Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zwitserland - Forum Wereldfietser

Zwitserland

Heb tijdends mijn fietsvakantie door Zwitserland heel wat mooie foto's gemaakt. Ze zijn lekker groot. :P

Jammer dat ik door mijn gekneusde pols ik de route niet kon afmaken. Maar ik heb zeker al het moois gezien. :D

http://www.warmenhuizen.com/fiets2008/

Práchtige foto's, lijkt me een érg mooie tocht! :D
Jammer dat je zo lelijk gevallen bent :?

Ondanks je pols :cry: krijg ik wel de indruk dat je genoten hebt, dat lijkt me het belangrijkste! Ik vind het ook leuke foto's, ik wens je van harte toe dat de volgende tocht er een zonder valpartijen is!

Wat je voor een volgende keer kan doen is een beetje Arnica olie meenemen dat helpt goed bij het herstellen tegen vermoeide spieren, of te zwaar belaste pezen, of verrekte, en kneuzingen.

Hoi!

Wat een mooie fotos :) Ik fiet over een maandje heerlijk in de Alpen, die foto's zijn echt een lekkere opwarmer.

EN je hebt een lekkere luie stoel zo te zien :shock: :lol:
Afbeelding

Hoeveel weegt die?

Fiets de wereld,
Whisky

Mooie fotoreportage, dat biertje aan het eind (en tussendoor?) had je wel verdiend.
Over een maandje fiets ik ook langs de Bodensee en Chur, maar dan Italië in.
Zoals Whiskey zegt: leuke opwarmer!
Bedankt!
Arie

Even een wat aanmerkingen over de vakantie, het huidige commentaar was een beetje bedoeld voor de fietsleken. :p

De voorbereiding was deze keer erg goed, doordat ik lange tijd met volle gewicht heb getraind waren mijn benen sterk. Mijn conditie was zodanig goed, dat ik nergens echt problemen heb gekend. Voor wie dergelijke klimvakanties gaat doen, raad ik aan het zelfde te doen!

Qua route vond ik het heerlijk fietsen in Zwitserland. Ik heb voor het meeste gedeelte de landelijk fietsroute gevolgd. Alleen werd op een gegeven moment de route voor mij wat te mountainbike-achtig. Tussen Ilanz en Disentis (voorrijn) was het pad te smal, te onverhard en te grillig. Daar ging ik gewoon de hoofdweg op wat een stuk lekkerder fietsen was. Zwitserland, graag dit stukje van de route nog even verbeteren. ;)

Er was dit jaar wel een hoop regen onderweg. Het lijkt gezien het veranderde klimaat iets te zijn waar we mee moeten leren leven. Ik denk er over na om toch maar iets van een regenbroek mee te gaan nemen. In de afdaling van de furkapass werd ik geforceerd om mijn normale lange broek aan te trekken (regen, kou). Maar die broek was niet afdoende en werd nog lekker smerig ook door het opspattende water. Maar dankzij mijn goede goretex regenjas, kon ik veelal lekker fietsen wanneer het niet te hard regende.

De remblokjes waren ook behoorlijk versleten. Alhoewel je ze onderweg kan kopen, wil ik ze bij dergelijke tochten toch voortaan in reserve hebben.

Bij de beklimming van de oberalppass begon een van mijn pedalen te kraken. Iets wat me vaak gebeurt. Ik had zelfs de week voor de vakantie mijn pedalen nog vernieuwd. Ik gebruik zeg maar de beste recreatiepedalen, maar duidelijk zijn ze tegen dit geweld niet opgewassen. Resultaat, stuk binnen een week!
In Andermatt heb ik bij een fietswinkel gelijk shimano combi-pedalen er op laten zetten en op de camping de plaatjes onder mijn schoenen bevestigd. Doordat ik spd ook op de racefiets gebruik hoefde ik er niet aan te wennen en was het eerlijk gezegd beter fietsen dan zonder spd.

