Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Klacht Transavia - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Klacht Transavia

peter de rijk schreef:Goed advies, maar hebben de meeste reisverzekeringen niet een eigen risico van 50 tot 100 euro? Dan schiet het niet erg op met het claimen van een kapotte bagagedrager.
"Eigen risico" hangt ook weer van de verzekering af.

Afgezien van het eigen risico keert een verzekering 9 van de 10 keer dagwaarde uit. En als je fiets niet nagelnieuw is dan is de drager niet echt veel meer waard. Ik heb de fietsclausule in ieder geval uit mijn verzekering laten halen. Mijn 12 jaar oude fiets is voor mij heel veel waard, al was het alleen al omdat, behalve het frame en de vork, zo'n beetje alles vervangen is, Daarnaast heb je dan ook nog eens de emo-waarde, maar de verzekering zal bij diefstal of schade heel weinig uitkeren denk ik.....

Succes met het vechten tegen de windmolens....
Bij vliegmaatschappijen heb ik altijd het idee als iets niet in een vakje past en er na- cq meedenken verwacht wordt alle processen plotsklaps stil liggen.

Groeten
Eric

Reactie van Transavia op 10-10-2008 (hun mail van 2 oktober jl. heb ik nooit ontvangen)

Geachte heer Smit,

Hartelijk dank voor uw reactie die wij op 7 oktober jl. ontvangen hebben. U geeft aan dat u nog geen reactie van ons heeft ontvangen.

Wij hebben u op 2 oktober jl. onderstaande reactie gestuurd.

U informeert ons dat uw voorband bij aankomst op Schiphol beschadigd bleek te zijn. Wij willen u hiervoor onze excuses aanbieden.

U vraagt om een verklaring waarom de fietsband op Malaga Airport volledig leeg moet zijn.

Fietsbanden staan onder druk van lucht. Om ervoor te zorgen dat de banden niet tot ontploffing komen tijdens de vlucht, moeten deze zo goed als leeg zijn. Als onze afhandelaar twijfelt of er genoeg lucht uit de band is gelopen, kan deze ervoor kiezen uit veiligheidsoverweging om de fietsband verder leeg te laten lopen.

Het spijt ons dat hierdoor vermoedelijk uw binnenband een lek heeft opgelopen.

Mocht u nog vragen hebben dan kunt u uiteraard contact opnemen met de medewerkers van Customer Relations op telefoonnummer +31 (0) 20 xxxxxx (tijdens kantooruren).

Met vriendelijke groet,
Mevrouw M. Stam
Customer Relations

Fietsbanden staan onder druk van lucht. Om ervoor te zorgen dat de banden niet tot ontploffing komen tijdens de vlucht, moeten deze zo goed als leeg zijn. Als onze afhandelaar twijfelt of er genoeg lucht uit de band is gelopen, kan deze ervoor kiezen uit veiligheidsoverweging om de fietsband verder leeg te laten lopen.
Fietsen in Amsterdam op 5 bar in het ruim en op 10 km hoog gevlogen. In Quito kwamen ze ongeschonden uit het vliegtuig..............hoezo ontploffen

:lol: :lol: :lol:

Inderdaad die lucht uit de banden vanwege ontploffingsgevaar is een volledig achterhaald verhaal. Trouwens dat moeten ze voortaan ook de banden van
de kinderwagens en rolstoelen leeg laten lopen. Of hebben die speciale anti-plofbanden? :lol:

Vrees dat dit fabeltje nog heel lang zal blijven rondzingen.

Maarten Smit schreef:Reactie van Transavia op 10-10-2008 (hun mail van 2 oktober jl. heb ik nooit ontvangen)

Geachte heer Smit,

Hartelijk dank voor uw reactie die wij op 7 oktober jl. ontvangen hebben. U geeft aan dat u nog geen reactie van ons heeft ontvangen.

Wij hebben u op 2 oktober jl. onderstaande reactie gestuurd.

U informeert ons dat uw voorband bij aankomst op Schiphol beschadigd bleek te zijn. Wij willen u hiervoor onze excuses aanbieden.

