wat gelijkmatiger word verwarmd.
( Ik gebruikte hem ook om vis te bakken achter in de tuin )

groetjes
Opa Leen

Leen Verkerk schreef:De regelbaarheid van de whisperlite is een theoretische aangelegenheid, als je heel erg je best doe dan kan je hem wel wat lager zetten.
Ik ben dus best goed in het heel erg mijn best doen bij de stoofpeertjes :D :wink:
Leon

Leon schreef:
Leen Verkerk schreef:De regelbaarheid van de whisperlite is een theoretische aangelegenheid, als je heel erg je best doe dan kan je hem wel wat lager zetten.
Ik ben dus best goed in het heel erg mijn best doen bij de stoofpeertjes :D :wink:
Leon
Pannekoeken
Gebakken ei
gekookte aardappelen / groenten
Rijst
Graag zit ik tussen rauw en zwart in...

John.

Graag zit ik tussen rauw en zwart in...
...en dat afgezien van het feit dat je onnodig veel brandstof verbruikt als het ding alleen maar staat te blazen...

John,
Dat valt allemaal best mee alleen echt laag is lastig.
Ik heb in totaliteit mischien zo'n half jaar op dat ding gekookt en dat ging best, Ik zou probeer er eens een uit dat is leerzamer dan alle verhalen er om heen.

Groetjes

Opa Leen

Koop een Primus: die brandt zelfs op whisky :lol:.


(Nu gaan de reacties van whisky-liefhebbers binnenstromen... :roll:)

Robertjan schreef:Koop een Primus: die brandt zelfs op whisky :lol:.

(Nu gaan de reacties van whisky-liefhebbers binnenstromen... :roll:)
Hoi!

Niet slecht. Ik heb altijd een flesje bij me :D Maar om als brandstof te dienen moet het dan wel cask-strength zijn :P

Whisky

(Nu gaan de reacties van whisky-liefhebbers binnenstromen...
Yep: BARBAAR! :D
Niet slecht. Ik heb altijd een flesje bij me Very Happy Maar om als brandstof te dienen moet het dan wel cask-strength zijn
Laat me raden: Laphroaig? :roll: :wink:

4 april is wel de verjaardag van m'n zus, maar ik kan eens kijken of ik ook naar Rotterdam kan dan. :lol: