Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 26 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3705 berichten

Een aantal van mijn vakantie fietsen.
Voor reizen in het buitenland (met bus/trein/vliegtuig) heb ik een challenge hurricane:
Afbeelding

Voor korte vakanties in NL en D (zonder voor/na transport) gebruik ik mijn quest: Afbeelding

Vorig jaar heb ik mijn ACE tandem verkocht omdat ik er te weinig gebruik van maakte. Een rug aan rug tandem is echt een enorme pakezel, ideaal in voor- en naseizoen als er een dikkere slaapzak en grotere tent meegaan. Op deze foto zitten er twee ortlieb bagagetassen maat M, een set radical ligfietstassen maat L en een toptas maat M op, samen 160 liter. Er is dan nog ruimte over voor nog twee kleine Ortliebs. Afbeelding

Frank

Hier is mijn zwarte Giant, die in mijn Zweedse huis "woont". Ik heb hem in 1996 tweedehands gekocht van iemand uit Norg (Dr.). Met zijn ledig gewicht van 16 kg nog vrij zwaar. Merkwaardig is er ondanks alles afzoeken geen framenummer aanwezig :? . Nog in 1999 heb ik op dezelfde zwarte Giant door Californië (USA) gefietst en sinds 2004 staat hij in Zweden voor lokaal gebruik. In juni 2008 heb ik hem volledig opgeknapt en nu staat hij in "vol ornaat" te poseren, met de groene Karrimor zijtas uit 1977 welke nog in prima staat verkeert. www.mijnalbum.nl/Album=IVR7JHIK
Overbrengingen voor: 52-42 tanden en achter: zes bladen van 14 t/m 28 tanden. Met de hoogteverschillen tot 450 meter in de omgeving heb ik daar geen moeite mee :wink: . Op de derde foto staat mijn fiets op 250 m hoogte, vlak voor de steile afdaling waar je de luchtdruk in je oren voelt! Iets boven de bamboestok rechts staat ons Zweedse huis (niet zichtbaar) aan de rand van het weiland op de achtergrond.

cornelese schreef:Een aantal van mijn vakantie fietsen.
Voor reizen in het buitenland (met bus/trein/vliegtuig) heb ik een challenge hurricane:
...
Frank
Wat ik mij zo afvroeg, waarom kiezen ligfietsende vakantiefietsers niet voor een 2x26 ligfiets (nazca pioneer, orca, condor,...)

Ik heb zelf wel een 2x26" ligger (condor idd), maar denk dat veel mensen een ligfiets kiezen die ze leuk/prettig/comfortabel lijkt, en er dan mee op vakantie gaan... Dus niet een ligfiets uitzoeken met het idee om er mee op vakantie te gaan... al heb ik dat idd wel mee laten wegen. Vooral de degelijkheid/stevigheid vn de condor vond ik prettig.

Ik ben wel inmiddels een ligger voor erbij aan het uitzoeken omdat mijn condor op dit moment uitgerust is voor vakanties... dus dat wordt een "levensgevaarlijke" lage racer, denk een challenge fujin oid. Maar ja dat komt nog wel...

M.

maismeel schreef:Ik heb zelf wel een 2x26" ligger (condor idd), maar denk dat veel mensen een ligfiets kiezen die ze leuk/prettig/comfortabel lijkt, en er dan mee op vakantie gaan... Dus niet een ligfiets uitzoeken met het idee om er mee op vakantie te gaan...
M.
Ik heb deze juist gekocht voor de vakanties, voor het dagelijks gebruik (werk, boodschappen) heb ik de quest. Het grootste probleem met 26" ligfietsen is dat mensen met korte benen er niet op kunnen fietsen, te hoog en trappers komen tegen voorwiel. Een 20" fiets is ook veel kleiner waardoor hij makkelijker mee te nemen is in bus, trein en auto. Met dikke banden (BA 50) rijdt de hurricane ook goed over onverharde wegen en bospaden.

Frank

Is natuurlijk ook helemaal waar, ieder zijn meug ;-)

M.