U vraagt om een verklaring waarom de fietsband op Malaga Airport volledig leeg moet zijn.

Fietsbanden staan onder druk van lucht. Om ervoor te zorgen dat de banden niet tot ontploffing komen tijdens de vlucht, moeten deze zo goed als leeg zijn. Als onze afhandelaar twijfelt of er genoeg lucht uit de band is gelopen, kan deze ervoor kiezen uit veiligheidsoverweging om de fietsband verder leeg te laten lopen.

Het spijt ons dat hierdoor vermoedelijk uw binnenband een lek heeft opgelopen.

Mocht u nog vragen hebben dan kunt u uiteraard contact opnemen met de medewerkers van Customer Relations op telefoonnummer +31 (0) 20 xxxxxx (tijdens kantooruren).

Met vriendelijke groet,
Mevrouw M. Stam
Customer Relations
Helaas schijnt ook mevrouw M. Stam van Transavia de voorwaarden van Transavia niet goed te kennen, of ze geeft er een vrije interpretatie aan.

Marten schreef; Kijk op:
http://www.ryanair.com/site/NL/conditio ... s=MYFLIGHT

Heb ik gedaan en ben me te pletter geschrokken van de toon die daar wordt aangeslagen.Prijs me gelukkig dat ik in het verleden van het baasje met het zwaantje mocht vliegen, viel hier en daar ook wel wat op aan te merken maar daar werd je tenminste als mens behandeld en soms zelfs had ik het gevoel een gewaardeerde gast te zijn, eerlijk is eerlijk.
Zelfs Iraqi Airways komt gemoederlijker over ( Eigen ervaring)


Opa Leen

Blanche schreef:Inderdaad die lucht uit de banden vanwege ontploffingsgevaar is een volledig achterhaald verhaal. Trouwens dat moeten ze voortaan ook de banden van
de kinderwagens en rolstoelen leeg laten lopen. Of hebben die speciale anti-plofbanden? :lol:

Vrees dat dit fabeltje nog heel lang zal blijven rondzingen.
Ik zit altijd te wachten op de co-piloot die langskomt met de bandenpomp, om voor de landing de vliegtuigbanden weer op spanning te brengen ;)

m-gineering schreef:
Blanche schreef:Inderdaad die lucht uit de banden vanwege ontploffingsgevaar is een volledig achterhaald verhaal. Trouwens dat moeten ze voortaan ook de banden van
de kinderwagens en rolstoelen leeg laten lopen. Of hebben die speciale anti-plofbanden? :lol:

Vrees dat dit fabeltje nog heel lang zal blijven rondzingen.
Ik zit altijd te wachten op de co-piloot die langskomt met de bandenpomp, om voor de landing de vliegtuigbanden weer op spanning te brengen ;)
Bewaren ze de vliegtuigbanden na vertrek dan gedemonteerd in het bagageruim? :lol:

Leen Verkerk schreef:Marten schreef; Kijk op:
http://www.ryanair.com/site/NL/conditio ... s=MYFLIGHT

Heb ik gedaan en ben me te pletter geschrokken van de toon die daar wordt aangeslagen.Prijs me gelukkig dat ik in het verleden van het baasje met het zwaantje mocht vliegen, viel hier en daar ook wel wat op aan te merken maar daar werd je tenminste als mens behandeld en soms zelfs had ik het gevoel een gewaardeerde gast te zijn, eerlijk is eerlijk.
Zelfs Iraqi Airways komt gemoederlijker over ( Eigen ervaring)


Opa Leen
Wat was de reden om met Ryanair te gaan vliegen?

