Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Forum alleen toegankelijk voor leden? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Forum alleen toegankelijk voor leden?

128 berichten
Wat een dwaas plan! (Ik dacht aan een soort heel vroege 1 aprilgrap).
Het forum geeft de vereniging juist veel publiciteit en maakt de vereniging bij een breed publiek bekend, vooral via Google natuurlijk.
Het eerste dat een via Google doorgelinkte bezoeker doet die op een besloten forum komt, is natuurlijk: wegklikken! Er valt immers niks te zien.
Het idee dat die bezoeker dan direct lid zou willen worden, is buitengewoon vergezocht.
Succesvolle fora als van Tros Radar, van Kassa, van Ziggo, Tweakers, Fok! en vele andere zijn allemaal gratis en openbaar toegankelijk, en dat heeft echt een heel goede reden.
Mijn reactie staat bij mededelingen, ik heb door mijn ergernis niet verder gekeken dan mijn neus lang was.

Iedeetje om de mededeling op slot te zetten zodat de discussie tenminste op één plaats plaatsvindt???

Jans
Een bijzonder plan.
Zelf ben ik een ervaren reiziger, maar niet zo gelouterde fietser, die hier al veel heeft geleerd.
Het eerste halfjaar van 2009 ga ik fietsen.

Jammer dat ik in de toekomst niets terug kan geven in de vorm van verhalen, tips en weetjes, want dan is het forum dicht!

Gijs M
http://www.reismetgijs.nl
Een van de redenen dat ik indertijd lid ben geworden is dat het forum voor mij waardevolle informatie heeft (de andere was de deelname aan de reparatiecursus van Marten). Verder vind ik de argumentatie niet sterk, gebaseerd op assumpties in plaats van feiten en weinig creatief gebruik van technologie. Ik begrijp wel dat het schuurt als anderen gratis gebruik maken van faciliteiten waar jij wel voor betaalt, maar ik heb de indruk dat het zo voor mij wel rendeert.
Dit is derhalve een pleidooi voor het publiekelijk openhouden van het forum.
(En al die ikken wijzen er wel op dat dit mijn mening is .. :roll: )
Kennelijk gaat het bestuur ervanuit dat alleen leden hier zinnige bijdragen posten.
Ik ben ook op een Brits forum actief, yACF. Dat is ontstaan uit een goed lopend forum, ACF, waar de eigenaar een ondoordacht besluit nam, dat ondanks protest niet terugdraaide en zo de actieve kern van het forum wegjoeg. Binnen een half jaar was het oude forum ter ziele en draaide het nieuwe forum beter dan het oude forum.
Ik ben al jaren geen lid meer en ben niet van plan om lid te worden puur en alleen om van het forum gebruik te maken. Er zijn zat fora op het internet.
Ik was lid van De Wereldfietser, maar heb dat lidmaatschap opgezegd omdat ik vond dat het rode potlood van de moderatoren veel te vaak onnodig actief was op dit forum. Het laatste half jaar is gebleken dat dit forum ook uitstekend kan functioneren zonder rood potlood. Ik was derhalve net van plan om mij per 1-1-2009 weer als lid aan te melden. Dat gaat nu toch niet door.

Gerd
Een erg vreemd besluit.
Jammer, ik was van plan lid te worden, maar voorlopig maar even niet.
Als dit besluit word doorgezet zal dit forum snel doodbloeden.
Overigens, bij dit soort hefftige besluiten worden in een "nomale" vereeniging de leden geraadpleegt??!!
Maar ik zie in de reacties dat zelfs de moderators niet op de hoogte zijn, ...beetje vreemd.!!

Vraag me ook af of het voor de adverteerdes nog aantrekkelijk blijft , hun exposure zal sterk afnemen denk ik.
Ik sluit mij aan bij degene die dit plan geen goed idee vinden. Informatie over (wereld)fietsen zou openbaar moeten blijven. Ik ben teleurgesteld en overweeg om al mijn tips (voor wat het waard is) te verwijderen. Daar waar ik heb mogen meedenken vanuit mijn - wellicht beperkte - ervaring gaat dat in het voorliggende voorstel niet meer op voor nieuwelingen of buitenstaanders.
Een hobby waarin in niet zover ga als de (fanatieke) leden wordt dan voor een deel geamputeerd. En dat terwijl dit forum mij - en ons allen - in de afgelopen jaren een aantal goede tips en leuke contacten heeft opgeleverd.
Door het doorlezen van deze uitstekende site en de interactie met zoveel zeer vriendelijke mede-fietsters bestaat een "community" van meer en minder actieven. Dat beperken is schadelijk en m.i. ook voor die die achterblijven in de dan besloten club.

