Additionally, paste this code immediately after the opening tag: GPS track(s) Newcastle naar Hull - Forum Wereldfietser

GPS track(s) Newcastle naar Hull

Hallo mede wereldreizegers
Ik ga volgend jaar van Newcastle naar Hull fietsen. Ik ga gebruik maken van de NCR1 (Noordzeeroute) Ik ben op zoek naar GPS tracks, zodat ik niet steeds de kaart uit mijn (lig)fietstassen hoef te halen.
Wie helpt me???? :lol:

Mocht je geen GPS track kunnen vinden dan zou je deze kunnen "overtrekken" op http://www.gpsies.com/createTrack.do
Selecteer de kaart OSM cycle (Openstreetmap cyclemap) ipv google maps en daar kan je (delen van) de route zien.

Ik heb even gekeken, maar dat werkt niet echt/echt niet lekker.
:cry:
M'n ervaring is dat een track dat door een ander al gefietst is handiger werkt en beter op de 'kaart' van de GPS blijft; vandaar het verzoek. :roll:

Even surfen naar www.bikely.com/listpaths, uw stad van interesse ingeven welk in uw geval Newcastle of Hull-England is en wie weet staat het beoogde pad er niet tussen. Gewoon te downloaden in GPX formaat.
Mvg Daniël

Die site had ik al met een vlooienkam doorzocht. Vandaar m'n eerste vraag: wie heeft...
erikheijn schreef:Hallo mede wereldreizegers
Ik ga volgend jaar van Newcastle naar Hull fietsen. Ik ga gebruik maken van de NCR1 (Noordzeeroute) Ik ben op zoek naar GPS tracks, zodat ik niet steeds de kaart uit mijn (lig)fietstassen hoef te halen.
Wie helpt me???? :lol:
Als het vinden van de juiste route je probleem is, geen zorgen. Over het algemeen is de bewegwijzering goed op orde op de NCN-routes. Uitzondering is dat het soms in grotere plaatsen wel eens mis gaat.
Maar verdwalen kan soms ook zeer aangenaam zijn.:D

Overigens ligt in jouw vraag wellicht het antwoord verscholen op het volgende topic:
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=5955

Peter

Heb je ook de google resultaten op deze route in combinatie met gps tracks al doorzocht :?:
Ik kreeg een heleboel hits, maar had zelf minder interesse om de boel te doorkammen omdat ikzelf niet ga.

Bovendien kan je in Mapsource (als je daarvan gebruik maakt) ook de route intekenen en daarna als track op je GPS zetten. En een andere optie is om met dit programma een route in te tekenen. Zelf geen ervaring hiermee. http://www.routeyou.com/route/search.nl

Goede reis!

Blanche
Als het vinden van de juiste route je probleem is, geen zorgen. Over het algemeen is de bewegwijzering goed op orde op de NCN-routes. Uitzondering is dat het soms in grotere plaatsen wel eens mis gaat.
Maar verdwalen kan soms ook zeer aangenaam zijn.:D

Overigens ligt in jouw vraag wellicht het antwoord verscholen op het volgende topic:

Ik heb al een aantal keren in Engeland gebruik gemaakt van de NCN routes. Ik bezit sinds een jaar echter een GPS en die wil ik ook tijdens de reizen gebruiken. Afgelopen zomer gebruikt om de LF13 op en neer te fietsen. Deze route is ook met bordjes bewegwijzerd, maar ook hier ontbreken af en toe bordjes. Een kaart klopt ook niet altijd meer en de GPS is dan heerlijk om vlot verder te gaan.
Kaarten en bordjes blijven onmisbaar. Maar ik heb, ook in Engeland, daar slechte ervaringen mee. Ook wel eens 10 km omgereden en op de plaatselijke vuilstrort terecht gekomen. Het is ook een verhaal voor thuis, maar niet de bedoeling.
Wat betreft de discussie over ligfietsen; daar meng ik me niet meer in. In m'n omgeving genoeg mensen die dezelfde discussies met me willen voeren. Daar heb ik geen zin meer in :(
Laten we ieder keizen wat we het prettigst vincen als vervoermiddel; elk type fiets heeft zijn eigenaardigheden/ eigen aardigheden.

Blanche schreef:Heb je ook de google resultaten op deze route in combinatie met gps tracks al doorzocht :?:
Ik kreeg een heleboel hits, maar had zelf minder interesse om de boel te doorkammen omdat ikzelf niet ga.

Blanche
Ik heb al heel wat ge-goegled op tracks enz. enz. vandaar de wanhopige vraag
Even los hiervan, maar wel in relatie tot:

Is er hier bij de WF al nagedacht om een forum of ander platform om gps tracks uit te wisselen? Gezien de populariteit van gps-en zou dat wellicht een zinvolle uitbreiding zijn.
HansvanderVeeke schreef:Even los hiervan, maar wel in relatie tot:

Is er hier bij de WF al nagedacht om een forum of ander platform om gps tracks uit te wisselen? Gezien de populariteit van gps-en zou dat wellicht een zinvolle uitbreiding zijn.
Goed idee...die vraag heb ik enige maanden ook al gesteld.
Mischien moeten we dit idee eens posten in het nieuwe topic : Ideeënbus om de kans groter te maken dat het opgepikt wordt. Doe jij het of doe ik het? Maar mischien is het qua communicatie handiger als er een onderdeel tracks wordt toegevoegd aan de landeninfo. Dat maakt het wat makkelijker zoeken. Heren/ Dames forum beheerders wat vinden jullie?

