Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hebben WF-ers een auto in bezit? - Pagina 9 - Forum Wereldfietser

Hebben WF-ers een auto in bezit?

330 berichten

Heeft U als wereldfietser een Auto?

Neen
23%
12
Jawel, 1 oud barrel
19%
10
Jawel, een nieuwe
23%
12
Jazeker, boodschappen wagen en een luxewage voor naar het werk
9%
5
Ja, een campeer mobiel
11%
6
Ja, een ....
15%
8

Eric op de Fiets schreef:
In Blaricum ben ik opgegroeid met de Raiffeisen-Boerenleenbank er schuin tegenover
Die is er nog en "De Blaricumse IJzerhandel" ook die samen met de IJssalon prima floreren in het dorp met de meeste PC Hooft-Straat-trekkers. De 'lokale bouwmarkt' kan het dus prima floreren als tijd maar geld is. :roll:
Ik bedoel de oude Raiffeisen-Boerenleenbank, die in september 1972 is afgebroken. De Rabobank die er nu staat, is een opvolger ervan. Tussen de puinhopen van de sloop heb ik het oranje geëmailleerde huisnummerplaatje met 10a erop gevonden en ik bewaar hem nog steeds. Ik ben verzamelaar van oude foto's, boeken en voorwerpen over alles wat met Blaricum te maken heeft. Kijk op de foto's: www.mijnalbum.nl/Album=MTOV7SAT Het laatste huis met de lage dakrand dat in de bocht rechts gedeeltelijk schuil gaat achter het pand met ervoor de zwarte klok op de tweede foto, die ik op 11 juli 1969 vanaf de voordeur van deze bank zelf heb genomen, is mijn geboortehuis. Nu is er een Italaans restaurant gevestigd, voorheen de kapperszaak van mijn vader en opa. De derde foto is de sloop van de oude bank. De witte "haaientanden" in de bestrating op foto 2 en 3 zijn dezelfde. Hoe vaak was ik als kind in de naastgelegen IJssalon van Kooy, die in mijn jeugd tevens melkboer was. Tsja, Blaricum was in mijn tijd een gewoon dorp met gewone mensen. Nu voeren de rijke stinkers met hun PC-Hooft-bakken de boventoon.

Ook al zo'n onzinnige topic
Kunnen we het voortaan over fietsen hebben ?

janenliseth schreef:Ook al zo'n onzinnige topic
Kunnen we het voortaan over fietsen hebben ?
Gelijk heb je, discussie gesloten en wij gaan nu verder fietsen! Maar vandaag niet met dit rotweer.... Lekker gezellig naast m'n vrouw op de bank zitten, een spannende dvd kijken met een kopje thee in de hand..., rondom vergezeld van onze katten. Wat wil een vent nog meer?

Martin E. van Doornik schreef:
janenliseth schreef:Ook al zo'n onzinnige topic
Kunnen we het voortaan over fietsen hebben ?
Gelijk heb je
Wie bepaalt wanneer iets een onzinnige topic is ??

janenliseth schreef:Ook al zo'n onzinnige topic
Kunnen we het voortaan over fietsen hebben ?
Onzinnig is een relatief begrip, dat deze topic meer zou passen in kletspraat; daar kan ik me wat bij voor stellen.

...net als al die andere vragen die beginnen met "Hebben Wereldfietsers dit of dat?"

... een krant
... wat voor huis
... een partner
... een stropdas
... faalangst
... eeltplekken

etc etc

willem.megens schreef:...net als al die andere vragen die beginnen met "Hebben Wereldfietsers dit of dat?"

... een krant
... wat voor huis
... een partner
... een stropdas
... faalangst
... eeltplekken

etc etc
Sommige mensen hebben blijkbaar een chronisch gebrek aan humor :wink:

janenliseth schreef:Ook al zo'n onzinnige topic
Kunnen we het voortaan over fietsen hebben ?
pfff.... fietsen... wat een onzinnig topic... wil je het wiel opnieuw uitvinden of zo :roll: .... :lol: :lol:

willem.megens schreef:...net als al die andere vragen die beginnen met "Hebben Wereldfietsers dit of dat?"

... een krant
... wat voor huis
... een partner
... een stropdas
... faalangst
... eeltplekken

etc etc
Ik vind dat in ieder geval lollig, kom maar op haha. Op reis kom je ook veel andere fietsers tegen en dan praat ik ook over dit soort stompzinnige dingen. Waarom niet hier?

Fiets, openbaarvervoer dat zijn mijn voornaamste vormen van transport op het moment. Maar daarnaast heb ik nog wel een motor thuis staan. En ga binnenkort eens een poging wagen om zijspan te rijden.

Eerst maar eens de jaarlijkse zandpaden rit van de MZ club doen :P beginnen in wel gekleurde kleren en als een geheel bruine massa terugkomen ;)
Ik heb er jaren over gedaan om zover te komen dat ik het toch moet vertellen. Een soort uit de kast komen. Het kost me grote moeite, maar ik heb er te lang mee rondgelopen. Het knaagt. Al jaren. Nu moet het maar eens een keer gezegd worden:
:oops: ik heb ook ooit een auto gehad. :oops:
Zo dat is er uit. Een hele opluchting moet ik zeggen. Het enige excuus dat ik kan geven is dat ik jong was toen het gebeurde. Een jeugdzonde noem ik het wel heel graag, maar het knaagt toch nog steeds.
Tja een jeugdzonde..... Het is, een blijft een zonde....

