Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat is het gemiddelde gewicht van de wereldfietser - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

Wat is het gemiddelde gewicht van de wereldfietser

Als psycholoog, oa verbonden aan een afdeling voor eetstoornissen zeg ik:
--Ik lees over fietsers met een BMI onder de 20. Tot voor kort (nu is het bij ons teruggebracht naar 19) was een een BMI een indiacatie om door te gaan met psychiatrische behandeling. Kortom er zitten 'zware gevallen' bij de Wereldfietser.

--Misschien ook wel aardig voor een wereldfietser: De BMI is een typisch witte, westerse maat, voor mensen uit Azie geldt de berekening zeker niet

Theo B schreef:Ik lees over fietsers met een BMI onder de 20. Tot voor kort (nu is het bij ons teruggebracht naar 19) was een een BMI een indiacatie om door te gaan met psychiatrische behandeling. Kortom er zitten 'zware gevallen' bij de Wereldfietser.
Ik jou niet volgen...

Gewoon lekker in je vel zitten, en goed bewegen. van de rest niet te veel aantrekken. Je hebt dan geen psychiatrische behandeling nodig. :P
Als je dik bent en er geen last van hebt is het ook goed. Druk maken om je gewicht is veel ongezonder (stress).

Statestieken:
Gewicht: 75kg
Lengt: 1,77m
BMI als je het echt moet weten: 24.58
leeftijd: 29
sterrenbeeld: Waterman
Geslacht: man
Burgelijke staat: Vrijgezel(-lig)
Hobby buiten fietsen: Linux, elektronica
Merk fiets: Een MGI Mobilizer van 350 euro maar straks een VSF ;-)
Naar werk: Per fiets 15km
Laatste vakantiebestemming: Luxemburg stad
Haar: blond
Ogen: Grijs/blauw
Brildragend
Stil/Prater: stil
Schoenmaat: 43
Anders nog iets?? :) :roll:

Mvg,

Remy
[edit: op verzoek schoenmaat toegevoegd ;-) ]

Reboli schreef: Gewicht: 75kg
Lengt: 1,77m
BMI als je het echt moet weten: 24.58
leeftijd: 29
sterrenbeeld: Waterman
Geslacht: man
Burgelijke staat: Vrijgezel(-lig)
Hobby buiten fietsen: Linux, elektronica
Merk fiets: Een MGI Mobilizer van 350 euro maar straks een VSF ;-)
Naar werk: Per fiets 15km
Laatste vakantiebestemming: Luxemburg stad
Haar: blond
Ogen: Grijs/blauw
Brildragend
Stil/Prater: stil

Anders nog iets?? :) :roll:

Mvg,

Remy
Maat schoenen is ook erg belangrijk om te weten :P

:oops: Beste Willem (Megens),
Je schreef dat ik niet te volgen was. Klopt (excuses) Een nieuwe poging:

In het psychiatrisch ziekenhuis waar ik werk werd tot voor kort de behandeling van clienten met Anorexia nervosa pas gestopt als ze een BMI van 20 bereikt hadden (is nu teruggebracht naar 19).
In deze draad lees ik dat er wereldfietsers zijn met een BMI van net boven de 19: :roll: ze zijn dan wel heel licht maar in psychiatrische zin wel/nog zware gevallen

Heb het even uitgerekend (net terug van een fietsvakantie):

189 cm
69 kg

bmi: 19.32

Oeps, ik ben dan een "zwaar" geval:
169 cm
50 kg
(bmi: 17.5)

108 kg

190 cm

47 jaar oud

Als ik minder eet, gaat er niet iets af..... en ik eet al jaren maar twee maaltijden per dag.. 85% van dat voedsel is van biologische komaf

Als ik fiets, gaat er iets af maar komt er weer bij tot ik weer op 108 zit.

Bloeddruk: Beste jongetje van de klas; 75/120

Mijn Huisarts: (zo mager als een lat, en de eerste arts die schreef voor de Vogel Vrije fietser) "Ik wou dat ik zo'n bloeddruk had."

Fiets: Blauwe Multi-road, Storck

Kort grijs haar, wat er nog van over is, ( maar wat dus ook niks weegt als ik de draad goed heb gelezen) :lol:

Groen-grijze ogen met bril

Theo B schreef:In het psychiatrisch ziekenhuis waar ik werk werd tot voor kort de behandeling van clienten met Anorexia nervosa pas gestopt als ze een BMI van 20 bereikt hadden (is nu teruggebracht naar 19).
In deze draad lees ik dat er wereldfietsers zijn met een BMI van net boven de 19: :roll: ze zijn dan wel heel licht maar in psychiatrische zin wel/nog zware gevallen
Tja, 30 jaar terug had ik een BMI van 18, tegenwoordig zit ik op 21 (minder kms, een harnekkige dropverslaving en geen fietsdag meer zonder taart) en kan ik dus weer veilig langs psychiatrische ziekenhuizen fietsen :) ...

Magere wereldfietsers eisen appeltaart in het ziekenfondspakket!

Oef, als ik dit zo doorlees ben ik echt een zwaargewicht.
Ik weeg 92 kg bij 1.85.

Maar ik doe veel aan fitness, veel vet heb ik niet meer. :lol:

Ik ben 178 en weeg 64 kilo.

2 x per week fiets ik naar mijn werk (retour 1,5 uur)
2 x per week hardlopen (1 uur en 45 minuten)
1 x per week voetballen.
Vrijwel elke dag wat oefeningen zoals sit-ups en opdrukken.

1.80cm & 75kilo

Ook even een duit in het zakje: Ik weeg 58 kg bij 167 cm.

Lengte 1.80 m. Tot begin 2007: 85 kg. Nu 72 à 74 kg.
Meligheidscoëfficiënt 7.3

Theo B schreef:Als psycholoog, oa verbonden aan een afdeling voor eetstoornissen zeg ik:
--Ik lees over fietsers met een BMI onder de 20. Tot voor kort (nu is het bij ons teruggebracht naar 19) was een een BMI een indiacatie om door te gaan met psychiatrische behandeling. Kortom er zitten 'zware gevallen' bij de Wereldfietser.

--Misschien ook wel aardig voor een wereldfietser: De BMI is een typisch witte, westerse maat, voor mensen uit Azie geldt de berekening zeker niet
Ik denk dat het wel meevalt met die 'zware gevallen'. De BMI alleen is niet genoeg om vast te stellen of iemand een ondergewicht heeft. Er zijn ook andere zaken die meespelen. Topsporters zoals marathonlopers zijn vaak heel gezond bij een te lage BMI. Voor iemand die veel lange afstanden fietst kan hetzelfde gelden. Om vast te stellen of iemand een ondergewicht heeft zul je ook bv. huidplooien moeten meten om het vetgehalte te bepalen.

Minder dan 10% wordt dan kritiek voor dames, voor heren ligt dit op ca. 5%. (Vetpercentage)

Ik vind dit een raar topic :oops: maar om toch een steenje bij te dragen een gratis tip:

uphill: pissen
downhill: drinken