Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Het Fietserpad - Forum Wereldfietser

Het Fietserpad

In het voorjaar van 2007 volgden we "Het Fietserpad". Dat is een beschreven route van 574km die begint in het uiterste zuiden van Limburg, bij Mesch, en eindigt in het noorden bij Pieterburen. Je zou kunnnen zeggen het Pieterpad voor de fietsers. Het is een bijzonder afwisselende route die min of meer langs onze oostgrens naar het noorden gaat. Je komt op plaatsen en gaat over wegen waarvan je het bestaan niet vermoedt.

Terug hebben we een andere route gevolgd "De Tien Provincienroute" Ook een heel mooie tocht van 623km die, zoals de naam al zegt, je terugvoert naar Zuid Limburg door 10 provincies. Ook de terugweg was heel afwisselend door de verschillende landschappen en streken waar je doorheen komt.

De beide gidsjes zijn mooi uitgevoerd met veel achtergrond informatie over het gebied waar je doorheen komt. De kaartjes met schaal 1:75000 zijn heel duidelijk en overnachtingsplekken, zowel campings als andere mogelijkheden zijn goed aangegeven.

Titels;
Het Fietserpad en De Tien provincienroute
Geschreven door Poll van Mill e.a.
Uitgeverij Elmar

Afbeelding

Het Gerendal in Zuid Limburg

Afbeelding

De Ooypolder bij Nijmegen

Afbeelding

Vennen en knuppelpaadjes bij het Buurserzand

Afbeelding

Het kerkje van Saaksum

Afbeelding

Boswachterij Appelscha

Afbeelding

Langs het Zwarte Water

Nog meer foto's in ons webalbum op ga naar;
http://picasaweb.google.nl/Ronaldopdefiets

Veel fietsplezier, Ineke en Ronald van der Perk

Je verwardt dit niet met het Pieterpad, dat van Pieterburen naar de Pietersberg in Limburg loopt.

De door jou beschreven route gaat wat het noordelijk deel betreft inderdaad door enkele zeer mooie natuurgebieden, die bij de ervaren noordelijke fietser wel degelijk zeer bekend zijn. Misschien is het beter dat de grote volksmassa deze routes minder kent, zodat het gebied niet overbevolkt raakt. Of is dit te egöistisch gesteld?

Nee hoor Dries. Dit zijn echt beschreven routes. Fraai en goed te fietsen.
http://picasaweb.google.com/arno.bekers ... 4764508514

arnob schreef:Nee hoor Dries. Dit zijn echt beschreven routes. Fraai en goed te fietsen.
http://picasaweb.google.com/arno.bekers ... 4764508514
Ik geloof dat het inderdaad het Fietserspad naast de wandelroute het Pieterpad is. Neem me niet kwalijk.
Hele mooie weergave met dito foto's, trouwens. Dat gebied ten zuiden van Appelscha heet Aekingerveld of zoiets en is een zeer mooi landschap met zandverstuiovingen, duinen en vennetjes.
De Ooijpolder vond ik ook zeer mooi. De Waal is één van de mooiste rivieren, als je er langsrijd op de fiets. Mooier dan de Rijn, tussen Arnhem en Amerongen, vind ik.
Ronald van der Perk schreef: Afbeelding

Het kerkje van Pieterburen
De plaatsnaam onder deze foto is fout. Dit is het kerkje van Saaksum tussen Feerwerd en Oldehove. Ik ken de kerk van Pieterburen veel te goed voor, want daar ligt onze dochter Caroline (vorig jaar overleden op 27-jarig leeftijd) begraven. Wij komen daar iedere week om bloemen te leggen. Google 'kerk Pieterburen' en je komt heel andere foto's tegen.

Martin,

Je hebt natuurlijk gelijk. Excuses daarvoor. Ik zal dit aanpassen en voortaan beter opletten

Groetjes, Ronald