Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Van Praag naar huis - Forum Wereldfietser

Van Praag naar huis

Wij zijn weer terug uit Praag.

We hebben gebruik gemaakt van het gidsje "Fietsen naar Praag" van de Fietskaart Informatie Stichting. Het gidsje kan ook goed worden gebruikt om van Praag terug te fietsen. We hebben het nieuwe alternatief over Paderborn gedaan wat in de oost west richting wat summier beschreven was, ik zal dat melden aan de uitgever.

Het was een heel mooie route en van de eerste tot de laatste dag hebben we ervan genoten. De route gaat bijna helemaal over autoluwe en autovrije paden en is vaak onverhard wat nergens grote problemen geeft. Er zijn voldoende campings en de mensen in Tjechie en Duitsland zijn erg vriendelijk.

Vooral het gedeelte langs de Werra was erg mooi. Voor meer foto's kan je via onderstaande link naar ons webalbum gaan.

http://picasaweb.google.nl/Ronaldopdefiets

En als je andere informatie wil hebben bijvoorbeeld over de campings of een reisverslag, dan kan je altijd een PB sturen

Groetjes van Ineke en Ronald van der Perk


Afbeelding

Het Oude Stadsplein in Praag

Afbeelding

Detail Kinsky paleis

Afbeelding

Via route 3 verlaten we Praag

Afbeelding

Het golvende Boheemse landschap

Afbeelding

De Fichtelnaab route

Afbeelding

Meiningen

Afbeelding

Allendorf

Leuk!!!
zelfde plaats foto genomen, ik wist niet meer waar ik foto genomen had, nu wel. :wink:
Leuk om jullie foto's te bekijken, herleef de reis meteen weer.
Afbeelding

Hee Ronald!

Leuke foto's en jullie hebben weer genoten zo te zien.
Hopelijk weer es tot snel!

Hoi Ronald,

Erg mooie foto's! Leuke tocht. Goed voor de inspiratie ;-))

Groet,

Eric

marjan schreef:Leuk!!!
zelfde plaats foto genomen, ik wist niet meer waar ik foto genomen had, nu wel. :wink:
Leuk om jullie foto's te bekijken, herleef de reis meteen weer.
[img]...[/img]
Hahaha, zoek de verschillen!
De website van onze fietsvakantie Amsterdam-Praag is ook eindelijk klaar!
zie www.evil.demon.nl/2008.htm

... Mooie foto's trouwens Ronald, en leuk, met die onderschriftjes. Wij kwamen o.a. Marjan tegen onderweg zoals te lezen en te zien is op onze site. Zijn jullie nog andere Praagfietsers tegegekomen ?

Het Paderborn alternatief wordt in de 2de druk van het fietsgidsje de hoofdroute en zal dan in beide richtingen volwaardig beschreven zijn!
De route over Paderborn biedt meer campings op kortere afstand en heeft iets minder klimwerk en iha beter wegdek.
Wouter Bazen

liedje schreef: ... Mooie foto's trouwens Ronald, en leuk, met die onderschriftjes. Wij kwamen o.a. Marjan tegen onderweg zoals te lezen en te zien is op onze site. Zijn jullie nog andere Praagfietsers tegegekomen ?
Wij zijn 26 augustus aan de terugtocht beginnen. In Praag zijn we een aantal andere fietsers tegen gekomen. Onderweg geen Hollanders, wel erg veel Duitsers. Maar als ik jullie verslag lees krijg ik de indruk dat jullie een wat andere route hebben gevolgd.

Leuk om de route weer eens te zien! Goede herinneringen aan m'n tocht van vorig jaar. Goed te zien dat jullie ook genoten hebben.
Ga je/jullie nog mee met het najaarweekend?

Groetjes, Marianne

Marianne schreef: Ga je/jullie nog mee met het najaarweekend?
Ja, we zien elkaar a.s. weekend in Brabant en Ineke komt ook mee.

We hebben erg van genoten van onze reis vanuit Praag gebruik gemaakt van je informatie van de campings. Ineke baalde stevig toen we na een lange fietsdag in Meiningen die hellingen van 15% nog op moestten om bij de camping te komen. En die tuincamping in Karez, bij die mevrouw, heel erg gezellig, wat vond je van die douche op zonnecollector, die werkte bij ons voor geen meter.


Groetjes Ineke en Ronald