Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Eind van het jaar naar Nieuw Zeeland voor +/- 3 maanden - Forum Wereldfietser

Eind van het jaar naar Nieuw Zeeland voor +/- 3 maanden

Hoi,

Ik heb het plan om eind van het jaar voor zo'n 3 maanden naar Nieuw Zeeland te gaan en daar rond te gaan fietsen. Mijn idee is om december t/m februari te gaan, zodat ik daar in de zomer (en een stukje lente) ben.

Het zou echter wel leuk zijn om niet alleen te gaan, want alleen is ook maar zo alleen. Ik besef echter wel dat niet iedereen 3 maanden weg kan (of wil) gaan :)

Wat ik daar wil doen: Natuurlijk fietsen (mijn daggemiddelde ligt normaal zo rond de 120 km, zodat er genoeg tijd is om dingen te zien en een terrasje te pikken), kamperen en waarschijnlijk wat trails lopen.

Even iets over mezelf: Ik ben een man van 28 jaar, sinds zo'n 3 jaar een wereldfietser (maar nog nooit op de fiets buiten Europa geweest) en werk in de automatisering.

Groet, Marc

Hey!

Ik ben van plan om rond die tijd ook naar Nieuw Zeeland te gaan voor minimaal 3 tot max. 5 maanden.
Helaas ben ik wel afhankelijk van mijn studie, aangezien ik 4e jaars HBO-er ben momenteel.
Je daggemiddelde ligt voor mij ook wat aan de hoge kant, maar wie weet treffen wij elkaar tegen die tijd wel of kunnen we afspreken om een stuk samen te fietsen (mits het in onze planning past en ik natuurlijk klaar ben met de opleiding ;))

Groeten,

Friso

Hoi Friso,

Ik had al wat berichten van je gelezen. Het duurt nog een poos, maar wie weet komen we elkaar inderdaad wel tegen (al dan niet toevallig).

Marc

hey mark,

ik ben ook van plan om eind dit jaar zo'n drie maanden (of meer) te gaan fietsen. ik ben op dit moment nog aan het twijfelen of het van patagonie naar peru wordt of toch nieuw zeeland.

nieuw zeeland heeft voor mij het voordeel dat ik (voor mijn gevoel) veel meer neven activiteiten kan doen zoals hiken, klimmen, mountainbiken (zonder bepakking). staat dan weer tegenover dat patagonie voor mij veel desolater aandoet, wat mij dan weer meer aantrekt en een mooi slot kan krijgen met Machu Pichu.

ik (m-29j) ben me dus nog aan het orrienteren. Ik ben nog nooit 'als wereldfietser' op stap geweest, maar heb wel ervaring met wild camperen en berg/alpine terrein. beide bevalt goed en omdat ik ook veel op de racefiets zit twijfel ik er niet aan dat deze reisvorm mij gaat bevallen.

lijkt me leuk om wat ideeen te kunnen uitwisselen.

gr

eelke

Hoi Eelke,

Ik ben zelf al wel een aantal keer op de fiets weggeweest, maar nog niet buiten Europa. Naar Nieuw Zeeland ben ik een aantal jaar geleden geweest met een groepsreis van 3 weken. Dat is veel te kort natuurlijk, en met een groepsreis mis ik toch het contact met het land zelf en de lokale bevolking.

Ondertussen heb ik al een retourticket geboekt naar Auckland, dus ik kan niet meer onder de reis uit, als zou ik dat willen. (Nee, natuurlijk wil ik dat niet :) ) Ik moet nog wel bekijken wat ik onderweg allemaal wil zien en doen, maar een strakke planning ga ik niet aanhouden; ik houd er meer van om van dag tot dag te leven op vakantie.

Groet, Marc

Sinds gister weet ik dat ik mijn studie gehaald heb binnen 4 jaar, dus mijn reis naar Nieuw-Zeeland gaat ook door! Woensdag as. ticket boeken (via USA naar Auckland) tussen waarschijnlijk 5 - 15 november heen en 5 - 15 maart terug.

Mochten jullie of andere fietsers geïnterresseerd zijn in de route die ik ga fietsen, laat maar iets horen. Altijd leuk om ideeën uit te wisselen en eventueel 'ontmoetingsplekken' te bespreken.

