Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 24 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3722 berichten

Hey, iemand met schijfremmen. Ik heb gehoord dat als je hier mee door de bergen fietst ze nogal hard kunnen slijten. Is dat bij jou ook zo?

Daar heb ik nog geen ervaringen mee. Deze zomer ben ik lekker om de bergen heen gefietst. Friesland, Overijssel, Emsland, Münsterland, (trein), Berlijn, langs de Elbe, Hamburg, Niedersachsen, Groningen, Friesland. Echte bergen zitten er niet tussen.
Wel geef ik toe, dat de mijne niet de meest ideale vakantiefiets is. Als ik vaker op tochten ga, dan denk ik serieus over een ander fiets na. Maar 1.500 km binnen drie weken heb ik deze zomer wel lekker op mijn fiets gedaan (eerste fietsvakantie ooit!) en ervan genoten!

LeoFietser schreef:Hey, iemand met schijfremmen. Ik heb gehoord dat als je hier mee door de bergen fietst ze nogal hard kunnen slijten. Is dat bij jou ook zo?
Wij rijden sinds 2004 met schijfremmen op de tandem. Eerst de Magura Julie en nu Hope Mono-6. Ik heb niet het idee dat de slijtage veel hoger is dan bij de HS-33's op de vorige tandems. Wel zijn de setjes remblokken in de meeste gevallen veel kostbaarder. Eén setje voor de Hope Mono-6 kost 24,50 :cry:
Net in de afgelopen vakantie heb ik de voorremblokken na 2 jaar gebruik vervangen omdat er eentje echt helemaal op was (metaal-op-metaal remmen is niet prettig .... ) en de achterset vanwege de gemoedsrust. Die achterset was eigenlijk pas half versleten. En dat bij een tandem die voor de fietsvakanties en ook voor mountainbiken gebruikt wordt.
Mijn motto: fietsen zijn om te rijden, niet om te remmen :P

LeoFietser schreef:Hey, iemand met schijfremmen. Ik heb gehoord dat als je hier mee door de bergen fietst ze nogal hard kunnen slijten. Is dat bij jou ook zo?
Metallische blokken slijten veel minder hard als organische, de schijven moeten er alleen wel tegen kunnen
Met deze fiets ben ik van de Pyreneeen naar België gefietst in 14 dagen.
Op het einde van een dergelijke tocht mag een abdijbiertje van 12° als beloning voor de geleverde inspanning niet ontbreken! :D
Afbeelding

Hier een fotootje van onze Santos Travelmasters in Alu. Na de eerste aanschaf toch maar voorzien van voorvering en verende zadelpennen. Voor zit er een faiv Hoogar Plus speciaal voor de Magura Odur voorvork op en achter de standaard Tubus drager

Hier aan de waddenzee op oefentrip voor onze vakantie in november in Chili.

Afbeelding

Afbeelding

Voor de derde maal mijn fiets: van Gazelle Champion Mondial, via Koga WTS 2001 (gestolen deze winter :-( ) naar deze: Een samen met mijn broer geassembleerde fiets op basis van Koga Signature frame. En hij fiets super....

Afbeelding

Een samen met mijn broer geassembleerde fiets
Wil dat zeggen dat je er om de beurt op rijdt, mits verandering van zadel en zo :) ?

En tweede vraag : welk stuur heb je daar (is dat een Dali ?).
En derde vraag : is dat een verende vork die ik daar zie ? en welke ?

jansenius schreef:
Een samen met mijn broer geassembleerde fiets
Wil dat zeggen dat je er om de beurt op rijdt, mits verandering van zadel en zo :) ?

En tweede vraag : welk stuur heb je daar (is dat een Dali ?).
En derde vraag : is dat een verende vork die ik daar zie ? en welke ?
Mijn broer mag er best een keer een stukje op fietsen... ;-) Maar het is wel mijn fiets, ik gebruik hem (buiten de vakantie) elke dag voor woon-werkverkeer.

Het stuur is een stuur van Pro - het precieze model weet ik uit mijn hoofd niet meer.

De voorvork is een Magura Odur - die is inderdaad geveerd en het is een bijzonder fijne vork....

Verder is de fiets feitelijk compleet Shimano XT afgemonteerd, ook de schijfremmen (voor 180, achter 160mm - remt geweldig :D !!), Exal velgen (wielen door mijn broer gespaakt - en goed ook! (heb ik al 'getest')), Tubus dragers (ik zal alleen nog eens een foto maken van de onderste bevestiging op de voorvork - de Magura Odur heeft namelijk geen lowrider bevestigingspunten), suntour geveerde zadelpen (dit type veersysteem bevalt me erg goed, dus ik ga maar eens sparen voor een Thudbuster) met Rolls San marco zadel (superzadel! Vind ik....)

Op de Rallarvegen, vorige maand:

Afbeelding

M. schreef:Op de Rallarvegen, vorige maand
Eind juli en nog steeds niet helemaal sneeuw vrij? In mei (2000) stond ik beneden nog voor een paar meter sneeuw, had nu wel verwacht dat het eind juli wel gesmolten zou zijn.

Chris schreef:
M. schreef:Op de Rallarvegen, vorige maand
Eind juli en nog steeds niet helemaal sneeuw vrij? In mei (2000) stond ik beneden nog voor een paar meter sneeuw, had nu wel verwacht dat het eind juli wel gesmolten zou zijn.
Tja, ik moest mijn fiets een keer of tien over de sneeuw slepen maar het waren telkens maar kleine stukjes. In Geilo hoorde ik dat er een week eerder (half juli) nog een stuk meer lag. Het is daar toch 1200, 1300 meter boven zeeniveau.

Afbeelding
Mijn fietsmaat en ik!
Al jaren met schijfremmen!
Zie bericht hieronder
Bijgaand een plaatje van mijn Gazelle Medeo Trekking tijdens mijn fietstocht in Polen. (rower is Pools voor fiets).
Afbeelding

Op dit forum wordt er op verschillende plekken over geschamperd. De fiets zou meer geschikt zijn voor fietstochtjes in de buurt. Maar ik ben erg tevreden. In mei heb ik hem als occasion gekocht voor 495 euro. Ik kreeg 200 euro terug voor mijn oude versleten Giant. Ik wilde die fiets inruilen omdat ik het zat was steeds gebroken spaken te krijgen. Met deze fiets heb ik nu 3000 km gefietst, waaronder 1000 in Polen over vrij slechte wegen, met bagage. Geen spaak geknapt, geen enkel mankementje, zelfs geen lekke band. Houden zo.

rower schreef:Bijgaand een plaatje van mijn Gazelle Medeo Trekking.
Afbeelding
Zelfde fiets, maar toch iets anders. Ik heb hem een beetje aangepast aan mijn noden. Jas beschermers verwijderd, hogere bagagedrager vooraan, tubus achteraan, verlichting verwijderd, geveerde zadelpen, fietsstander achteraan, andere bidonhouder, ...

Fijne fiets, al had ik wat problemen met het balhoofd de 2é vakantie, kwam spontaan los.
Afbeelding
Mijn Giant Expedition bracht me tot Tours en Gien aan de loire.
Afbeelding

Mijn Gazelle Medeo onderweg naar Dubrovnik via Zwitserland en Italie;





kijken of dit werkt....niet dus ga ff andere site zoeken...sorry! :(

jj schreef:Mijn Gazelle Medeo onderweg naar Dubrovnik via Zwitserland en Italie;

Afbeelding



kijken of dit werkt....
Deze dus 8)

THX! ik wou net via imageshack of iets dergelijks een nieuwe poging wagen!

oh en proficiat!

gr,
Joris-Jan :D