En nog even over mijn val in de vakantie. Ik was in Kreuzlingen gevallen doordat ik een voetpad op wilde rijden via een oprit. Daar lag een klein randje natuurstenen als verhoging die circa 1,5 cm hoog was. Waarschijnlijk raakte ik dat net verkeerd waardoor mijn voorwiel weg gleed en ik lag. Ik kan je vertellen dat ik me ongelofelijk dom voelde dat ik zo ten val was gekomen.
In Nederland zie je dit soort randjes eigenlijk nooit. Maar vanaf nu heb ik zeer groot respect voor stenen randjes! :D

Volgend jaar ga ik misschien wel 2 keer op fietsvakantie, het was ondanks de val weer heel goed bevallen. :)

whisky schreef:Hoeveel weegt die?
Haha. Ja, voor zo ver ik het weet ben ik de enige die met een dergelijke stoel reist. Ik word er ook vaak over aangesproken. Mijn rug neemt gewoon met minder geen genoegen.

De stoel weegt helemaal niks. Je kan hem zonder problemen met je pink op tillen. Ik denk dat hij zo'n 200g weegt. Merk: Crespo.

LeoFietser schreef:Alleen werd op een gegeven moment de route voor mij wat te mountainbike-achtig. Tussen Ilanz en Disentis (voorrijn) was het pad te smal, te onverhard en te grillig. Daar ging ik gewoon de hoofdweg op wat een stuk lekkerder fietsen was. Zwitserland, graag dit stukje van de route nog even verbeteren. ;)
Oh nee, als ze DAT maar laten. Er is al genoeg saai asfalt in Europa :(

Ik zelf heb een stoeltje van tattletjee maar die gebruik ik niet meer. Ik gebruik nu mijn toptas op de grond en een ortlieb als ruggesteun.

Fiets de wereld (als het even kan offroad),
Whisky

LeoFietser schreef: En nog even over mijn val in de vakantie. Ik was in Kreuzlingen gevallen doordat ik een voetpad op wilde rijden via een oprit. Daar lag een klein randje natuurstenen als verhoging die circa 1,5 cm hoog was. Waarschijnlijk raakte ik dat net verkeerd waardoor mijn voorwiel weg gleed en ik lag. Ik kan je vertellen dat ik me ongelofelijk dom voelde dat ik zo ten val was gekomen.
In Nederland zie je dit soort randjes eigenlijk nooit. Maar vanaf nu heb ik zeer groot respect voor stenen randjes! :D
In Nederland hebben ze ook natuurstenen randjes, in Amersfoort de hele winkelstraat. Nadat al veel fietsers hierover gevallen/uitgegleden zijn (zo dom ben je dus niet), heeft de gemeente deze randjes opgeruwd. Inmiddels zijn ze met de tweede opruw actie bezig, de eerste was nog onvoldoende. Die 'mooie' natuurstenen randjes zijn dus wel erg duur geworden. Ook Stelcon platen met stalen randen kunnen erg glad zijn als ze nat zijn.

Wouter schreef:
LeoFietser schreef:In Nederland zie je dit soort randjes eigenlijk nooit. Maar vanaf nu heb ik zeer groot respect voor stenen randjes! :D
In Nederland hebben ze ook natuurstenen randjes, in Amersfoort de hele winkelstraat.
In Maastricht in de hele binnenstad. Maar ja, volgens de gemeente zijn Nederlandse regels voor het maken van straten en wegen dan ook {quote verantwoordelijk ambtenaar}minder op Maastricht van toepassing{\quote ambtenaar}.
Maar ontopic: mooie reis in Zwitserland was dat!
Leon

mooie foto's!
Voor mij is Zwtserland altijd lekker hardcore fietsen!
en stenen randjes?minstens net zo erg als verzonken spoorrails waar ik met fiets in reed onder een verkeerde hoek,ga je ook lekker hard over je stuur zeg maar.

en zonder mijn vissersstoeltje met ruglening ga ik nooit weg,weegt wat maar het ding is van staal en erg comfortabel,je bent hierin niet alleen.
alleen weegt die van jouw 200 gram?,kan ik op de crespo site niet vinden.
dat ding van mij is minstens 1.5 kilo,die op de site met leuning is 1.1 kg
(type crespo al 304)

gr,
JJ