Deze fietsen komen op de eerste bladzijde (3e post van onderen) ook al voor.
Dit maal zijn ze tijdens de beklimming van de Timmelsjoch (Oostenrijkse zijde) op 27 augustus 2008 gefotografeerd.
Links: Snel Safari
Rechts: Koga Miyata Terra Liner Oval
daarachter: Radical Design Cyclone

Afbeelding

Frops schreef: Wat ik mij zo afvroeg, waarom kiezen ligfietsende vakantiefietsers niet voor een 2x26 ligfiets (nazca pioneer, orca, condor,...)
20 inch wieltjes zijn sterk. Denk aan de BMXjes.
En een Hurricane is wel erg handig en compact.
niko
de avond voor vertrek merkte ik dat het kliksysteem van de Ortlieb-achtertassen niet compatibel was met dat van de Rack Pack. Na een seconde van lichte paniek & twijfel ("tent en wat proviant op een andere wijze waterdicht houden?") was de vreugde groot toen ik merkte dat de Vaude-achtertassen van mijn vriendin wel gekoppeld konden worden aan de Rack Pack. Opgelost, maar ik vind het toch vreemd... dat fabrikanten als Ortlieb niet zelf alle onderdelen produceren, tot daar aan toe, maar let er toch op dat de sluitingen overeen komen. Niet? :-)


Afbeelding
Mijn nieuwe reismaatje. Vers geschoten in de bossen van Tenerife onder de vulkaan Teide. Binnenkort vervang ik de ketting door een riem. Eerst een zwarte fiets met witte letters en nu een witte fiets met zwarte letters. Zit een beetje in een "wit-periode" :lol: . Heb sinds tijden weer eens geen verende voorvork en dat bevalt toch ook wel heel erg goed. Lekker strak. Maar hierover blijf ik twijfelen.

Afbeelding
Strak zeg - een witte Santos!
Ben erg beniewd hoe riem aandrijving met een Rohloffnaaf gaat!
ik hou je op de hoogte....
(wit lijkt lichter te fietsen dan zwart......dat kan toch niet :roll: )

Re:

cornelese schreef:Voor reizen in het buitenland (met bus/trein/vliegtuig) heb ik een challenge hurricane:
Hoi Frank (sorry, beetje late reactie),

Ga je met je Hurri ook de bergen in? Gaat dat goed met je kleine wielen in combinatie met velgremmen?
Mooie fiets Marco!
Is dat de 24 karaats vergulde ketting van Rohloff die ik daar zie?
Of staan de kleuren van mijn computermonitor niet goed afgesteld?
Vroeger had Regina inderdaad prachtige gouden kettingen. Hier dacht ik aan roest......
W
Wim schreef:Vroeger had Regina inderdaad prachtige gouden kettingen. Hier dacht ik aan roest......
W
KMC gold met nitride coating. Nitride coating wordt gebruikt om boren ed slijtvast te maken. Voor iedereen nu enthousiast wordt: de coating wordt hier na assemblage van de ketting aangebracht en zit dus overal behalve op de slijtvlakken.
Wim schreef:Vroeger had Regina inderdaad prachtige gouden kettingen. Hier dacht ik aan roest......
W
Bike BLING BLING!
@wim: roest? Ik geloof niet dat je mij dan heel goed kent :lol:

Een goudkleurige ketting hoeft voor mij niet zo maar dit is gewoon een hele goede ketting die het heel lang uithoudt. En dat vind ik wel erg prettig.
Marco, die nieuwe santos ziet erg strak uit! Mooie fiets.

Voor een ieder die geintreseerd is:

Dit is waar ik op het moment op rond fiets (als ik niet achter de computer zit, wel te verstaan).

Frame: Cannondale badboy Roholff, met een paar aanpassingen. :wink:

Voor mij werkt deze opzet, voor het soort tochten die ik maak, erg goed.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
stijn de klerk schreef:Marco, die nieuwe santos ziet erg strak uit! Mooie fiets.

Voor een ieder die geintreseerd is:

Dit is waar ik op het moment op rond fiets (als ik niet achter de computer zit, wel te verstaan).

Frame: Cannondale badboy Roholff, met een paar aanpassingen. :wink:

Voor mij werkt deze opzet, voor het soort tochten die ik maak, erg goed.
Vind ik niet mooi, zo zwart als het maar kan en vrijwel onopvallend in het verkeer. Alsof het een fiets van Jules Deelder is.... De inhoud van de tassen zullen erg heet worden bij zonnig weer. Zijn de foto's in the USA genomen?