Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hemelvaarttrektocht 2004 - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

Hemelvaarttrektocht 2004

... en dan te bedenken dat ik op woensdagavond nog heb overwogen om niet mee te gaan!

Foto's en een filmpje zijn (voorlopig) te vinden op mijn website: http://gaele.guruburu.com/php-cgi/gallery/album17

Groet,

Gaele

fantastisch! ik geniet van de foto's!
vandaag terug naar huis gefietst vanaf den haag, lekker windje in de rug en wederom zon!

trouwens, wel erg rustig, zo in je eentje....

groet,
Anneke

Henk,

nog bedankt voor de fijne route, ook al was het voor mij maar anderhalve dag, ik vond het hardstikke leuk! Thank you.

Chantal

Zo...Inmiddels weer (roodverbrand...) thuis en de warme douche weer eens goed uitgeprobeerd...

Een ieder bedankt voor de gezelligheid, en Henk in het bijzonder voor de mooie route. Het was een meer dan geslaagd weekend, dacht ik zo!

Els, jouw appeltaart was met stip de beste!
Op zo'n taart kun je fietsen!
Bedankt voor jullie gastvrijheid!

Groet aan allen,

Ronald

Henk, nogmaals bedankt voor de fantastische organisatie van de tocht. Dit belooft wat voor de activiteiten van Leon in het najaar!

Ik was zondag al alleen terug gereden. Via de LF4a. Het is idd een mooie route. Ik kreeg daarover wat adviezen. Ik dacht nog een leuke foto te maken met de telefoon, maar de mooiste is blijkbaar verloren gegaan. Ik wilde een mooie impressie geven van de 'eenzaamheid' na het rijden in een groep. De andere foto die ik maakte dan maar:
Afbeelding

Hoi Geale,

Hartstikke leuk die foto's!
Het enige rottige van afgelopen weekend was dat het zo snel om was.

Groeten, John.

Op veler verzoek:
Voor degene die volgend jaar het geluk heeft om aan de route van de traditionele Hemelvaarttrektocht te wonen en geen tijd heeft om mee te fietsen volgt hier het recept van Els’ Opregte Kattukse Appeltaart


Benodigdheden:
(voor het deeg)
ruim 2 kilogram zelfrijzend bakmeel
10 eieren
1250 gram koude boter
1 kilogram gezeefde witte basterdsuiker
een half kopje zout

Benodigdheden: (voor het appelmengsel)
9 kilo harde zure appels (Jonagolds of goudreinetten)
450 gram suiker
450 gram krenten
450 gram rozijnen
1 busje kaneel
twee flacons citroensap
6 springvormen, in maat variërend van ø22 – ø28cm

Bereiding:
1. Doe een schort aan
2. Verwarm de oven voor tot 175 graden en zet het rooster 1 plaats onder het midden in de oven.
3. Vet de vorm in.
4. Klop de eieren los met een vork.
5. Snijd de koude boter in dobbelsteentjes (met twee messen).
6. Meng de stukjes gesneden geschilde appel, suiker, gewelde en uitgeknepen krenten en rozijnen en het kaneel, met het citroensap. Tip van Dick: je kunt i.p.v. krenten en rozijnen ook boerenjongens gebruiken!
7. Doe het zelfrijzend bakmeel, de basterdsuiker, de boter, het zout en tweederde van het eiermensel in een kom.
8. Kneed met de hand tot een samenhangend deeg.
9. Gebruik driekwart van het deeg om de vormen te bekleden, maak een opstaande rand van ca. 6 cm.
10. Verdeel het appelmengsel over de met deeg beklede vorm.
11. Vorm van het resterende deeg dunne rolletjes, druk ze iets plat en leg ze in ruitvorm op de appeltaarten.
12. Bestrijk de ruitvormen met de rest van het eiermengsel
13. Bak de appeltaart in ca. 1 uur en 15 minuten gaar en goudbruin (dat geldt voor een springvorm van ø 24cm... spreek je wiskundeknobbel aan voor aangepaste tijden).
14. Laat de appeltaarten in de vormen afkoelen tot de korsten stevig zijn.
15. Verwijder dan de springvormranden.
16. Bestuif de appeltaarten eventueel met poedersuiker, of spuit er in figuurtjes slagroom op.

Tips: wanneer je slechts één springvorm hebt kun je het best één taart tegelijk bakken.
Doe NOOIT twee vormen in één oven.
Trek voor de hele handel een volle dag uit (en voor het opruimen van de keuken nog eens een paar uur).
Serveren met koffie (5 liter is voldoende voor ca. 25 personen).
Vraag bij de buren stoelen te leen en versier je tuin met feestelijke vlaggetjes.

Els
Ook ik wil nog even iedereen bedanken voor eenknotsgezellig hemelvaart-weekend!!
Jammer dat we bij terugkomst in Den Haag elkaar kwijtraakten.
Ik ben doorgefietst door Zeeland (lekker veel tegenwind op die stormvloedkering) en noord-belgie naar mijn zus in Urmond (vlakbij Sittard) en vanmiddag ben ik pas thuis gekomen want ik heb ook nog een paar dagen met vrienden de Ardennen onveilig gemaakt. Lekker sterke biertjes hebben ze daar! De Ardennen zijn echt de moeite waard zeg!
Daar kunnen we ook wel eens zo'n lang-weekend tochtje maken.

Het nabestellingen-blocnootje heeft de reis overleefd, dus deze week ga ik ze opsturen naar iedereen.

Have a great summer!!

johan