Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 71 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34262 berichten

Michael W schreef:Stadje of stad ?
..dje! 8) Het telt aanzienlijk minder inwoners dan jouw woonplaats bijvoorbeeld. :wink:


BTW, het beeld is van een door mij bewonderd kunstenares. Het is ook geen gepoetst brons zoals ik foutief beweerde hierboven. De vogels zijn verguld hetgeen tot diefstal leidde nog niet heel lang geleden. :?

Ik gok op Oudewater, maar dat zal wel fout zijn :wink:

Michael W schreef:Ik gok op Oudewater, maar dat zal wel fout zijn :wink:
Zonder je slapeloze nachten te willen bezorgen, maar het is idd fout. :P

Toch heeft het stadje Oudewater meer gemeen met dat van mijn foto dan op het eerste gezicht lijkt. Beide liggen aan een stroompje/riviertje, beide hebben grachten, beide zijn vestingstadjes. Het enige wat Oudewater onderscheidt is de Hexenwaag maar ja, dat is het handelsmerk en de toeristentrekker van dit gehucht. Er is nog een groot verschil: Oudewater ligt in de provincie Utrecht. De stad van de vliegende vogels in beeld niet!

BTW, ik las net het hilarische verslag van Koert en zijn fietsende mannenbroeders afgelopen woensdagavond.

Het lijkt mij sterk dat de voortjakkerende 'houten fietsers op stalen rossen' in hun jacht om op tijd in Ispahaan aan te komen het stadje niet zijn gepasseerd. Ongezien en ongemerkt uiteraard. 8) :wink:

Rachel schreef:
Carl Buijs schreef:http://tinyurl.com/5jzv2n
Even naar beneden scrollen en daar zit ze!
Carl, dat is de allereerste versie van plaatstaal die idd aan de Lange Delft in Middelburg heeft gestaan, getiteld 'Tanja'.
Ja, dat vond ik nou net de grap, maar misschien ben ik de enige die daar humor in ziet. :) Overigens zit Tanja er veel kuiser bij dan Rebecca...

Carl

Rachel schreef:Zonder je slapeloze nachten te willen bezorgen, maar het is idd fout. :P
Het verbaast mij niets :wink:

Muiden lijkt mij dan ook nog wel een redelijke gok, ondanks dat ik daar nog nooit geweest ben.

Weesp schijnt ook een stadje te zijn; ook nooit bezocht.
Heeft wel een gelijksoortige opklapbrug op oude ansichtkaarten. :wink:

Carl Buijs schreef:Ja, dat vond ik nou net de grap, maar misschien ben ik de enige die daar humor in ziet. :) Overigens zit Tanja er veel kuiser bij dan Rebecca...
Absoluut zit er humor in 'Tanja van plaatstaal en Rebecca van brons'. 8) Ik weet niet wat jouw definitie is van kuisheid maar de enige twee verschillen die ik zie zijn de bloemetjes op de slippers van Rebecca en haar push-up bra. Geen idee wat dat met kuisheid te maken heeft. :wink:

Rachel schreef: Ik weet niet wat jouw definitie is van kuisheid maar de enige twee verschillen die ik zie zijn de bloemetjes op de slippers van Rebecca en haar push-up bra.
Ja, vind je ze niet wulps, die bloemetjes? :wink: Nee, eigenlijk bedoelde ik de uitstraling (bijna letterlijk) van Rebecca, met heur haar zo uitgewaaierd. Maar genoeg erover, wat mij betreft. Er moet nog een foto geidentificeerd worden!

Groetjes,

Carl

P.S. Push-up hadden ze in Tanja d'r tijd zeker nog niet... :D

Carl Buijs schreef:Maar genoeg erover, wat mij betreft. Er moet nog een foto geidentificeerd worden!
..en die Tour wacht op niemand! :wink:

Michael W schreef:Weesp schijnt ook een stadje te zijn; ook nooit bezocht.
Heeft wel een gelijksoortige opklapbrug op oude ansichtkaarten. :wink:
[sorry-modus aan]Met kleine oogjes gisteravond deze regels niet meer gezien.[sorry-modus uit]

Dit gokje levert je weer een deel van de eeuwige roem op.Goed! :wink:

Het tamelijk vaag gefotografeerde kunstwerk heet Duivenprieel en is gemaakt door Marte Röling en onthuld op 5 mei 2006. Het is opnieuw en dat is stom toeval een vrijheidsbeeld. De glimmende duiven moeten de blijheid uitstralen over een herwonnen vrijheid.

