Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets met volledige bepakking - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Fiets met volledige bepakking

Fedor schreef:Hmmmm jammer dat de kat net buiten beeld ligt ;)

En nou nog een foto incl. kat graag!

Mee Too te Kat pliese!! :wink:

Blanche

Naar aanleidng van de foto, ga ik een extra bidonhouder aanbrengen voor de opslag van een petfles. Ik vond dat kleine flesjes met één bidon altijd voldoende waren, maar dronk meestal vrij laat, als ik weer stilstond. Zo'n fles binnen handbereik tijdens het fietsen is toch wel handig. Hopelijk wordt de inhoud niet te warm bij rechtstreeks zonlicht.

DriesBa schreef:Zo'n fles binnen handbereik tijdens het fietsen is toch wel handig. Hopelijk wordt de inhoud niet te warm bij rechtstreeks zonlicht.
Dat is één van de nadelen, de inhoud warmt juist wel op tijdens het fietsen. Ooit eens geprobeerd tegen te gaan met aluminium folie, maar helaas. Maar lauw water is altijd beter dan zonder water zitten.

Als je koeler water wilt: stop je de fles tussen je kleren in de fietstas... als daar ruimte voor is of je er ruimte voor wilt maken ;)

Deimor schreef:Als je koeler water wilt: stop je de fles tussen je kleren in de fietstas... als daar ruimte voor is of je er ruimte voor wilt maken ;)
Een gewone bidon in een natte sok doen en het water blijft op een warme dag wel 50 km lang koel! Of anders een dubbelwandige bidon nemen van roestvrijstaal.

Luitjes, ik heb zelfs een grote (Aldi of Lidl)bidon van aluminium of ander lichtmetaal, waar een warmtewerende (ronde)tasje om heen zit. Ideaal. En wordt niet warm tijdens hete dagen, doch die wil ik niet in d bidonhouder anders is het zo naar de filistijnen. Deze zit dus ook meestal in een fietstas, waar ik minder goed bij kan tijdens het fietsen.

Alu Sigg flessen in alu kleur blijven best lang redelijk koel. Koeler zelfs dan die speciale Polar bottles, die ook nog eens lekken (wat een rommel). Soms nemen nemen wij ook nog een rvs thermoskan mee (begonnen in de tijd van de flesvoeding voor de kinderen). Dat weegt wel meer, maar het is wel handig. 's Avonds water gekookt, en je hoeft 's morgens de brander niet tevoorschijn te halen voor koffie of thee. Of als je dat wel doet, kun je heet water bij je hebben voor koffie onderweg, en later bijvullen met koud water. Onze 0,65 liter Shira fles voldoet heel goed (het water blijft echt een hele nacht warm), past in een plastic bidonhouder, maar weegt 450 gram. Een zelfde maat Sigg fles weegt 150 gram, en een plastic bidon in die maat ongeveer 80 gram.
Wim

Hoi,
Naar mijn ervaring zul je in een warm land warm water drinken.
Geen van de methodes is in staat om water dat je om 's morgens getankt hebt tot in de middag koel te houden; ook de thermosflessen niet, want die hoeveelheid heb je dan al lang op.
En wat je er mee wint is ook tamelijk beperkt.
De verdampingswarmte van water (zweten) bedraagt 2260 J/g.
De warmte benodigd om water van 10 *C ("koel") naar 30 *C ("warm") te verwarmen bedraagt 4,2*(30-10) = 84 J/g.

Het koelend vermogen van koud water is dus nog geen 5% groter dan dat van warm water.

Leon

Van de zomer kregen we van een vriendelijke Fransman water gekoeld met ijs. Het leek zo lekker. Echter omdat het water te koud was kon het lichaam dit water niet verwerken. Gevolg, we bleven dorst houden en hadden de bidon binnen een uur leeg. Daardoor kregen we buikpijn van het koude water. Te koud water is dus slecht.

Zo'n drie jaar geleden kreeg ik van mijn vrouw de hieronder afgebeelde RVS dubbelwandige bidon cadeau. Handig voor hete koffie of koude melk onderweg op de fiets. Er staat Latte op geplakt (Italiaans voor melk). Het bandje van het afsluitdopje is nu gebroken en het luchtventieltje is eraf gevallen. Daarom een stukje pleister over het gaatje geplakt. Laat wel wat lucht door, maar lekt niet. Waar mijn vrouw die fles gekocht heeft weet ze niet meer. Hij past precies in mijn bidonhouder!
www.mijnalbum.nl/Album=YETH7UKQ

sorry, fout gequoot