Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietstrektocht Ghana oktober 2008 - Forum Wereldfietser

Fietstrektocht Ghana oktober 2008

Hoi,

Ik ben net een terug uit Ghana. Ik vind het zelf een mooi en avontuurlijk land en wil daarom dit jaar terug om er wat meer te fietsen dan ik nu heb gedaan. De etappe van Gushiago naar Yendi die ik daar heb gefietst was maar een (mooi0 voorproefje.

Ik wil dit jaar (medio september, oktober) een drie weekse fietstocht (twee weken mee zou ook kunnen) van Accra naar de grens met Burkina Fasso organiseren. Afstand zou ongeveer 1000 km zijn. Als je interesse hebt om mee te gaan, is het belangrijk dat je niet tegen onverharde wegen opziet, zo'n 70 kilometer per dag aan kan en redelijk bestand bent tegen de temperaturen die kunnen oplopen tot 40 graden overdag. Aan de kust is het klimaat wat koeler, maar wel erg luchtvochtig.

Ik wil ook een gids (Mariam) mee laten fietsen, zodat het programma een extra dimensie krijgt. Zij kan de lokale taal spreken, zodat we kunnen communiceren met de "chief", zij kan culture programma's (zang en dans) regelen, informatie geven over de streek etc. Ze wast met alle plezier je shirt en fietsbroek, zodat je die 's morgens weer schoon aan kan trekken. Let wel Mirjam krijgt voor haar diensten zo'n € 15 per dag. Dus per persoon met ongeveer 6 deelnemers is dat een gering bedrag. Een reis naar Ghana hoeft verder niet veel te kosten. Je kan er naar toevliegen voor ongeveer € 500 - € 600, eten voor een paar euro en overnachten rond de € 5 tot € 10 (en dat laatste is dan redelijk luxe voor Ghanese begrippen).

Ik ben niet commercieel, hoef er zelf niets aan te verdienen en ik vind het goed als je op deze manier het echte Afrika en het mooie Ghana leert kennen, want ik ben zelf heel enthousiast over dit veilige land.

Als je meer informatie wilt of foto's wilt zien, neem dan gerust contact met me op.

Rutger
www.rutgersreizen.nl

Kijk voor een impressie van fietsen in Ghana op mijn website: www.rutgersreizen.nl

Groeten,

Rutger

De fietstrektocht in Ghana zal waarschijnlijk in oktober plaats gaan vinden. Naar keuze kan je ongeveer 2 of 3 weken meefietsen.

Mocht je belangstelling hebben dan hoor ik dat graag.

Groeten,

Rutger
www.rutgersreizen.nl

Vanwege omstandigheden zal er in oktober geen fietstrektocht in Ghana worden georganiseerd. Ik beraad me nog op een andere periode.

Geinteresseerd in fietsen in Ghana kunnen nog wel met mij contact opnemen.

Groeten,

Rutger