Op 20 juni 2007 meldt het WeesperNieuws:
Nieuwe duif in de maak
WEESP - Marte Röling gaat een
nieuwe duif maken voor het
Duivenprieel op het Achterom.
De onderste duif werd begin dit
jaar gestolen. De vergulde vogel
was met grof geweld van het
frame gerukt. Vanwege de laffe
daad én omdat Weesp het beeld
niet had verzekerd, rekent Röling
niet de volle kosten voor de repara-
tie. De kunstenares maakte het
Duivenprieel bij de Kom speciaal
voor haar vroegere woonplaats
Weesp.
Weesp is een sfeervol stadje. Wanneer je na het afzakken van het meanderende riviertje de Vecht er binnenrijdt, is dat een aangename sensatie. Behalve op avonden als eergisteren. :wink:
Afbeelding

Rachel schreef:[sorry-modus aan]Met kleine oogjes gisteravond deze regels niet meer gezien.[/sorry-modus uit]
Het zij je vergeven; gelukkig heb ik er niet minder onder geslapen :wink:
Noordelijker dan Abcoude en Nigtevecht ben ik in die contreien nooit geweest op de fiets.

Michael W schreef:Het zij je vergeven; gelukkig heb ik er niet minder onder geslapen :wink:
Noordelijker dan Abcoude en Nigtevecht ben ik in die contreien nooit geweest op de fiets.
Heel grootmoedig en he, gelukkig! :D Is wel een aanrader. Gewoon doorfietsen na het afzakken van het Gein en voorbij Driemond. :wink:

Even een simpele retour ?
Een echt origineel kerkepad met naambordje, dus nog niet geasfalteerd.
Mijn mooie blauwe fiets (met stuurtas en zonder Brookszadel) erbij als bewijs dat ik daar echt geweest ben :wink:
Wat is de naam van de weg waar mijn fiets staat ?

Afbeelding
Op het witte bord staat "verboden voor loslopende honden", want er lopen schapen in dat veld.

Kerkpad zal wel te makkelijk zijn?

Bob&Marguérite schreef:Kerkpad zal wel te makkelijk zijn?
Niet de naam van het pad maar van de weg waar het pad op uitkomt, dus waar m'n fiets staat! Anders had ik het gele naambordje wel weg gefotoshopt
Zie de pijl :wink:

Afbeelding

tekst verwijderd na foutje

Rachel schreef:
Haike schreef:..een tegenstrijdige formulering over, of doe je dat om ons op een dwaalspoor te zetten? :wink:
Nee, hoor. Dit oord maakt geregeld deel uit van mijn fietspartijen in de avond. Meestal tref ik dan een slaperige omgeving aan. Het kan liggen aan het weer, het tijdstip in de week en het seizoen of alledrie... :roll:

Afbeelding
Dezelfde plek als oude ansicht.
Het is Weesp, je kijkt links op de oude ansicht naar de Achteromstraat langs de Herengracht. De straat meer naar rechts is de Slijkstraat. De brug rechts gaat over de Oudegracht. Links buiten beeld staat de Rooms-katholieke kerk. Kijk maar op www.mijnalbum.nl/Album=EKCJMQJM
Ik heb vroeger vaak door Weesp gefietst. Nu is de omgeving van Weesp door verregaande bouwactiviteiten landschappelijk totaal bedorven.

VANDAAG heeft zich hier een belangrijke gebeurtenis plaats gevonden. Maar waar? :wink: www.mijnalbum.nl/Album=6CTXV6T6
Deze foto maakte ik vanuit mijn fiets op 23 augustus 2002.

Martin E. van Doornik schreef:VANDAAG heeft zich hier een belangrijke gebeurtenis plaats gevonden. Maar waar? :wink: www.mijnalbum.nl/Album=6CTXV6T6
Deze foto maakte ik vanuit mijn fiets op 23 augustus 2002.
Rome ?

Michael W schreef:Rome ?
:lol:

Ik gok op NY! :wink:

(Zeker géééén Nantes :? )

Michael W schreef:Even een simpele retour ?
Een echt origineel kerkepad met naambordje, dus nog niet geasfalteerd.
Mijn mooie blauwe fiets (met stuurtas en zonder Brookszadel) erbij als bewijs dat ik daar echt geweest ben :wink:
Wat is de naam van de weg waar mijn fiets staat ?
Simpel? Nee. Mooie fiets? Ja.

Is het in de buurt van de Weipoort?

8)