Er is maar een oplossing; op de fiets naar Santiago :twisted: sprak hij die vroeger ook een auto heeft gehad.... :lol:
Waarom zijn er nog steeds maar 5 uitverkorenen die in deze poll mogen stemmen?

Gerd
Hoi Martin,

Leuk de foto's t zien. Heb je ze ook van de Schapendrift? Ik heb daar laast een kaart van gezien.

Mvgr, Eric
Eric op de Fiets schreef:Hoi Martin,

Leuk de foto's t zien. Heb je ze ook van de Schapendrift? Ik heb daar laast een kaart van gezien.

Mvgr, Eric
Zoals deze :wink: ? http://www.mijnalbum.nl/Album=U4CC43OO
Ik heb als Blaricum-verzamelaar alle (oude) ansichten van 1890 t/m heden, ooit in Blaricum uitgegeven in mijn computerbestand zitten. Niet één ontbreekt, daarbij nog aangevuld met honderden losse foto's van particulieren. Alleen de nieuwbouwwijk Bijvanck ontbreekt; geen interesse.
De laatste foto (uit 1895!) is de molen van Blaricum, staande aan de Schapendrift iets ten zuiden van de R.K.-kerk. De wieken met twee korte halve zeilen staan stil om het paard niet te laten schrikken. Helaas afgebroken in april 1928. Een bijzonderheid is dat de molen een zeskant was. En de naam Willem is van de molenaar Willem Puyk zelf (1835-1922). Van deze molen heb ik thuis een schaalmodel, nauwkeurig nagebouwd. De oude molenwieken zijn tot afrasteringspalen gezaagd en ze staan nog steeds langs de Gooiersgracht!
Hoi Martin,
De laatste foto/kaart komt me erg bekend voor. Dat achterste huisje ook :lol: . Heb je daar meer foto's/kaarten van?
Groetje Eric
Naar aanleiding van mijn vraag bovenaan in dit topic, plaats ik nu een wijziging. Onze Suzuki Alto gaat weg en er komt een nieuwe auto voor in de plaats: Dacia Logan MCV Ambiance. Heerlijk ruim, er kunnen zelfs twee fietsen binnen in mee! Eerst heb ik gezocht naar een Renault Kangoo, Citroën Berlingo of Peugeot Partner. Maar ze zijn te duur en het laatste model wordt nu niet meer gemaakt. Daarom een Dacia.
Ik heb een nieuwe S-sticker al klaar liggen zodra de papieren in orde zijn en heerlijk comfortabel pendelen naar Zweden met fiets mee!
Eric op de Fiets schreef:Hoi Martin,
De laatste foto/kaart komt me erg bekend voor. Dat achterste huisje ook :lol: . Heb je daar meer foto's/kaarten van?
Groetje Eric
Bedoel je dat witte huis met rieten dak op de foto met de molen? Dat huis bestaat nog steeds: Tweede Molenweg 47. Hier heeft Ton Lensink (van o.a. Ti-ta Tovenaar) gewoond.
Onderstaande foto heb ik in september 1983 gemaakt. Rechts het huis in 1930 gebouwd op de plek waar de molen heeft gestaan. De foto eronder van hetzelfde huis is in 1910 genomen, vanaf de molen gezien. Mooi, hè? Ik weet wie de mensen zijn die op de foto van 1910 staan. De mulle, onverharde weg ziet er niet bepaald fietsbaar uit.... De witte paaltjes zorgen ervoor dat een paard en wagen in het donker niet langs de heggen kunnen schampen. Links op de achtergrond de molenaarswoning van Willem Puyk, afgebrand in 1938 door een blikseminlsag.

Afbeelding
Afbeelding
Geen auto, geen rijbewijs en heb ze beide nog nooit gemist.
De nieuwe auto Dacia Logan MVC heb ik afgelopen zaterdag 11 april bij de dealer opgehaald. Wat een ruime wagen. Er kunnen binnen twee fietsen rechtop naast elkaar staan als de achterbank is weggeklapt! Leuk om ergens anders fietstochten te ondernemen.

I.v.m. de kredietcrisis dalen de autoverkopen en nu zoekt men alternatieven in degelijke auto's met lage prijzen, zoals Dacia. Terwijl bij westerse autofabrieken mensen worden ontslagen, draait de Dacia-fabriek in Roemenië overuren..... Die fabriek is wel onderdeel van Renault. Normaal gesproken is de levertijd 10 weken. Maar doordat de vraag nu zo groot is, wordt de levertijd met ruim een half jaar verlengd. Best riskant voor onze vakantie op 5 juni a.s. naar Zweden. Dus nog langer wachten voor andere belangstellenden.... Gelukkig belde de dealer ons op, dat het laatste exemplaar uit voorraad van de importeur voor ons is bestemd. Wij hebben dus landelijk gezien gewoon mazzel gehad! In Duitsland is er zelfs geen voorraad meer over.


Afbeelding