Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets mee op een Emirates vlucht naar India cq. Bombay? - Forum Wereldfietser

Fiets mee op een Emirates vlucht naar India cq. Bombay?

Hallo,

Bagavrijdom is 20 kg. Een medewerker liet per email weten dat de fiets binnen de 20kg gratis kan worden meegenomen. Verder ontving ik een speciaal aanbod voor 10kg extra ad.Euro 140,00.

Heeft iemand ervaring met het meenemen van de fiets op een Emirates vlucht naar India cq. Bombay?

Of zijn er nog goedkopere vluchten naar India?

Fietsgroeten,

Ralph
Ralph schreef:Hallo,

Bagavrijdom is 20 kg. Een medewerker liet per email weten dat de fiets binnen de 20kg gratis kan worden meegenomen. Verder ontving ik een speciaal aanbod voor 10kg extra ad.Euro 140,00.

Heeft iemand ervaring met het meenemen van de fiets op een Emirates vlucht naar India cq. Bombay?

Of zijn er nog goedkopere vluchten naar India?

Fietsgroeten,

Ralph
Hoi Ralph,

Wij gaan eind november/begin december naar Bombay. Helaas kunnen we geen fiets mee nemen, maar we hebben ons wel verdiept in de mogelijkheden om naar Bombay te vliegen.

Voor zover ik weet is het het goedkoopst om met Swiss Air vanuit Amsterdam of Brussel te vliegen. Je hebt dan wel een tussenstop in Zürich.
Vanuit Brussel gaat ook nog een rechtstreekse vlucht van Jet Airways.

Ik weet alleen niet hoe het zit met het meenemen van fietsen.
[quote="reichbus"][quote="Ralph"]Hallo Ralph
Geen ervaring richting India. Wel gevlogen Dusseldorf > Dubai > Entebbe
Ik kreeg toen (2007) te horen dat er voor fietsen apart betaald moest worden. DE juiste prijs weet ik niet meer, maar ik dacht € 50 p.f.p.tr.
Op de heenreis betaalden we niets. Op de terugreis moesten we de fietsen laten sealen ( totaal $ 40) en mochten we ze gratis meenemen.
Op de heenreis kwam één voorwiel er wel krom uit.
Mail maar eens met kantoor Emirates in Düsseldorf

Succes,

Ariën
Bagavrijdom is 20 kg. Een medewerker liet per email weten dat de fiets binnen de 20kg gratis kan worden meegenomen. Verder ontving ik een speciaal aanbod voor 10kg extra ad.Euro 140,00.

Heeft iemand ervaring met het meenemen van de fiets op een Emirates vlucht naar India cq. Bombay?

Of zijn er nog goedkopere vluchten naar India?

Fietsgroeten,

Ralph[/quote]

Hoi Ralph,

Wij gaan eind november/begin december naar Bombay. Helaas kunnen we geen fiets mee nemen, maar we hebben ons wel verdiept in de mogelijkheden om naar Bombay te vliegen.

Voor zover ik weet is het het goedkoopst om met Swiss Air vanuit Amsterdam of Brussel te vliegen. Je hebt dan wel een tussenstop in Zürich.
Vanuit Brussel gaat ook nog een rechtstreekse vlucht van Jet Airways.

Ik weet alleen niet hoe het zit met het meenemen van fietsen.[/quote]
:roll:
reichbus schreef: Hoi Ralph,

Wij gaan eind november/begin december naar Bombay. Helaas kunnen we geen fiets mee nemen, maar we hebben ons wel verdiept in de mogelijkheden om naar Bombay te vliegen.

Voor zover ik weet is het het goedkoopst om met Swiss Air vanuit Amsterdam of Brussel te vliegen. Je hebt dan wel een tussenstop in Zürich.
Vanuit Brussel gaat ook nog een rechtstreekse vlucht van Jet Airways.

Ik weet alleen niet hoe het zit met het meenemen van fietsen.
Dank voor je bericht, vliegen met Swiss Air zal ik zeker overwegen.
Jet Airways is geen optie, vanwege hoge vluchtprijs en geen fietsvervoerregeling.
Vliegen vanaf Dusseldorf is ongeveer Euro 50,00 per vlucht goedkoper. Je vliegt dan wel via Dubai. Fiets mee met Swiss Air kost Euro 70,--/150,-- per vlucht afhankelijk van gewicht (15 kg) en formaat.
Plus-punt is dat Swiss Air de tarieven op hun site heeft staan.
Min-punt is de aankomst- en vertrektijd vanuit Bombay.

Fietsgroeten,

Ralph

Ik ben in januari 2007 met Emirates naar Chennai gevlogen en terug vanuit Trivandrum. Onze fietsen kwamen drie dagen te laat in Chennai aan en waren beschadigd, gelukkig nog reparabel. Dubai is een chaotisch en zeer druk vliegveld en ik heb het idee dat daar nog wel eens wat misgaat met het overladen van bagage.
Fietsvervoer was vorig jaar gratis vanaf Dusseldorf, mits binnen twintig kg. Volgens mij kijken ze niet op een kilo en je kunt ook aardig wat handbagage meenemen.
Een hoes was voldoende.

peter de rijk schreef:Ik ben in januari 2007 met Emirates naar Chennai gevlogen en terug vanuit Trivandrum. Onze fietsen kwamen drie dagen te laat in Chennai aan en waren beschadigd, gelukkig nog reparabel. Dubai is een chaotisch en zeer druk vliegveld en ik heb het idee dat daar nog wel eens wat misgaat met het overladen van bagage.
Fietsvervoer was vorig jaar gratis vanaf Dusseldorf, mits binnen twintig kg. Volgens mij kijken ze niet op een kilo en je kunt ook aardig wat handbagage meenemen.
Een hoes was voldoende.
Dank voor je reactie.
Rechtstreeks vliegen naar India is stukken duurder, maar als je drie dagen op je beschadigde fiets moet wachten dan vind ik dat een slechte zaak. Hoe was de terugreis verlopen?

Over de terugreis geen klachten.

Een andere goedkope suggestie zou kunnen zijn om met Finnair te vliegen. Je hebt dan wel een lange overstap in Helsinki. Via de india.startpagina http://india.startpagina.nl/prikbord kun je ook veel van dit soort suggesties krijgen, trouwens.