Additionally, paste this code immediately after the opening tag: remmen - Forum Wereldfietser

remmen

Kan ik mijn HS 33 Magura remmen onderweg in het buitenland vervangen voor V brakes ,als er iets kapot gaat en ik en niemand kan het maken bij pech onderweg.Mijn fiets is een Santos Travel deze zijn voorzien van HS 33 Magura remmen.
Mijn vraag kan ik op mijn Santos Travel bij pech onderweg in het buitenland mijn HS 33 Magura remmen vervangen voor V brakes. Er zitten rem nokjes op het frame.
Meschien als dit kan een extra setje V brakes meenemen in noodgevcallen onderweg.
meestal heb je pech onderweg in het week end en of in de bush.

Rinus Blomsteel

www.rinusblomsteelkunstschilder.nl
Rinus Blomsteel schreef:Kan ik mijn HS 33 Magura remmen onderweg in het buitenland vervangen voor V brakes ,als er iets kapot gaat en ik en niemand kan het maken bij pech onderweg.Mijn fiets is een Santos Travel deze zijn voorzien van HS 33 Magura remmen.
Mijn vraag kan ik op mijn Santos Travel bij pech onderweg in het buitenland mijn HS 33 Magura remmen vervangen voor V brakes. Er zitten rem nokjes op het frame.
Meschien als dit kan een extra setje V brakes meenemen in noodgevcallen onderweg.
meestal heb je pech onderweg in het week end en of in de bush.

Rinus Blomsteel

www.rinusblomsteelkunstschilder.nl
:lol:

Ja is het antwoord. Het kan probleemloos. Je hebt dan wel zowel de grepen als de remmen zelf nodig, maar dat had je misschien al begrepen. Volgens mij maak je je nodeloos zorgen, zeker voor reizen in Europa. Magura's gaan zelden stuk, en kun je met een reparatiesetje meestal ook nog goed zelf repareren. En op een enkele rem (voor) kun je in de meeste omstandigheden heel goed verder.
Kortom, je hebt de beste kwaliteit die er te koop is. Ik zou me over andere dingen zorgen maken, maar niet over je Magura's. En als er dan toch eentje stuk gaat, en als je die niet gerepareerd krijgt, dan is het altijd nog tijd genoeg om op een rem naar de volgende stad te rijden, en als je geen Magura kunt kopen (je ziet ze steeds meer) een goedkope v brake te kopen. Ik zou wel reserveblokjes meenemen, en eens studeren op de manual.
Wim

IK zou alleen wel een cursus volgen. dan ga je misschien wat prettiger op reis.

Mario

mario schreef:IK zou alleen wel een cursus volgen. dan ga je misschien wat prettiger op reis.

Mario
Je bedoelt een cursus fietstechniek ? of fietsreparatie onderweg ? De Magura's zelf zijn zo makkelijk dat de manual en een keer blokjes vervangen voldoende is. Voor het vervangen van de blokjes hoef je alleen je wiel te verwijderen, oud blokje uitklikken, nieuw blokje inklikken, reminstelling terugdraaien, en wiel weer terugplaatsen. Heel simpel eigenlijk. (in ieder geval een wereld verschil met het vervangen van de blokjes van Shimano (hydraulische) schijfremmen !)

Hoi Peter!

Je kan je HS33 altijd vervangen door V-brakes of in noodgevallen de leidingen vullen met olijfolie, motorolie etc. Maar je kan natuurlijk ook een flesje 'Royal Blood' van Magura meenemen net als een stukje olieleiding ('remkabel').

Ik heb inmiddels 25.000km met HS33 gefietst waaronder 10.000 km tijdens mijn lange reis en geen enkel probleem gead. Ik heb de blokjes voor de zekerheid na 5000km verwisseld maar ze kunnen nog zeker 3000km mee.

Fiets de wereld,
Whisky

Peter R schreef:
mario schreef:IK zou alleen wel een cursus volgen. dan ga je misschien wat prettiger op reis.

Mario
Je bedoelt een cursus fietstechniek ?
Ik denk dat Mario bedoelt hoe je de boel weer aan de gang krijgt als de remleiding beschadigt is en je die moet vervangen. Dat kan je ook allemaal zelf, maar je moet geen twee linkerhanden hebben.
Beste fietsers bedank alle voor jullie reactie.
Als ik onderweg bent met mijn fiets met de HS 33 zal ik zeker eens kijken of er een reparatie cursus is hoe ik mijn remmen kan onderhouden en maken als er pech is. onderweg.
Verder zal ik wel een setje V brakes meenemen voor als ik pech onderweg krijg met mijn HS 33 Magura. Als er dan panne is kan ik altijd nog mijn V brakes monteren. Maar ik ga er van uit dat de remmen van Magura goed zijn.
Maar je kunt nooit weten onderweg.

PS: bestaat er een reparatie curcus waar de remmen besproken worden van de magura ?

hartelijk bedank met groet

Rinus Blomsteel

www.rinusblomsteelkunstschilder.nl

Als het goed is heb je een handleiding meegekregen toen je de fiets of je set remmen kocht die is redelijk goed, over hoe en wat.....

Als je je zoveel zorgen maakt dat je een reserve v brake denkt mee te nemen (ik zou geloof ik nog eerder een reservewiel meenemen), dan zou ik eerst maar eens op de fietsreparatiecursus van de wereldfietser gaan. Op de site van Magura staan overigens prima handleidingen.
Wim
Rinus Blomsteel schreef:Verder zal ik wel een setje V brakes meenemen voor als ik pech onderweg krijg met mijn HS 33 Magura.
Het meenemen van V-brakes omdat je geen zin hebt om even te oefenen met de remleidingen van je Magura's vind ik een absurd idee. Monteer de V-brakes dan maar meteen of accepteer de kleine kans dat je op een rotplek op een rotmoment zit te vloeken op de kleine onderdeeltjes waarvan je niet heel zeker weet hoe het zit of hoe vast ze aangedraaid moeten worden.
Succes ermee,
Leon
Rinus Blomsteel schreef:Verder zal ik wel een setje V brakes meenemen voor als ik pech onderweg krijg met mijn HS 33 Magura. Als er dan panne is kan ik altijd nog mijn V brakes monteren.
Rinus, als je er niet voor terugschrikt een setje V-brakes te monteren, moet je er al helemaal niet voor terugschrikken leidingen of handgrepen van je Magura's te vervangen.

Als je onderweg panne krijgt met je voorrem kun je altijd gemakkelijk je achterrem naar voren plaatsen en dan is het leed ook niet zo groot.

De wereldfietser reparatie cursus (advanced geloof ik?) gaat in op Magura's, voel je onzeker, ga daar eens kijken.

Als ik een lijstje zou maken van onderdelen die mogelijk kapot zouden gaan onderweg. Beginnend bij het onderdeel met de hoogste kans, dan duurt het best een tijd voordat ik bij de Magura's kom. En, zie ook de andere reacties, dat vinden er meer.
Hartelijk bedank voor de goeie reacktie.
Zal zeker eens informeren naar de reparatie cursus waar de Magura besproken wordt. Heb zelf wel groot vertrouwen in de remmen en ben er ook zeer blij mee.
Na zo,n cursus waar de Magura besproken wordt lijk het mij ook niet veel moeilijker dan spaken vernieuwen onderweg bij spaakbreuk.
Het is inderdaad ook zo bij evt panne onderweg dat ik altijd nog op een rem verder kan naar de bewoonde wereld en daar het handeltje hersteld.

hartelijk bedank en met vriendelijke groet

Rinus blomsteel

www.rinusblomsteelkunstschilder.nl