Additionally, paste this code immediately after the opening tag: weetje van de dag - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

weetje van de dag

Alien schreef:Weet je, dat aantal fietsen in Nederland valt me nogal tegen, eerlijk gezegd. Ik dacht dat bijna iedereen hier wel een fiets had, op hele kleine kindertjes en allochtone hangjeugd na. Daarbij gerekend dat veel mensen meer dan één fiets hebben (ik heb er zelf vijf), zou ik het totaal hoger geschat hebben.

.tsooJ
Op mijn werk zijn het vooral de jongere collega's en erg corpulente mensen, die je nauwelijks op een fiets krijgt, laat staan dat ze er eentje hebben. Hierbij wil ik beide groepen niet positioneren, maar het is in percentage/aantal wel opvallend veel(bron: uit gesprekken met een gekke fietser= moi).

Tijdens een sluiptocht door ons huis kwam ik 8 min of meer berijdbare fietsen van wisselende ouderdom en kwaliteit tegen, naast enkele dozen met losse onderdelen. Vervolgens vond ik ook nog een Rhino Weekendstar vouwfiets met 2 lege banden als zielig lijkje in de bezemkast (wie o wie wie kunnen we hier nog blij mee maken?? :D)...

hmm, ok dacht dat het aan mij lag maar er zijn er dus meer...

mijn lijstje..

In Vlep,
Krakdilleke voor naar school/ stad
singlespeed/fixed voor de fun
"atb" voor in het veld

in BoZ
Raleigh opgebouwd als reisfiets
crosser voor het snellere werk
Vouwfietsch voor met de trein

Verder voor mijn gf
Alu reisfiets
Stalen ss-er
stalen stadfiets

Verder nog wat losse dingen die je niet als 1 fiets kunt zien.

Misschien binnenkort nog een dirt bike of bmx-je?

Bas

trouwens ook noch "serieus" zitten kijken naar een stalen roadrat, misschien ook wat voor bij de verzameling...

frank F schreef:oeps..

1 Santos (2008) (vakantiefiets)
2 Bulls racefiets (2003)
3 stadsfiets (190?)
4 Sparta 8-80 vouwfiets (jaren 60)
5 Koga racefiets jaren 80 (bij ouders)
verzameling old timers
6 Gazelle herenfiets (jaren 50)
7 Bronda damesfiets 1932 gronings merk
8 Fongers damesfiets 1931 ook gronings
9 Fongers herenfiets oud (voor oorlogs)
10 Burgers herenfiets (waarschijnlijk vooroorlogs)
11 Veeno herenfiets (eind jaren 50 begin 60)
12 Stokvis (jaren 60)

Allen rijdend (hier endaar even een bandje oppompen)
wrakken en incomplete fietsen niet mee geteld.

ja zo gaat dat gemiddelde wel omhoog!
Hallo Frank F.,
Staat jouw ligfiets niet op je lijst? Ik heb je regelmatig voorbij zien ligfietsen toen je nog in het hoge Noorden woonde.

bericht zelf verwijderd

Melding op nu.nl, over een maand of twee:
* Fietsendiefstallen nemen niet toe, buit wel duurder *
Om onverklaarbare redenen slagen fietsendieven er in steeds duurdere fietsen te pakken te krijgen. Niet zelden gaat het om meerdere peperdure MTB's, racefietsen en vooral reisfietsen op één adres.
De overkoepelende organisatie van inboelverzekeraars heeft inmiddels een onderzoek ingesteld.
:wink:

Arrrgggghhhhhhh!

Al mijn fietsen staan op slot - op elk locatie! Binnenhuis, in de berging en op straat.

Ik ben ook een slot aan't onwikkelen dat gebruikt kan worden tijdens het fietsen - om 'fiets-jacking' te voorkomen!

Afbeelding

Froggy schreef:Arrrgggghhhhhhh!

Al mijn fietsen staan op slot - op elk locatie! Binnenhuis, in de berging en op straat.

Ik ben ook een slot aan't onwikkelen dat gebruikt kan worden tijdens het fietsen - om 'fiets-jacking' te voorkomen!

Afbeelding
Zo te zien een Kronan fiets op de foto. Geen wettelijke witte achterspatbord, geen versnellingen, geen remmen aan het stuur en roest te snel.

Leon schreef:Melding op nu.nl, over een maand of twee:
* Fietsendiefstallen nemen niet toe, buit wel duurder *
Om onverklaarbare redenen slagen fietsendieven er in steeds duurdere fietsen te pakken te krijgen. Niet zelden gaat het om meerdere peperdure MTB's, racefietsen en vooral reisfietsen op één adres.
De overkoepelende organisatie van inboelverzekeraars heeft inmiddels een onderzoek ingesteld.
:wink:
En dankzij wat voorwerk op de WF site toog de dief - 1m86 en 76 kg - direct naar de juiste schuur met daarin fietsen met precies zijn maatvoering!