Ralph,
Ik heb gelukkig niet met Ryanair gevlogen, Marten heeft ons getipt over het nogal in stevige taal gebruik in de vervoersvoorwaarden van deze maatschappij. En na het (gedeeltelijk ) lezen van deze voorwaarden is me de lust totaal vergaan om het ook maar uit te proberen.
Helaas heb ik de nodige luchtkilometers gemaakt en mijn ervaring is dat ik het prettigste vlieg met west-europesche maatschappijen en natuurlijk enige aziatische, bv Singapore Airlines.
Soms ontkom je niet aan enig ongemak, fietsen is en blijft natuurlijk de enige fatsoenlijke manier om je te verplaatsen

Groetjes

Opa Leen

Blanche schreef:Inderdaad die lucht uit de banden vanwege ontploffingsgevaar is een volledig achterhaald verhaal. Trouwens dat moeten ze voortaan ook de banden van
de kinderwagens en rolstoelen leeg laten lopen. Of hebben die speciale anti-plofbanden? :lol:

Vrees dat dit fabeltje nog heel lang zal blijven rondzingen.
Het is niet helemaal een fabeltje, maar gaat even goed nergens over :)

En nu word het een beetje technische:( ik hoop dat het te begrijpen is, Nederlands schrijven is niet mijn sterkste punt)

Je racefiets met banden op 8bar de lucht in is niet zo slim maar je tourfiets met half leeg banden of 2-3bar moet kunnen.

De meeste vliegtuigen vliegen rond 30-35000ft( rond 10000m) best hoog dus. Maar om het behaaglijk voor ons te maken, word het cabine opgedrukt(vacuüm eigenlijk) op een druk vergelijkbaar aan 8-10000ft ( een kleine 3000m dus) d.w.z niet veel hoger dan col de la bonette(2802m) waar je ook niet je banden leeg laat lopen!

Maar, waar ze bang voor zijn is dat bij plotseling druk verlies dat je bandje toch gaat ontploffen en hun duur vliegtuig gaat beschadigen. Maar ja, als het toch zo ver is ga je je niet meer druk om je band maken:).

Gelukkig is er een tussen stap als de cabine druk rond 13000ft komt , waar de maskers naar beneden vallen en je denkt shit had ik maar dat mooi meisje gekeken bij de demo....op dit moment gaan de beste mannen voorin ook zorgen dat ze een duikvlug maakt naar een behagelijker omgeving...paniek over. banden nog heel iedereen blij.

Maar ja, ik zie nog dagelijks rolstoelen en kinderwagen in en uit gaan met harde banden, dus het gaat nog steeds nergens over. (vliegtuig banden zijn gevuld met stikstof trouwens :) dus daar ook niks aan de hand).

En hydraulische remmen?...ja die vloeistof is toch bijna niet samendrukbaar, dus moet weinig last van hoogte hebben, Maar is erg corrosieve en daar zijn ze niet zo blij mee denk ik.

Maar één ding is zeker, bescherm je fiets goed, hij moet km's lopende band overleven, een rit naar de vliegtuig, en dan z'n laatste proef........de fijne mannen van de belading die betaald worden om snel te laden(gooien!) en niet om onze fietsen voorzichtig te laden....

Alleen jammer dat Nederland bijna nooit 25+ graden is, dan zouden we de vlieg matschappijen niet nodig hebben.

Dit was waarschijnlijk net even te ingewikkeld voor de beste mensen bij Transavia, maar met twéé nieuwe banden had ze sportief kunnen zijn!!

groetjes

Shane

Zit er in vliegtuigbanden niet één of ander gas ipv ordinaire lucht? Dit om knappen bij snel drukverlies te verkomen.. Ik zeg maar wat..

Als je een fietswiel naar de maan schiet (vacuum) neemt de overdruk in de band 1 bar toe. Bij een 8 bar racefiets is dat 13% , bij een 2 bar big-apple 50%. Maar als je velgen niet te ver doorgeremd zijn is dat geen probleem.

Het maakt trouwens niet uit of er stikstof/zuurstof/Argon/CO2/waterdamp mengsel (aka lucht) of pure stikstof in de band zit, de druktoename is het zelfde. De druktoename als de band heet wordt verloopt alleen wat anders.

