Additionally, paste this code immediately after the opening tag: TaTuTaTu! Fietsambulance - Forum Wereldfietser

TaTuTaTu! Fietsambulance

Hoi!

Omdat de steden steeds meer dichtslibben komen de dikke vette busjes van de ambulance er niet meer doorheen. In Utrecht hebben ze er wat aangedaan.
Zie hier, de fiets ambulance:
http://www.ad.nl/binnenland/2478037/Utr ... lance.html
Afbeelding

Fiet de Wereld,
Whisky
whisky schreef:..dichtslibben komen de dikke vette busjes van de ambulance er niet meer doorheen. In Utrecht hebben ze er wat aangedaan.
Dichtslibben? Dat wordt tegenwoordig het verkeersluw maken van de binnenstad genoemd, hoor! In Utereg kun je eigenlijk alleen als voetganger rond de werven terecht. Ik ben al een paar keer op de bon geslingerd vanwege -per ongeluk- fietsen in voetgangerzone. 'Zo rijdt u nog oude vrouwtjes van de sokken', zei de bekeurende agent. Slik!

Het wachten is op de hordenlopende Ambulance! :lol:

Hangt achter die fiets ook een speciale bob-car met uitvouwbare brancard?

ik heb de foto nog even in de krant opgezocht :D , het is geen karretje, maar twee koffers achter aan de fiets.

Er werd vermeld dat er geen sirene op zit, moet die man dan gaan roepen als hij door een druke voetgangerszone moet?

Chris schreef:Er werd vermeld dat er geen sirene op zit, moet die man dan gaan roepen als hij door een druke voetgangerszone moet?
Zal z'n vooropleiding wel wielrenner in groepsverband zijn, die schreeuwen ook altijd :lol:

Chris schreef:Er werd vermeld dat er geen sirene op zit, moet die man dan gaan roepen als hij door een druke voetgangerszone moet?
Je hebt luchthoorns voor op je fiets.... :lol:

Pakweg vijf jaar geleden heb ik er al een gezien op Heathrow Airport.

Eric Schuijt schreef:Pakweg vijf jaar geleden heb ik er al een gezien op Heathrow Airport.
was het deze?
Afbeelding

Haike schreef:
Chris schreef:Er werd vermeld dat er geen sirene op zit, moet die man dan gaan roepen als hij door een druke voetgangerszone moet?
Je hebt luchthoorns voor op je fiets.... :lol:
115db is toch wel voldoende :shock:

Ik heb zo'n 115db dingetje op mijn fiets zitten, geweldig ding trouwens. Iets te luid om in voetgangerszone te gebruiken denk ik, krijgen mensen een hartstilstand. Gelukkig heeft de fietsambu een defibrillator bij :lol: