Additionally, paste this code immediately after the opening tag: langste afstand woon werk verkeer op fiets - Forum Wereldfietser

langste afstand woon werk verkeer op fiets

Ik ben bezig met het Broodje Unox Recordboek. Zeg maar het guinessbook of records maar dan met typisch Hollandse records. Op www.broodjeunoxrecordboek.nl kan je zien wat ik bedoel.

Voor het recordboek zijn we nog op zoek naar de langste afstand woon werk verkeer op de fiets.
Weten jullie misschien wie het is of kunnen jullie me verder helpen?

Als je iets weet mail het dan via de website of via redactie@broodjeunox.nl

Groet,
Robrecht

p.s. De leukste tipgever maakt kans op een knaloranje Daf 55 coupe uit 1972.
unox schreef:p.s. De leukste tipgever maakt kans op een knaloranje Daf 55 coupe uit 1972.
Hoi,
Een heleboel wereldrecords voor fietsen met bagage staan op http://www.biketrip.org/art_records.php, maar het woon-werkverkeer staat er niet bij. Wel het record van Ivo Miesen die 840 kilometer fietsste met in totaal niet meer dan 1 uur rust :roll: ; en degeen met de "Longest period without seeing a human being" :?
Groeten,
Leon
P.s. mag het Dafje ook groen zijn?
Lucien Schipper, uit Zaandam, vertrekt elke morgen van huis in noordelijke richting door Noord Holland. In Den Oever gaat het rechtsaf, de Afsluitdijk over, richting Friesland.
In Sneek, Heerenveen, Drachten of Franeker (al naar gelang hoe de pet of de wind staat) keert hij de fiets, om voor de avondprak weer bij moeders aan tafel aan te schuiven.

Zo legt Lucien ieder jaar 55.000 kilometer of meer af (verleden jaar overigens maar 54.000 kilometer omdat hij drie dagen ziek geweest is).

Vijf jaar geleden werkte Lucien nog, als huisschilder. Toen haalde hij slechts 40.000 kilometer per jaar.
Eind augustus 1999 haalde Lucien De Telegraaf vanwege het feit dat hij op 9 september van dat jaar (9-9-'99) 999.999 kilometer gefietst wilde hebben.
Opmerkelijk is dat Lucien geen fietscomputer op zijn stuur heeft (dat is niet betrouwbaar en daar kan je mee knoeien). Lucien rijdt in de plaats van aankomst naar het politiebureau en laat daar zijn toerboekje afstempelen.
Aan het eind van het jaar worden de officiële (ANWB-)kilometers opgeteld.

Natuurlijk beantwoord ik hiermee niet aan de gestelde vraag (de grootste afstand van huis naar werk op de fiets) maar wanneer je zoveel fietst als Lucien dan heb je gewoon geen tijd om te werken en dat is ook weer wat.
Ik schrijf dit stukje dan ook niet om aandacht te vragen voor Lucien Schipper, maar voor zijn moeder. De moeder van Lucien is namelijk Wereldkampioen Dunschillen (in bloemmetjesschort en met een houten schilbak op schoot).
Als iemand niet in dat Unox-boek mag ontbreken dan is dat mevrouw Schipper!


Wat een uitermate wonderlijk PS overigens. Lees ik daar dat tipgevers die niet leuk zijn geen kans maken op de DAF? Ja toch?
Hoe leuk moet iemand zijn? Wie bepaalt dat? En dan... wanneer je de dus uiteindelijk de leukste blijkt te zijn... hoe groot is dan je kans?
Overigens, over die DAF, die hoort niet oranje te zijn maar kanariegeel. Iedereen die in het begin van de zeventiger jaren optredens van Freek en Bram heeft bijgewoond zal dat kunnen beamen.
Luister bijvoorbeeld maar eens naar de legendarische conference 'De Fietstocht'.

even terug naar de oorspronkelijke vraag: de langste afstand woonwerkverkeer op de fiets.

Het mij bekende record is 65 km; dus dagelijks heen en terug 130 km.

Dat is de afstand van Amsterdam-Zuid naar Den Haag centrum.

Ik rij af en toe (1 keer per week) naar mijn stageplaats heen en terug. Dat wil zeggen van Apeldoorn naar Enschede, ongeveer 75km enkele reis.
Ben dan in totaal ongeveer 5:30 uur onderweg.
Met de ligfiets en een laptop achterop.

Geldt dat ook???

1 keer in de week is wel weinig. Dat Amsterdam - Den Haag traject werd 5 maal per week afgelegd, vanaf half maart tot begin oktober. Eerlijkheidshalve moet ik erbij zeggen dat er ook wel eens is gesmokkeld: bijvoorbeeld met de fiets heen, terug met de trein en de volgende dag heen met de trein en terug weer de fiets. Maar de meeste weken was toch 5 maal per week. Gemiddels 4 uren fietsen per dag. Snelste tijd is 1 uur 35 minuten met harde ZW wind naar Amsterdam.

Misschien kan de oorspronkelijke vraagsteller laten weten wat de precieze criteria zijn voor een record registratie

Om op de oorspronkelijke vraag terug te komen; van Unox kreeg ik een mail terug waarin men aangaf niet meer geïntresseerd te zijn in de Nederlander die per fiets de langste afstand tussen zijn bed en bureau overbrugde.

De moeder van Lucien Schipper... daar wilde men meer van weten.

Daarmee is deze post buiten de aandacht van dit forum geschoven.

Dick