Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Foto op Canvas - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Foto op Canvas

die beestenfoto is de leukste. Is ie scherp? want zo op het scherm vind ik 't niet echt... maar dat kan best door verkleinen enzo komen.

Een opgespannen doek heeft wel iets aparts, maar de kwaliteit van een afdruk op "papier" is een stuk hoger. Je zal dus een afweging moeten maken.
Houd er rekening mee dat een foto op papier achter glas zal moeten (nooit tegen het glas aan!), en dat de uitstraling dus heel anders zal zijn.
Mochten die lama's een tikje onscherp zijn, dan zou dat wel eens gemaskeerd kunnen worden door een print op doek. Ook deze prints zijn trouwens nog behoorlijk kwetsbaar, dat je het weet.

Spironski schreef:Een opgespannen doek heeft wel iets aparts, maar de kwaliteit van een afdruk op "papier" is een stuk hoger. Je zal dus een afweging moeten maken.
Je kan hem in een copyshop ook laten plotten op groot formaat en dan lamineren. Dat is tegenwoordig ook goed betaalbaar en met een zeer getrouwe kleurweergave.

Afbeelding

Klopt, lamineren geeft je meestal veel diepere zwarten. Maar de vraag is dan wel weer hoe je dat aan de muur gaat hangen.
Hoogglans laminaat geeft mooi contrast, maar ziet er wel plastic-achtig uit, mat laminaat heeft een mooie uitstraling, maar weer minder contrast. Je moet er even goed op letten welke laminering je kiest (iets met satijnglans?).

Lama's op groot formaat kan inderdaad leuk werken. Vooral ook omdat je veel verschillende dieren ziet waardoor je meer "te zien" hebt dan op de andere foto's.

Afdrukken op canvas kan erg mooi werken. Het is inderdaad wel zo dat, vooral bij de goedkopere afdrukcentrale's, de kwaliteit niet altijd even goed is. Zorg ervoor dat je even een voorbeeld ziet van een afdruk. Zaken waar je op kunt letten zijn:
* Zie je "afdrukstrepen" op egale vlakken? Oftewel: zie je op bijvoorbeeld een blauwe lucht dat de printer daar heen en weer is gegaan. Veel voorkomend probleem.
* Hoe zijn de kleurovergangen. Op een doek met wolken zie dat goed te zien. Als je alleen een blauwe lucht met witte wolken ziet zonder enige schakering erin dan kun je ervan uitgaan dat de printer nogal ruw omgaat met nuanches.
* Let op de kleur rood. Veel afdrukcentrales geven de beelden extra contrast en kleurdiepte. dat vindt de gemiddelde mens mooi om te zien.....voor even want na verloop van tijd gaat het flink vervelen. Je kan dit zien in portretten van mensen. Een te gezonde rode kleur van het gezicht duidt op een niet juiste kleurbalans (of teveel drank gebruik door de portreteerde:))
* Hoe lang is de garantie op verkleuring?

Afdrukken op papier hoeft niet per definitie beter te zijn. Geloof me: ik heb heeeel wat slechte voorbeelden gezien. Ga niet voor de laagste prijs maar voor de beste kwaliteit. Bij prof afduk centrales kun je kiezen uit veel verschillende papiersoorten. En als je niet tevreden bent printen ze het gewoon nog een keer.
Afdrukken bij een copieshop kan maar ga er maar niet van uit dat het geprinte kleurvast is.

grt,
marco

Afdrukken op papier hoeft niet per definitie beter te zijn. Geloof me: ik heb heeeel wat slechte voorbeelden gezien.
Niet per definitie, dat klopt, ook op papier kan het bedroevend zijn. Maar ik heb honderden afdrukken moeten inlijsten en opspannen, en zelfs bij de "professionele"canvasdrukken vond ik de kwaliteit vaak niet geweldig. Op papier kan de kwaliteit echter geweldig zijn, en de "kans" daarop schat ik hoger in.

Spironski schreef:Klopt, lamineren geeft je meestal veel diepere zwarten. Maar de vraag is dan wel weer hoe je dat aan de muur gaat hangen.
Hoogglans laminaat geeft mooi contrast, maar ziet er wel plastic-achtig uit, mat laminaat heeft een mooie uitstraling, maar weer minder contrast. Je moet er even goed op letten welke laminering je kiest (iets met satijnglans?).
Satin ja
Je hebt trouwens ook laminaten met structuurtjes (mat, linnen, leer, etc)

@Marco
De laserprinters waar de betere copyshops tegenwoordig mee werken zijn toch echt wel kleurvast.

Spironski schreef:Houd er rekening mee dat een foto op papier achter glas zal moeten
Voor een foto boven je eigen bed valt dat wel mee. Het is overigens verbazingwekkend wat een inktjetprint aan mishandeling kan verdragen. Ik heb hier prints (Epson 3800 op Innova papier) onder stromend water met zeep afgewassen en - via de achterkant - met de strijkbout weer mooi vlak gemaakt. Niks van te zien.
Leon

Leon schreef:
Spironski schreef:Houd er rekening mee dat een foto op papier achter glas zal moeten
Voor een foto boven je eigen bed valt dat wel mee. Het is overigens verbazingwekkend wat een inktjetprint aan mishandeling kan verdragen. Ik heb hier prints (Epson 3800 op Innova papier) onder stromend water met zeep afgewassen en - via de achterkant - met de strijkbout weer mooi vlak gemaakt. Niks van te zien.
Leon
Wow! Ik heb ook wel meegemaakt dat één drupje thee meteen een vreselijke vlek maakte... :oops:

Wel wat laat maaaaaaaaaaaaar als je ergens een foto van Peru ziet is het of Llama's of Machu Picchu, dus zou 1 een betere keus zijn om weg te dromen over je eigen ervaringen zo door de Andes.

Ik had er laatst één van de HEMA (website) was best een mooie.............nu ben ik wel snel tevreden 8)

Ja, eeeehhh, ga het nog even lastig maken zo! :roll: :lol:

Met die verhalen over de kwaliteit en benodigde scherpte ging ik wel weer twijfelen...

Hoi Robertjan,
Niet doen.....gewoon je eigen smaak en gevoel laten spreken. Als jij de canvasversie goed vindt moet je het gewoon doen. Wij hebben hier in onze kamer 4 grote canvasdoeken hangen en die doen het nog altijd goed. Het gaat er niet om wat de beste kwaliteit is. Het gaat erom welke kwaliteit je nodig hebt om je doel te bereiken.grt,
marco

Marco Meijerink schreef:Hoi Robertjan,
Niet doen.....gewoon je eigen smaak en gevoel laten spreken. Als jij de canvasversie goed vindt moet je het gewoon doen. Wij hebben hier in onze kamer 4 grote canvasdoeken hangen en die doen het nog altijd goed. Het gaat er niet om wat de beste kwaliteit is. Het gaat erom welke kwaliteit je nodig hebt om je doel te bereiken.grt,
marco
En daar ben ik het helemaal mee eens!