Groet,

Friso

Hallo,

Ik heet Bart (27)en heb inmiddels een beetje fietsvakantie-ervaring. De laatste tocht was 4 weken retourtje zwarte woud. Op de ligfiets. Ben al langer aan het denken over een langere vakantie en Nieuw Zeeland spreekt mij erg aan. Nu ben ik net afgestudeerd aan het Conservatorium als pianist (vandaar de ligfiets) en mijn toekomst is dus nog erg onduidelijk. Moet je voor nieuw-Zeeland erg op tijd zijn met dingen als reserveringen?
De tochten die ik tot nu toe gemaakt heb waren telkens in mijn eentje maar het lijkt mij nu toch leuker om de ervaringen met iemand te delen. Hebben jullie al onderling contact gehad?

Groetjes
Bart

Hallo Bart,

Tot nu toe heb ik alleen verhalen aangehoord van andere fietsers / kampeerders die al een keer in Nieuw Zeeland geweest zijn. Nog geen contact gehad met fietsers welke in dezelfde periode als ik daar gaan fietsen en een eventuele route besproken.

Op de vraag of er veel reserveringen gemaakt moeten worden zeg ik nee.
Tot nu toe heb ik alleen mijn ticket geboekt voor 8 november. Puur omdat ik zeker wil zijn dat ik een plek heb in het vliegtuig. Hiernaast heb ik mijn fiets aangemeld en wat ik zeker nog ga doen is van te voren een camping / hotel bespreken zodat ik de eerste paar dagen een vast adres heb.

Wel zo makkelijk voor mij als voor mijn familie.
Graag verneem ik jouw plannen voor NZ.

Groet,

Friso

Ik heb alleen het ticket voor heen en terug geboekt, voor de rest niets. Mijn bedoeling is zoveel mogelijk te kamperen. Waarschijnlijk dat ik voor de eerste dagen in Auckland wel een hostel boek. Is vaak een stuk gezelliger dan een hotel. Misschien wordt het toch wel een camping, maar dat weet ik nog niet zeker. Voor de rest heb ik gewoon de absolute vrijheid, als ik maar weer op tijd terugben in Auckland voor de terugvlucht. Dat kan op de fiets zijn, maar ik heb al gezien dat je in 2 dagen vanaf het zuiden van het zuidereiland met de trein in Auckland bent, dus dat kan ook een optie zijn. Maar ach, ik zie het ter plekke allemaal wel. Het voordeel van vakantie is toch dat er niets hoeft en dat alles mag. Het liefst regel ik niets van tevoren, ik bekijk elke dag wel weer waar ik naar toe ga, hoe lang ik ga fietsen en wat ik ga doen. Zoals een Zuid-Afrikaanse collega zo mooi zei: 'Alles sal reg kom'.

Hallo Allen,

Ik (vrouw 25) ga in december-januari downunder voor vakantie/ familiebezoek en overweeg mijn fiets mee te nemen. Begin dit jaar heb ik mijn eerste vakantiefiets aangeschaft en heb dus geen enkele ervaring met lange tochten. In NZ ben ik overigens goed bekend.

Mijn reis zal starten in Australie waar ik tot na de kerst zal blijven. In januari wil ik twee weken in NZ verblijven, waarvan een week fietsen. Maar niks staat vast. Ik kan ongeveer 5 weken vrij krijgen.

Zijn er mogelijkheden?

Groeten,
Dav

Dag Friso, Marc, en Dav,

Leuk dat jullie allemaal zo snel reageren. Van mij was het puur een opwelling om iets te schrijven. Ik heb dus nog geen concrete plannen en het is nog erg onzeker in wat voor situatie ik in die periode ook financieel zit. Feit is echter dat zo'n vakantie er een keer gaat komen, en dat dat na wat ik van een vriendin vernam die in NZ was geweest, ik erg graag ook die kant eens op wil.
Op de korte termijn heb ik echter nog een open fietsvakantie in Juli van +/- 3,5 week geplanned staan. Ik vertrek volgende week vrijdag. Eigenlijk zoek ik nog een reismaatje dus voor wie zin heeft?!
Alles licht open. Ik was van plan het eerste gedeelte in nl. rond te fietsen m.b.v. de gps routekaart van waypoint. Het laatste weekend heb ik met vrienden in Leuven (B) afgesproken.

Ik hoor het wel.
Groetjes
Bart