Besef hoeveel mensen alleen maar lezen, en zich niet eens registreren. > Moderator, dat moet uit de stats te destilleren zijn. Hoeveel (jonge) wereldfiesters zijn door - in de meer ervaren ogen elemetaire - tips gewezen op hoe fietsvakantie beter voor te bereiden, wat wel te doen, en vooral wat niet te doen begonnen op een avontuur dat voor ons allen eens begonnen is met de eerste keer (geleende) fietstassen en een (met je zilvervloot gespaarde) fiets?

Als de rubriek kletspraat besloten wordt zou dat een prima alternatief zijn.

Gr Hans
even nog een oproep van mijn kant (ik heb mijn mening al gegeven (niet doen))

Niet nu al in alle tumult rond dit besluit jullie bijdragen uit het forum weghalen. Het bestuur moet de kans krijgen zich te beraden op wat hier gezegd en gesteld wordt en het zou zonde zijn als dit forum een stuk kwijt raakt terwijl dit achteraf niet nodig was.

In ieder geval zou ik het bestuur willen adviseren om zo snel mogelijk te laten weten of ze gaan reageren en wat dan het tijdspad is, zodat we weten wat er gebeurt. Een ander advies is om niet overhaast te werk te gaan en de sluiting in ieder geval uit te stellen totdat de ledenvergadering bijeen is gekomen.

Sjirk
En dat voor een vereniging waarvan de leden regelmatig zullen hebben meegemaakt dat ze zonder lidmaatschap van wat voor vereniging dan ook hun tentje hebben mogen opzetten bij een wildvreemde die ze gratis van water, eten en advies voorziet. :oops:
(Ik heb net mijn lidmaatschapsformulier ingevuld, ondanks en in protest tegen het plan sluiting van het forum)


Gr Hans
fietsjunks schreef:Hallo allemaal,
Vanmorgen las ik dit bericht: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... f=6&t=9640
Wat een bijzonder plan om het forum te sluiten voor niet-leden. En ook zo toepasselijk voor de tijd van het jaar.

"En zij hoorden engelen zingen".

Ik heb meteen gemeld dat ik tot de groep behoor die verdreven dient te worden. Ik ga wel bij de koe en de ezel slapen. Veel leuker dan in een dichtgetimmerd forum!

Geen denken aan dat ik nu nog lid wil worden van een dergelijke exclusieve club. :?
En voor slechts 15 euro ben je lid!
voor15euro schreef:En voor slechts 15 euro ben je lid!
Al was het maar één euro. Moet jij niet in plaats van mij een prijsbordje voor te houden je schaapjes gaan tellen? :?
Rachel schreef:
voor15euro schreef:En voor slechts 15 euro ben je lid!
Al was het maar één euro. Moet jij niet in plaats van mij een prijsbordje voor te houden je schaapjes gaan tellen? :?
Gek hé dat er niemand voor het plan is?
voor15euro schreef:En voor slechts 15 euro ben je lid!

En wie verschuilt zich achter deze naam?!?!
fietsjunks schreef:
voor15euro schreef:En voor slechts 15 euro ben je lid!

En wie verschuilt zich achter deze naam?!?!
Ja kom op dan sabelen we je neer!
Sjannie schreef:Gek hé dat er niemand voor het plan is?
Heel vreemd ja
Ik ben ook wel benieuwd naar de vóórstanders van dit "strakke" plan :wink:
Wat goed: zo unaniem was men hier nog nooit :wink:.
Dom, Dom,
ik ben al jaren lid en lid geworden omdat ik vond dat wanneer ik gebruik ging maken van de faciliteiten (forum) van de Wereldfietser ik lid moest zijn/worden. Na een aantal keren gebruik te hebben gemaakt van het forum ben ik lid geworden Op dat moment ben je er ook van overtuigd dat het de € 15,= waard is.
Ook via mijn site en contacten met medefietsers wijs ik medefietsers op het belang.
Je moet ze wel de gelegenheid geven eerst te proeven.
Spam kun je op andere manier weren.