erikheijn schreef:Die site had ik al met een vlooienkam doorzocht. Vandaar m'n eerste vraag: wie heeft...
http://www.northsea-cycle.com

Daar staat de hele route op google maps. Kan je zo overtekenen in mapsource of ben je daar te lui voor ;-)

@Blanche:
Een aparte rubriek op het forum voor GPS tracks, navigatie, kartografie routeplanners e.d. zou wel mooi zijn.
Blanche schreef: Doe jij het of doe ik het?
Ik zal zo wat posten in de ideeenbus. Kunnen we gelijk eens kijken of en hoe dit opgepakt wordt. :D

De tovenaar schreef:
erikheijn schreef:Die site had ik al met een vlooienkam doorzocht. Vandaar m'n eerste vraag: wie heeft...
http://www.northsea-cycle.com

Daar staat de hele route op google maps. Kan je zo overtekenen in mapsource of ben je daar te lui voor ;-)

@Blanche:
Een aparte rubriek op het forum voor GPS tracks, navigatie, kartografie routeplanners e.d. zou wel mooi zijn.
De track van de site van de Noordzeeroute ken ik al :cry: Daar zijn de waypoints ongeveer 100km uit elkaar geplaatst. Na trekken in mapsource kan dan wel, maar wat jij achter je werktafel bedenkt, kan niet altijd in de werkelijkheid. Wat iemand al gefietst heeft en als track vrijgeeft is natuurlijk zo na te volgen. Voordeel van een al gefietste track is dat je nog meer van de omgeving kan genieten en minder op kaarten e.d. hoeft te letten (alleen op het schermpje van de 60CSx)

Ik heb uiteindelijk van de FIS (http://www.fietskaartinformatiestichting.nl/) De Track van 'Fietsen naar Praag' gekregen...je kunt even een mailtje sturen en vragen of ze die van de North Sea cycle route ook hebben...je weet nooit!

erikheijn schreef:De track van de site van de Noordzeeroute ken ik al :cry: Daar zijn de waypoints ongeveer 100km uit elkaar geplaatst. Na trekken in mapsource kan dan wel, maar wat jij achter je werktafel bedenkt, kan niet altijd in de werkelijkheid.
Van Newcastlle naar Hull is minder dan 200 km, de route staat er redelijk goed op ingetekend en trek je in 10 minuten in Mapsource na.

Volgens mij ben je echt erg lui en gemakzuchtig :wink:

Michael W schreef:
Volgens mij ben je echt erg lui en gemakzuchtig :wink:
Na deze laatste vriendelijke opmerking lig ik me er maar bij neer dat er kennelijk geen gereden tracks zijn. Bedankt voor alle hulp en aanwijzingen.

@ ErikHein
De track van de site van de Noordzeeroute ken ik al :cry: Daar zijn de waypoints ongeveer 100km uit elkaar geplaatst. Na trekken in mapsource kan dan wel, maar wat jij achter je werktafel bedenkt, kan niet altijd in de werkelijkheid. Wat iemand al gefietst heeft en als track vrijgeeft is natuurlijk zo na te volgen. Voordeel van een al gefietste track is dat je nog meer van de omgeving kan genieten en minder op kaarten e.d. hoeft te letten (alleen op het schermpje van de 60CSx)

In combinatie met een topokaart op je GPS lukt het navigeren heel goed is mijn ervaring. En kan je heel goed van de omgeving genieten. Als je mapsource hebt kan je bovendien daar handmatig je route op intekenen en zit je helemaal goed. Maar goed kennelijk heb jij andere gevoelens daar bij.

Michael W schreef:
erikheijn schreef:De track van de site van de Noordzeeroute ken ik al :cry: Daar zijn de waypoints ongeveer 100km uit elkaar geplaatst. Na trekken in mapsource kan dan wel, maar wat jij achter je werktafel bedenkt, kan niet altijd in de werkelijkheid.
Van Newcastlle naar Hull is minder dan 200 km, de route staat er redelijk goed op ingetekend en trek je in 10 minuten in Mapsource na.

Volgens mij ben je echt erg lui en gemakzuchtig :wink:
De afstand is slechts 2 keer zo groot; waar die 200 km vandaan komt? Bij mijn weten is het ca. 400 km.
Verder is het "overtrekken van een track' in mapsource te doen als alle gebruikte paden er in staan. Zelfs in topo Britain staan niet alle paden, ook die door de NCN gebruikt worden. Een stuk wat we wilden doen gaat over een spoorwegbedding: in topo NIET te vinden.
Het is GEEN kwestie van erg lui of gemakzuchtig. IK HEB GEWOON AL VEEL BEKEKEN.
Ik stelde alleen de vraag of er ook tracks waren van Newcastle naar Hull en aan het eind van het verhaal ben je lui en gemakzuchtig. Dit is wel erg bedroevend.

erikheijn schreef: Ik stelde alleen de vraag of er ook tracks waren van Newcastle naar Hull en aan het eind van het verhaal ben je lui en gemakzuchtig. Dit is wel erg bedroevend.
Je wekte die indruk, maar als jij jezelf niet lui en gemakzuchtig vindt, is er toch geen enkel probleem?

Verders leek het erop dat je nauwelijks iets deed met de opmerkingen van anderen en pas nu kom je aan met het verhaal dat je al van alles bekeken hebt.