Nu begrijpt iedereen, waarom ik naar het gewicht en lengte van de gemiddelde wereldfietser vroeg! :x

Waarvan akte!

Ja, ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hoeveel mensen in Nederland een fiets hebben die hem dan ook daadwerkelijk gebruiken.

Dat zal een stuk minder zijn. :(

[quote]Staat jouw ligfiets niet op je lijst? Ik heb je regelmatig voorbij zien ligfietsen toen je nog in het hoge Noorden woonde.[/quote]

klopt martin,

Mijn sinner ligfiets heb ik ooit ingeruild voor een koga terraliner nadat het frame 2 keer was. en mijn fietsvakanties wat avontuurlijker werden.
die terraliner heb ik vervolgens weer kapot gereden tegen een scooter.

Mijn zelf gebouwde ligfiets staat ook niet op het lijstje omdat die naar het oud ijzer is gegaan.

LeoFietser schreef:Ja, ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hoeveel mensen in Nederland een fiets hebben die hem dan ook daadwerkelijk gebruiken.

Dat zal een stuk minder zijn. :(
Ikke :)

Bijna iedere dag (weer of geen weer, waarmee ik tot eigen verbazing te zien was in het Hart van Nederland) hier in Amsterdam het meeste snelle en makkelijkste vervoermiddel wat je je maar wensen kan.
Je piept overal tussendoor, zelfs tussen de bouwplaatsen van die K*t metro die de halve stad doet verzakken.

En verder mijn reisfiets om de vraag te beantwoorden hoeveel fietsen een wereldfietser heeft...... 2 dus.....
Hoi,

Het valt mijn op dat er maar weinig race fietsers zijn.

Bij mij staat de teller op 3:
gazelle formula hybride (oude reisfiets)
3 dagen oude stalen Santos travelmaster!
BMC roadracer: heel mooie race fiets. Maakt per jaar meer kilometers dan de reisfiets.

Groets,

Roel

Leuk onderwerp!

2 stadssfietsen waarvan er een dienst doet om de lantaarnpaal recht voor mijn deur bezet te houden en om mijn andere stadssfiets aan vast te maken.
Een hele oude Koga Miyata Road Winner racefiets. Ooit gekocht om er een single speed van te maken maar hij reed zo lekker dat ik het zonde vond om te slopen. Doet diest als mijn gastenfiets.
Een oude Koga Miyata Terra Runner mountainbike met topbarshifters. Voor offroad fietsvakanties.
Een 10 jaar oude Chalenge Hurricane ligfiets. Rijd er te weinig op maar kan er moeilijk afstand van doen.
Een Vittorio rando. Mijn reguliere vakantiefiets.
Een nieuwe Vittorio racefiets. Kilometervreter waarop in volgend jaar met heel weinig bagage in een Carradice op reis wil gaan.
Twee single speed stadsracers.
Een Bikefriday Pocket Llama wereldvouwfiets. Een fantastische super lekker rijdende fiets.
Het zijn er 10. Allemaal van staal.
Lijkt wel een ziekte. Er staan er twee in de keuken, 1 op de overloop, 2 op de stoep en de rest op zolder.
Maar ik heb geen auto, zelfs geen rijbewijs.
niko

Alien schreef:Weet je, dat aantal fietsen in Nederland valt me nogal tegen, eerlijk gezegd. Ik dacht dat bijna iedereen hier wel een fiets had, op hele kleine kindertjes en allochtone hangjeugd na. Daarbij gerekend dat veel mensen meer dan één fiets hebben (ik heb er zelf vijf), zou ik het totaal hoger geschat hebben.

.tsooJ
En hoeveel staan er nog ergens in/bij een stalling, stationgebouw of op de bodem van een sloot/gracht! :wink:

Ik heb in de schuur nog een oude Raleigh racefiets staan. Uit de glorietijd van Raleigh, met Peter Post. Hij is nog goed berijdbaar, maar ikzelf gebruik hem niet meer. Bewaar hem voor als de kids het echte fietsen gaan ontdekken.
Daarnaast staat mijn Gazelle woon-werkfiets van 20 jaar oud. Lekker groot frame om de kindertjes voorop te kunnen vervoeren. Erboven hangt mijn Koga om de wereld te befietsen. Alles staat op slot en de schuur kan ook op slot!!!

Hallo,

Ik heb 3 fietsen en wel,

VSF T400 Rohloff, goede reis fiets voor een mooie prijs
Stevens randonneur, waar ik te weinig op fiets geen tijd voor
Gazelle stads fiets, om naar mijn werk te gaan.

Martin

Ik breng het gemiddelde ook aardig omhoog: ik heb 4 ligfietsen, Een Sinner Trend, een Jan Eggens, een zelfbouw (niet door mij) hurricanekloon, een nazca fuego, een oude batavus torino en een intersense mountainbike

Harm