Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Sverigeled - Forum Wereldfietser

Sverigeled

Er schijnt een fietsroute door heel Zweden naar de Noordkaap te zijn onder de naam Sverigeled. Ik vind her en der korte verwijzingen, maar nergens uitgebreidere informatie. Kan iemand mij verder helpen?

Gerd Caarls

Hallo,

Wat ik weet is dat er een aantal bewegwijzerde fietsroutes zijn door Zweden van Sverigleden. Er is ook een route van noord naar zuid. De routes van Sverigleden zijn niet op alle trajecten even mooi. Soms fiets je een hele dag over een redelijk drukke weg, maar er zijn ook trajecten die heel erg rustig zijn.
Sverigleden heeft ook een website. Echter is deze wel in het Zweeds. Maar je kunt daar wel een overzicht vinden van de routes. (adres van de site weet ik niet precies, maar gewoon ff zoeken via google). In Zweden zelf zijn er ook boeken te koop die alle bewegwijzerde routes beschrijven. Dit boek is misschien te log voor om mee te nemen op de fiets. Ook zijn er kaarten van deze route. Ze zijn alleen slecht te verkrijgen in Zweden, dus misschien dat je bij een goede kaartenzaak in Nederland kan informeren. (volgens mij heb ik ze wel eens zien liggen in Woerden bij de fietsvakantiewinkel).

Groet Anouk