Additionally, paste this code immediately after the opening tag: [Robertjan] Diverse plaatsen [2008-04-09] - Forum Wereldfietser

[Robertjan] Diverse plaatsen [2008-04-09]

#1
Afbeelding
#2
Afbeelding
#3
Afbeelding
#4
Afbeelding
#5
Afbeelding
#6
Afbeelding
#7
Afbeelding
#8
Afbeelding
#9
Afbeelding
#10
Afbeelding

Update 9 april 2008 21:35

Mooie foto's, ruig landschap.

Maare.... als ik het zo zie en je komt die vrachtwagen tegen heb je wel een probleem lijkt me zo. Of zie ik dat verkeerd? :wink:

Mooi foto's. Vooral die met ezel en wagen. schitterende compositie.


robbert.
Hoi Haike,

Ondanks 's werelds gevaarlijkste weg (de "oude weg" tussen La Paz en Coroico) zijn er passeermogelijkheden. Uiteraard stijgend verkeer (vrachtwagens vol met oogst vanuit de jungle naar hoofdstad La Paz) aan de bergzijde, en dalend verkeer (vrachtwagens leeg terug van hoofdstad La Paz naar "het land") aan de dalzijde. Dit om de oogst niet het ravijn in te laten kukelen.
Statistieken: 1x per 2 weken een serieus ongeluk, 200 doden per jaar, ook vliegtuigen storten neer in dat dal, 1000m afgrond, en toen ik er overheen fietste met alle bagage (meeste toeristen fietsen op een mountainbikie) was de "nieuwe weg" afgesloten waardoor de oude gevaarlijke situatie weer actueel was en tevens was er door de mist vaak slechts 10m zicht... Gelukkig zie je dan ook maar 10m afgrond ipv 1000m... :wink:

Hoi Robbert,

Ik heb niet over de compositie nagedacht hoor :oops:. Dat zandpaadje ligt er sinds september 2004, en ik kwam daar januari 2005 overheen als eerste toerist ooit... En toevallig kwam op precies dat moment, dat ik foto's van het uitzicht van die doorgang maakte, die man met het ezeltje de hoek om. Die kon gelijk ook op de foto :lol:.
Alleen jammer dat ik geen hoge resolutie-foto gemaakt heb ervan :cry:...

Wat een natuur he! ;)
fietsjunks schreef:Wat een natuur he! ;)
Inderdaad! Als het even kan, zou ik zo weer weggaan. Maar dan deze keer zonder vliegtuig op pad (kun je nog een heel eind blijven fietsen...).

Over anderhalf jaar ben'k toch van plan eens bij het noordelijkste puntje van het Europese vasteland te gaan kijken. Of het met de fiets te doen is weet ik niet... Er gaat wél een weg naar de Noordkaap, maar dat is een eiland.
En over de weg terug naar huis ben ik nog niet uit.
Het kan ietsje meer zuidelijk worden dan in eerste instantie voor de hand liggend zou zijn...

Plaatjes waren weg door opheffen "opslag"account.

Nu m'n top-10 ge-update na de recente vakanties :D!

Hé RJ, mis nog één "plaatje" :wink: 8)

Of staat die op alleen toegang voor bevoegden... :lol:

Bas

-ps, Joyce mag wrschlk op korte termijn eindelijk naar huisch-

Ik mis dat plaatje eigenlijk ook... :roll: :(
Maar inderdaad heb ik die foto's maar afgeschermd :D. Anders gaan mensen hier op het forum overdag naar die foto's kijken i.p.v. werken. :wink:

- Da's goed nieuws! Kunnen jullie weer bij elkaar zijn! Bij mij duurt dat nog een jaar of 3... :( -