Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Route plotten - Forum Wereldfietser

Route plotten

Hoihoi,

Een route in elkaar zetten, zeg maar gerust uitstippelen is een hele uitdaging. Ik wil naar Zwitserland en om enig idee te hebben van een leuke route ben ik eens gaan snuffelen. Ik kwam veel tegen en vooral die van de anwb-planner fascineerde mij.

Volgens de "kortste route"-methode moet ik door de Eifel, Saarland en Jura naar mijn bestemming, Sion. Vanaf Maastricht een kleine 700m km, dus dat is best in een week te doen. Door het Rhonedal naar Zürich via Andermatt. Af en toe een paar dagen ergens verblijven en Cols pakken is het idee (Sion-Visp-Andermatt). Met de CNL terug naar NL.

Ik kwam een paar kleine probleempjes tegen, in het Saarland zijn er geen echt toffe campings te vinden op internet die een beetje op de route liggen (foei, wat een lelijke zin). Binnenkort maar even naar de bieb inspiratie opdoen. Verder bleek dat ik me echt vast moet leggen op een datum voor de terugreis (CNL), wat geen echt groot probleem is, maar toch : dan heb je meteen te maken met een deadline. Een en ander is wel gemakkelijker geworden tegenwoordig : een forum tjokvol met nuttige info, googlen en binnen een paar dagen kun je er helemaal uit zijn.

Groetjes,

Ronald

Waarom ipv het Saarland niet door Luxemburg en dan de Vogezen? Daar zijn genoeg en betaalbare campings te vinden in vgl met Duitsland. Ik gebruik voor een grove planning meestal eerst google maps (snelwegen vermijden). En dan mbv van betere kaarten (bijv de Michelin in Frankrijk) kan je de route een beetje bijstellen. Mbv Google Maps terrein optie kan je ook de hoogtelijnen zien als je ver genoeg inzoomt. Bij sommige google map planners krijg je ook een hoogteprofiel van de route. Veel succes met plannen!

:oops:

Heel het bestaan van Luxemburg vergeten ..............
Nald,

Vorig jaar zijn wij met deel 1 van Reitsma's route naar Rome tot de Bodensee gefietst, Bodensee overgestoken, zwitserse fietsroute nummer 5 naar Lausanne gefietst en van daar met de boot naar Geneve en de trein terug naar huis. Was een leuke- en makkelijk te fietsen tocht. Reitsma is in staat om je zelfs in het Ruhrgebied over fietspaden door landelijk gebied te leiden.
Zwitsersland blijkt te beschikken over een uitgebreid fietsnetwerk met routebeschrijvingen en kaarten (http://veloland.intermaps.ch/), maar met campings hebben ze niet veel op.
De nachttrein terug hebben we pas hoeven reserveren toen we in Geneve waren.

Groet,
Frank Bueters
Nald schreef:... Eifel, Saarland en Jura [...] een kleine 700m km [...] best in een week te doen.
Als ik het goed begrijp zijn dit vrij heuvelachtige gebieden. 100km per dag is dan toch best een eind met kampeerbagage. Ieder zijn ding, maar ik fiets niet graag die afstand, zeker niet als ik een "target" moet halen (dag-tijd-plaats).

Een "zeer goede" conditie (m.n. op het gebied van kracht-uithoudingsvermogen) is hiervoor wel vereist.

Hallo Nald

Het boekje van Reitsma geeft zoals Frank aangeeft ook campings aan.
Heb het al met Google Earth geprobeerd door in het gebied te gaan staan en via de optie zoeken op bedrijven te zoeken op camping?

Harry

Van Maastricht tot Basel zou je de route van Benjaminse naar Rome kunnen volgen, die heb ik in '98 gevolgd tot ongeveer de Vogezen.
Afbeelding
En vanuit Basel bijv de bewegwijzerde route 5 van veloland.ch of een van de vele ander routes daar:
Afbeelding

Harry schreef:Hallo Nald

Heb het al met Google Earth geprobeerd door in het gebied te gaan staan en via de optie zoeken op bedrijven te zoeken op camping?

Harry
Wat een goeie tip! Als m'n nieuwe telefoon met gps, gprs en wat al niet ook over de landgrenzen blijft functioneren is het helemaal geniaal.

Groet,

Frank Bueters

Mijn Vodafone Live doet het in het buitenland... Gratis is het niet :wink:

Hee mensen,

Bedankt voor de leuke tips en de reacties!

100 km-dag is inderdaad wel pittig, maar als ik op trainingskamp ben in de Ardennen dan doe ik elke dag ongeveer 150 km. Natuurlijk is racen anders dan met bagage slepen, maar ik heb natuurlijk wel de instelling "ik ben op vakantie en ik zie wel waar het schip strandt". Stel je toch eens voor dat ik geweldig weer tref in de Vogezen en het is een prachtig gebied, ga ik dan wel verder? Ik ben dan best in staat om daar een poosje te blijven en het gebied uit te kammen .....

Ik denk dat ik dat boek van Reitsma eens ga kopen en ga googlen (ook helemaal niet aan gedacht :oops: ) Ik zit er trouwens ook nog aan te denken om naar Zwitserland te gaan via de Rijnvallei, heb ik heel mooie verhalen over gehoord. Voorpret is geweldig 8) :!:


Groetjes
Ronald