Additionally, paste this code immediately after the opening tag: WFers live volgen - Forum Wereldfietser

WFers live volgen

Waarschijnlijk niet haalbaar, maar toch:

Zou het niet leuk zijn om een wereldkaart (met inzoommogelijkheid) op de site hebben waarop wereldfietsers semi-live te volgen zijn? Met gps moet dat toch te doen zijn. Wereldreizigers moeten het dan zelf bijhouden door regelmatig in te loggen op de site en coordinaten door te geven. Misschien te koppelen aan google maps oid. Zal technisch niet makkelijk zijn, maar het kan wel.

Wegdromend bij deze gedachte zie ik op de nieuwe WF site een fietsje langzaam over de KKH schuiven...

Tot zover deze uitdaging.

Gegroet,
Willem

gewoon koppelen aan zoiets dan? http://www.xega.com.mx/

If one had to save the number of people who go missing, one would have to be able to track them. GPS and other such technologies usually don’t help.



Hence, the Xega Company has created an injectable chip, which is the size and shape of a rice kernel. It can be injected into the client’s body using a syringe. The chip sends out signals from the person’s body and one could locate and pinpoint the location of someone in distress.

Leuk idee Willem.

Maar terzijde dat. Ik vraag me af wat de bedoeling van het forum 'Ideeenbus' en Feedback (deze) is en het verschil ertussen.
Dit is geen vraag aan jou, maar in het algemeen.

De techniek is niet zo moeilijk. Ik doe op mijn eigen site ook; GPX van je dagroute uploaden en tonen in GoogleMaps of GoogleEarth.

http://www.wimleeuw.nl/php/track_to_map ... =frankrijk

De uitdaging zit, denk ik, meer in de energie die in het opzetten en onderhouden gestoken moet worden.
Gaarne bereid mee te denken.....

Met de groeten van Wim

HansvanderVeeke schreef:Ik vraag me af wat de bedoeling van het forum 'Ideeenbus' en Feedback (deze) is en het verschil ertussen.
Geen idee! Het is een idee, maar voor opmerkingen over het forum moest ik volgens de instructie bij Feedback zijn.

leeuw schreef:De techniek is niet zo moeilijk. Ik doe op mijn eigen site ook; GPX van je dagroute uploaden en tonen in GoogleMaps of GoogleEarth.

http://www.wimleeuw.nl/...
Mijn ESET virusscanner signaleert bij bovenstaande link een trojan virus :shock:
Even oppassen dus, hopelijk is het een valse melding?

Shit, heb ik vorige week ook al opgeruimd, een onderdeel van Jalbum
Die scanners worden steeds kritischer, niets mis mee hoor.
Melding zou nu verdwenen moeten zijn…
Thanks Wim

leeuw schreef:Shit, heb ik vorige week ook al opgeruimd, een onderdeel van Jalbum
Die scanners worden steeds kritischer, niets mis mee hoor.
Melding zou nu verdwenen moeten zijn…
Thanks Wim
Yep, de pagina is nu virus-vrij :)
Hoe upload je de gpx files onderweg? Neem je een pc mee? Via je mobiel?
Of ga je elke dag opzoek naar een internetcafe?

Meestal via een Internetcafe. Soms ook via PDA, is in sommige landen (te) duur. Ik upload, per dag, een verhaaltje met foto’s, die op de PDA geconverteerd zijn.
De GPXen worden zo ook geupload, de eerste die daarna mijn site bezoek start, op de remote server, de conversie van de GPX naar Google, zodat de daarop volgende bezoeker de route kan zien.

Groeten van Wim

En is zoiets ook centraal dwz de wereldfieters site te hosten, of kost dat teveel onderhoud? En hoe zit het met het inzichtelijk krijgen van wie bij welke routes hoort als je een groot aantal mensen naar dezelfde kaart laat wegschrijven?

JA, dat is wat ik bedoel met de uitdaging van het opzetten.