Een vliegtuig op hoogte vliegt bij een omgevingsdruk van ca 300 mbar, dus dan komt er maar 0.7 bar bovenop bij decompressie. Als de banden ook nog tot omgevingsdruk zouden afkoelen (-50C) neemt de druk trouwens weer ~45% af! Maar dan heb je andere zorgen

Spinnetje schreef:Zit er in vliegtuigbanden niet één of ander gas ipv ordinaire lucht? Dit om knappen bij snel drukverlies te verkomen.. Ik zeg maar wat..
Er zit uiteraad stikstof in de vliegtuig banden, maar deze zit meestal niet binnen het druk ruimte, en heeft meer te maken met het omgevings druk/temperature. Maar deze banden hebben uiteraad meer last van druk toename door de temperature verhoging van remmen echte.

Maarten wat dacht je hiervan:

http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 5385#75385

Had ons maar een lekke band gegeven :wink:

Een paar weken geleden ben ik met Ryanair van Rome naar Nederland gevlogen (zonder fiets). Ik had vanwege de onzekerheid rond Alitalia geen keus, maar het is nooit meer. Als je een koffer wilt inchecken kost dat extra (ok, dat is ongebruikelijk, maar ook niet geheel onredelijk). Het maximum gewicht voor een koffer is echter 15 kg, en dat is heel gemeen, want in een normale koffer zit al gauw meer. Verder moest ik apart betalen om in te checken (hoe verzin je het). Kortom, de vlucht was niet eens goedkoop, en de service weerzinwekkend.

Een heel andere ervaring had ik laatst met El Al. El Al vervoert sinds kort je fiets gratis, bovenop de normale bagage allowance. Fietsen is in Israel erg in opkomst, en El Al wil hier op inspelen. Het enige probleem was dat niemand van het grondpersoneel op Schiphol al van de nieuwe regeling wist. Men bleef correct, en heeft rustig het hoofdkantoor gebeld. Hopelijk weet nu wel iedereen ervan. Ondanks de uitgebreide security die je nu eenmaal hebt bij El Al (misschien wel juist daardoor: ze hebben tijd en genoeg - eigen - personeel) was mijn al ingepakte fiets geen enkel probleem. Ook bij aankomst in Tel Aviv ging alles probleemloos. Er is een aparte band voor hele grote dingen, en daar vescheen mijn doos na verloop van enige tijd (ietsje later, dat was al).
Wim
Het het oplopen van de bandendruk in het vliegtuig kan max 1 bar zijn.
Maar zelfs dat niet zal niet eens gebeuren want de vrachtruimte waar de fietsen liggen opgeslage zijn zo koud dat er van druk toenamen nauweliks sprake is.
Ik heb inmiddels zo,n 50 vluchten gemaakt met de fiets en heel vaak "vergeten" de banden leeg te laten lopen. De eis van vliegtuigmaatschappijen is dus wat overdone zou je denken
In de luchtvaart is men echter gewoon om ook de allerkleinste risico,s uit te sluiten ,dus is deze
regel toch wel begrijpelijk.
Toch nog wat positiefs, ik heb vrijwel nooit schade gehad .
[quote]Het maximum gewicht voor een koffer is echter 15 kg, en dat is heel gemeen, want in een normale koffer zit al gauw meer. Verder moest ik apart betalen om in te checken (hoe verzin je het). [end quote]

Hoi Wim,
Leuk of niet, het staat in de voorwaarden. Je mag je bagage zelfs over drie koffers verdelen.
En ja, je hebt gelijk, je komt al snel boven die 15 kg natuurlijk en dan is het voor de company heerlijk een bedrag voor overgewicht te incasseren. Zo'n € 15 per kg merkte ik in Bergamo. Ik ben nu in 'gespek' met Ryanair om dat terug te krijgen want ze berekenden het boven op de fee voor de fiets die er volgens de voorwaarden los van staat (je betaalt er immers € 30 per enkele reis voor), zag ik achteraf.
Het gesprek met de Custom Service in Sword/Dublin (maar wsch een call-centre in een ver land gezien het gebezigde Engels) verloopt nogal traag.

Traag en vertraging: het hoort kennelijk bij RyanAir.
P.S. De fiets is onbeschadigd vervoerd, ook wat waard natuurlijk.