Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 20 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3705 berichten

Die pomp is een toppertje!

Ik geloof niet dat deze fiets Tibet zal zien...maar die fiets op de achtergrond wellicht? :P

Ik zal proberen morgen een foto te plaatsen. Als ik 'm op heb geladen.

Reisklaar voor morgen:

Afbeelding
Zat nog te twijfelen of de keuze voor een trekkingrugzak achterop beter is dan de tot nog toe gebruikte 35 liter-rugzak, maar de extra ruimte kan toch nog wel van pas gaan komen op de langere stukken in de warmte.

Is je rugzak 'n beetje waterdicht of kun je er nog een hoes omgooien?
Alvast goede reis!

Geen van beiden, en dat is bewust... :wink:

Robertjan schreef:Geen van beiden, en dat is bewust... :wink:
Ja, een beetje waspoeder er bij in en je hebt een wasmachine... :D

Goede reis!!!

Dank u!

(De regenkleding en natte tent zijn wat luchtiger opgeborgen op deze manier.)

Hoi Robertjan,

Alvast een goede reis gewenst! Maar is je fiets niet een beetje topzwaar met die megarugzak zo? Waar ga je die grote rugzak voor gebruiken?

Hou je ons een beetje op de hoogte van je reis? Ik keek net op je website maar die ziet er uit als een apple store, helemaal leeg en wit :wink:

Fiets de wereld,
Whisky

Ik stop geen groot gewicht in die rugzak: groot slaapmatje, wat regenkleding en een tent (en fietspomp, bijna vergeten op te noemen).
In de beide achterzijtassen gaat een 6 liter waterzak (nu nog zonder water, want de eerste week gaat m'n pa mee en overnachten we op campings), en ook komt er eten in de zijtassen.

In Zuid-Amerika heb ik gemerkt dat een 35 liter rugzak toch net aan de kleine kant is op een 3-daagse trekking (incl. voor 3 dagen eten en benzinebrander, tent, -20 slaapzak en 3,8 cm zelfopblaasbaar matje). Vandaar neem ik nu m'n trekkingrugzak (55 liter) mee voor de mooie gebieden. Wellicht dat ik in Noorwegen/Zweden/Finland een paar daagjes wil stappen, of Polen/Roemenië, of Turkije (al zal het dan fris zijn in de bergen-->oktober/november), of Syrië/Jordanië, of nog een stukje verderop...
Beter iets meer ruimte en die niet te benutten, dan er achter komen dat iets meer ruimte gewenst was.

Aha een fiets en wandelreis... :wink: Hoe lang ga je weg?

Ik dacht dat de rugzak voor souvenirs was...

Souvenirs sjouw ik niet voor, als het goed is, zo'n drie jaar mee... :roll: :wink:

Hi Robertjan,

Ik wens je een MEGA GEWELDIGE REIS en houdt ons op de hoogte!!!

Groet, Rena :wink:

Robertjan schreef:Souvenirs sjouw ik niet voor, als het goed is, zo'n drie jaar mee... :roll: :wink:
Ach, dan kun je drie jaar niet meedoen met het plaatje raden, wat een pech. :wink:
Hals und Beinbruch. 8) (Goede wensen brengen vaak ongeluk.)

Dank u allen. Maareh, het wordt geen plaatjes raden, maar plaatjes schieten! Maken jullie je borst maar alvast nat voor over een paar jaar :P!

Robertjan schreef:Dank u allen. Maareh, het wordt geen plaatjes raden, maar plaatjes schieten! Maken jullie je borst maar alvast nat voor over een paar jaar :P!
We zullen met smart op jou en de resultaten van je jachtpartij wachten, wees er zeker van.. :D

Rachel schreef:
Robertjan schreef:Souvenirs sjouw ik niet voor, als het goed is, zo'n drie jaar mee... :roll: :wink:
Ach, dan kun je drie jaar niet meedoen met het plaatje raden, wat een pech. :wink:
Hals und Beinbruch. 8) (Goede wensen brengen vaak ongeluk.)
Jammer dat we alleen in Nederland internet hebben... 8)

Franke schreef:Jammer dat we alleen in Nederland internet hebben... 8)
Ja! :P

Sterkte Robertjan, have fun, maar dat zit wel goed denk ik :wink:

Franke schreef:Jammer dat we alleen in Nederland internet hebben... 8)
Ik zal proberen zoveel mogelijk mee te doen. Maar ik wil het iets anders aanpakken dan bij mijn eerste fietsvakantie (toen in Zuid-Amerika): toen zat ik om de paar dagen (zo'n 4 dagen) in een stadje en had dus ook internet. Deze keer is de bedoeling om de stadjes heen te fietsen, voor zover mogelijk (vanaf Syrië zal dat wel lastiger worden, vermoed ik). Maar ik zal kijken wanneer ik kan meedoen met raden :lol:!