Additionally, paste this code immediately after the opening tag: INFO - 2 vragen over afmontage Koga Rand. en Batavus iMPact - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

INFO - 2 vragen over afmontage Koga Rand. en Batavus iMPact

Hier in de straat is ook iemand wiens Koga binnen 3 jaar naar de schroothoop kon, alles wat er aan stuk kon gaan ging stuk, terwijl mijn Stevens, gelijk gekocht en evenveel kilometers, nog nooit iets gehad heeft. Ik zou dus ook nooit een Koga kopen en al helemaal geen Batavus, Nederlandse fietsen zijn prijs/kwaliteit veel te duur. Ik ga altijd voor een Duitse fiets.

whave schreef:Hier in de straat is ook iemand wiens Koga binnen 3 jaar naar de schroothoop kon, alles wat er aan stuk kon gaan ging stuk, terwijl mijn Stevens, gelijk gekocht en evenveel kilometers, nog nooit iets gehad heeft. Ik zou dus ook nooit een Koga kopen en al helemaal geen Batavus, Nederlandse fietsen zijn prijs/kwaliteit veel te duur. Ik ga altijd voor een Duitse fiets.
Ab uno disce omnes, heet deze stijlfiguur.
Als stijlfiguur heeft het iets... als logische redenering is het - hoe zal ik het zeggen - iets voor de schroothoop 8) .
Ik heb al een jaar of 4 een Mpact. Bevalt aardig. Ik heb er toen andere banden opgezet, en later een ander zadel.
Ik ben erg te spreken over de schijfrremmen. Al heb ik ze na een paar jaar vervangen voor hydraulische schijfremmen.

Het model was weer eens wat anders dan de andere fiesten, vond ik ook wel mooi. En hij was toen erg betaalbaar.

Toch vind ik het frame niet stijf genoeg,...zou wat stijfer mogen. Ook het balhoofd heb ik mijn bedenkingen over....

Inderdaad, het achter en voorrack zijn een aardig ontwerp. Maar toch kan het achter lastig zijn om de tassen er op te monteren. Let daar dus even op.
Het achterrack heb ik al een keer gebroken. Loste het toen op om er een metalenbandenlichter met tirewraps aan te bevestigen. vervolgens wou er 1 bout niet loslaten en heb ik dus uitgeboord.
De achterdrager loopt aan voor- en achterkant omhoog en is smal....dat is wel eens een nadeel.

Het achterrack bestaat uit 2 delen. Bij nabestelling krijg je beide delen, terwijl je maar 1 hoeft te vervangen....kosten 70 euro.
Soms ook lastig om nieuwe wielen en banden te v vinden voor een 28-inch.
De dubbele stander vind ik erg handig!

De onderedelen zijn soms lastig te bestellen en het kan erg lang duren. De fiets is misschien maar 2 jaar in productie geweest en is toen opgevolgd door de Shoshone (oid).

Nogmaals...het model vind ik leuk....het was een opstapfiets voor mij...ik zou nu voor iets meer kwaliteit gaan. En toch heeft de fiets me in mooie gebieden gebracht en ben ik er niet echt zachtzinnig mee omgegaan.

succes!

Fokko

m-gineering schreef:
Ralph schreef:Koga is het slechtste product dat IK ooit heb gekocht.
dan moet je wel een bijzonder gelukkig mens zijn ;)
Ik ben een gelukkig mens, maar niet als ik op mijn Koga 'fiets'.