Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Heerft iemand ervaring met de drager van Surly? - Forum Wereldfietser

Heerft iemand ervaring met de drager van Surly?

Heerft iemand ervaring met de dragers van Surly?



Afbeelding

http://www.surlybikes.com/parts/nicerack_pop.html

Ik heb deze stalen voordrager wel eens op een fiets gemonteerd. Hij is degelijk en reuze zwaar. Maar het is in ieder geval wel een drager met een rekje er bovenop. En dat is soms handig :lol:
Afgezien van het gewicht en de prijs (€ 140,-) geen klacht gehoord.

Overigens heb ik gehord dat Tubus bezig is met een bovenkantje voor hun dragers. Maar helaas hebben ze altijd een lange ontwikkelingtijd.

damn heb ik net een tara gekocht...

Ik weet niet of ik het nodig ga hebben maar ik wil na mn studies een behoorlijke tocht maken , en het is wel een handige plaats voor extra water...

Surly lijkt mij momenteel ook de enige goede oplossing om bagage boven het voorwiel te kunnen vervoeren in combinatie met een lowrider. Na even googlen heb ik wel een verslag gelezen waarbij iemand het onderste bevestigingstuk had gebroken.

Lijkt mij persoonlijk ideaal om een tent en/of matje op te leggen, om op die manier achteraan wat meer plaats te krijgen voor wat foto-materiaal.

Nog een voordeel lijkt me dat je je tassen op slechte paden wat hoger kunt monteren.

Ik dacht dat Vittorio ook iets dergelijks had, maar verder heb geen dergelijke dragers gezien.

hmm,

had al eens naar de dragers van Surly gekeken maar eens gezocht in de catalogus van mijn favo duitsche onderdelen leverancier, daar kosten ze per drager maar 77 euro... dus 140 is idd best aan de prijsch.

Verder helaas nog geen ervaring.

Bas

vittorio heeft de bewuste dragers nog steeds, het platformpje kan je in mijn ogen alleen niet echt iets opzetten, omdat het zeer ver boven je wiel tegen je stuurtas uit komt.

ze kosten 110 euro dacht ik, das toch wat meer dan de 40 die ik voor de tara betaal, ik heb jammergenoeg wel geen voordrager.

Ik denk dat niet nodig te hebben als ik een oplossing voor mijn waterprobleem vind, ik dacht aan twee 4l dromedary tassenmaar waar weet ik nog niet:)


groetjes,

Thomas

ThomasR schreef:Ik denk dat niet nodig te hebben als ik een oplossing voor mijn waterprobleem vind, ik dacht aan twee 4l dromedary tassenmaar waar weet ik nog niet:)
Ik steek nu twee 2l ortlieb watertassen in mijn voorzakken waarvan de ene enkel gevult is als het erg warm is. Met een zelf eraan geknutseld platypus slangetje is dat super handig. Bij zwaar klimmen durf ik bijvoorbeeld mijn slangetje aan mijn helm-te bevestigen zodat ik mijn handen zelf niet moet gebruiken om te drinken. Ik kan mij weliswaar wel voorstellen dat je dit enkel met sportievere houdingen kunt, anders komt de lengte van de slang niet toe. achter wat handdoeken en kleren blijft je water zo ook langer koel.
Marco Meijerink schreef:Heerft iemand ervaring met de dragers van Surly?
Jammer genoeg niet. Ze zijn mij te duur. Voorlopig heb ik nog een Tubus Cargo als voordrager.

Samuel.

Ik heb enige ervaring met een Surley (tenslotte werd daarom gevraagd).
+/- 22.500 km heb ik ermee gefietst en ook over slechte wegen zoals het westen van Tibet.

Het enige probleem dat ik had was dat er twee bevestigingsstukjes (de een in Tibet en de ander in de Filippijnen) afbraken op het punt waar deze bevestigd zijn op de vork. Omdat ik de drager vrij ver naar achter heb staan (de drager kan een paar centimeter versteld worden) was dat geen probleem omdat ik hem simpel een halve centimeter naar voren kon schuiven en opnieuw vastschroeven.
Een probleem zou je wel hebben als je de drager op zijn voorste stand zou hebben staan.

De drager is inderdaad wel zwaar en natuurlijk (in Nederland) veel te duur.

Ik ben het niet met de opmerking dat je te weinig ruimte tussen de drager en de stuurtas zou hebben zoals denk ik wel uit onderstaande foto blijkt.
Afbeelding
Hier kan makkelijk een tent o.i.d. op.

De drager is ook in de hoogte voorstelbaar dus je kan hem nog iets lager zetten en je kan dan de tassen eventueel aan het bovenste rek hangen:
Afbeelding
Geprobeerd mee te fietsen en dat gaf geen enkel probleem.

Ondanks de twee problemen met de bevetigingsstukjes ben ik er wel tevreden mee.

Fien schreef:Ik heb enige ervaring met een Surley (tenslotte werd daarom gevraagd).

[...]

Ondanks de twee problemen met de bevetigingsstukjes ben ik er wel tevreden mee.
welke framemaat/houding heb je? zo kan ik afstand stuurtas - rekje wat inschatten.

heeft iemand ook ooit de achterdrager van dit merk geprobeerd?

Ottovds schreef:
welke framemaat/houding heb je? zo kan ik afstand stuurtas - rekje wat inschatten.
57 cm frame en ik zit vrij hoog.
Bedenk dat je het rekje in hoogte kan verstellen en dus vlak boven je wiel kan zetten. Je kan zelf de afstand meten tot je stuurtas. Als je het precies wil meten: meet vanaf je stuurtas tot je wielhoogte en trek daar 2 cm vanaf en je hebt je speling.
Je stuurtas kan eventueel ook wat omhoog en je kan natuurlijk een beetje persen als je je stuurtas inklikt.
Bedenk ook dat het grootste deel van het rekje voor de voortas uitsteekt en je kan ook nog het rekje meer naar voren zetten. Heb je nog meer ruimte.

Geen ervaring met de Surly dragers hier.
ThomasR schreef:vittorio heeft de bewuste dragers nog steeds, het platformpje kan je in mijn ogen alleen niet echt iets opzetten, omdat het zeer ver boven je wiel tegen je stuurtas uit komt.
Er iets op zetten gaat lastig, maar dat is altijd bij bagagedragers. Er iets op leggen gaat overigens prima. Ik probeer het gewicht en de watergevoeligheid ervan wel altijd te beperken, i.v.m. onverhard fietsen en regen. Soms heb ik er bijvoorbeeld m'n slaapmatje op liggen, wat relatief licht is en veel ruimte in neemt. Dan is er achterop de drager weer meer ruimte voor een extra PET-fles enz.
ThomasR schreef:Ik denk dat niet nodig te hebben als ik een oplossing voor mijn waterprobleem vind, ik dacht aan twee 4l dromedary tassenmaar waar weet ik nog niet:)
De hoeveelheid die je nodig hebt is afhankelijk van de gebieden en seizoenen dat je gaat fietsen. Zelf heb ik 2x6L Dromedary (1x lichte versie en 1x gewone) en 1x5L Source Iso Container (of de opvolger ervan), met een kraantje. Ik ervaar dat als erg handig met water aftappen, i.p.v. het klooien met op het juiste moment de dop erop mikken (terwijl de zak in de tas op de drager ligt en ik geen zin heb de banden los te halen voor het bijvullen).

Robertjan schreef:
Er iets op zetten gaat lastig, maar dat is altijd bij bagagedragers. Er iets op leggen gaat overigens prima.

nu niet gaan vitten he 8) 8) 8)

ik weet niet hoeveel ik nodig heb, ik drink best veel dus...