Maar, ik fantaseer even; ieder die dat wil krijgt een eigen plaats op de WFsite, de naam van deze plaats mag zelf gekozen worden. Hier heb je dan ook de naam van de persoon die bij de route(s) hoort. Deze plaats zal toegankelijk moeten worden voor bv FTP en worden beveiligd met een (eigen) wachtwoord.
Een overzichtsprogramma laat alle routes op GoogleMap zien, waarop in te zoomen is.
Zo maar even iets…..Wim

Je zou ook bij een al bestaande website als everytrail, bikely, gpsies of wikiloc een subcommunity als wereldfietsers kunnen creeëren (weet niet of dat ergens kan) en daar alle routes inbrengen. Dergelijke sites zouden dat misschien wel prima vinden, hoe meer content des te beter voor zo'n site. Dat scheelt de wf een hoop tijd, kosten en onderhoud maar je bent daarentegen wel afhankelijk van zo'n site.

Dat zou idd kunnen. Overigens leek me vooral de huidige positie interessant: waar bevindt zich Jantje of Pietje op dit moment? Een overzicht van alle routes is ook interessant, met name om suggesties aan elkaar te doen enzo, maar dat is net iets anders.

Ik heb eens van iemand die de voortdurend zat te bellen het mobieltje uit het raam gegooid. Die persoon was niet samen met mij op reis, ik sleepte alleen maar een bellend lijf mee van iemand die eigenlijk ergens anders was. Iets dergelijks zie ik ook gebeuren als je steeds maar door gaat geven waar je bent. Ben je dan eigenlijk nog wel op pad? Is een belangrijk punt van het wereldfietsen nu juist dat je echt helemaal weg bent, en los komt van je eigen wereldje. Dat je ook weer echt terug kunt keren, naar je eigen vertrouwde omgeving, die dan toch altijd wat veranderd blijkt te zijn.

Als je je eigen tocht op een computerscherm bij kunt houden, kan je dan niet net zo goed thuis op een hometrainer gaan zitten die dan je kilometertjes vertaalt naar bewegingen op dat scherm (WII voor wereldfietsers)?

Ik zal wel hopeloos ouderwets zijn, maar als ik echt op vakantie ben, gaat mijn telefoon het grootste deel van de tijd helemaal af en bel ik maar heel weinig, mailen doe ik nooit. Lekker rustig en zo.

Offtopic

:shock: :roll: Zucht...........

Iedereen gaat op zijn eigen manier op reis.
Sommige mensen vinden het leuk om weblogs etc. bij te houden
Sommige mensen zijn continu bezig om daar NIET mee bezig te zijn :wink:
Sommige mensen zijn er gewoon totaal niet mee bezig!

Ik heb het topic gestart omdat het me leuk lijkt wereldfietsers, die zelf (willen) laten weten waar ze zijn, te volgen. Ik geloof niet dat iemand daar last van kan hebben.
willem.megens schreef:Waarschijnlijk niet haalbaar, maar toch:

Zou het niet leuk zijn om een wereldkaart (met inzoommogelijkheid) op de site hebben waarop wereldfietsers semi-live te volgen zijn? Met gps moet dat toch te doen zijn. Wereldreizigers moeten het dan zelf bijhouden door regelmatig in te loggen op de site en coordinaten door te geven. Misschien te koppelen aan google maps oid. Zal technisch niet makkelijk zijn, maar het kan wel.

Wegdromend bij deze gedachte zie ik op de nieuwe WF site een fietsje langzaam over de KKH schuiven...

Tot zover deze uitdaging.

Gegroet,
Willem
Op www.wereldfietser.nl staat al een link met een homepages van 'fietsers onderweg'. Helaas wordt deze link niet regelmatig bijgehouden. GPS zal hierin geen verandering brengen, lijkt mij.

hum, inderdaad beetje offtopic.

Mijn excuses.

Als dit wil werken, wat zeker een erg leuk idee is, zal het inderdaad vol automatisch moeten gaan.
Kunnen de GPS coordinaten niet gewoon automatisch via google earth oid vertoond worden?

@ Ligandi
Het is gewoon leuk voor de thuisblijvers om te volgen waar je zit.

Mij lijkt het wel wat, alleen jammer dat je dan nog een internet verbinding nodig hebt. Heb ook weinig zin om elke dag een internet café op te gaan zoeken.

Afgelopen vakantie had ik voor het eerst een sms blog op mijn website staan, kon ik gewoon vanuit mijn tent met een smsje een bericht op mijn website plaatsen.
Kon mijn moeder, vriendin en al wie het wil mij een beetje volgen in mijn avontuur door de Alpen.
Zag er zo uit: http://users.telenet.be/ontheroad/blog

Ik hoor de vraag al komen, dus wie ook een sms blog op zijn website wil: smsblog