Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Forum alleen toegankelijk voor leden? - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Forum alleen toegankelijk voor leden?

128 berichten
Het zou jammer zijn als alleen leden toegang hebben op het forum.
Als er kosten aan het instandhouden van het forum verbonden zijn, is er wel wat voor te zeggen, vind ik als objectiveling.
De niet leden zullen dan zeker op het web een andere weg zoeken om aan informatie te komen en om ervaringen met andere niet leden uit te wisselen.
De voor- en nadelen zullen tegen elkaar afgewogen moeten gaan worden.
Ik wens u veel wijsheid.
Ik schat in dat een forum als dit een paar honderd euro per jaar kost voor de serverruimte en treinkaartjes voor redactie/moderators om af en toe bij elkaar te komen. De inkomsten komen uit de advertentiebanners en contributie van de leden.

Je zou extra inkomsten kunnen verwerven door een banner met rekeningnummer voor donaties. Niet iedereen heeft zin om ergens lid van te worden, ook al kost het maar 15 euro en krijg je er een fantastisch tijdschrift voor. Veel mensen zijn best bereid een kleine bijdrage te leveren voor een faciliteit waar ze plezier aan beleven, als je het ze gewoon vraagt. Het is ook heel gebruikelijk in internetland.
Uit de bijdrage van Dennis maak ik op dat geld niet het probleem is, noch voor de bekostiging van het forum, noch meer in het algemeen voor de vereniging.
Wim
wij hebben eerst een tijdje meegelezen op het forum voor we lid werden.......

Die kans wordt andere mensen in het vervolg ontnomen...........
Ik vind dat persoonlijk erg jammer
Ten eerste:
Ik was vroeger lid van de Belgische tak "Vakantiefietser".
Aangezien ik heel lang onderweg geweest ben, en de tijdschriften dus niet kon ontvangen, heb ik mijn lidmaatschap toen niet verlengd.
Ik denk dat veel wereldfietsers in die situatie zitten.
Zij die onderweg zijn zouden dus geen bijdragen meer kunnen leveren :?

'Goed bezig', zou ik zeggen :( .

Ten tweede:
Ik wilde vanaf 2009 terug lid worden van de Vakantiefietser.
Kan ik met de code die ik van hen krijg ook inloggen op de wereldfietser, of moet ik apart lid worden en twee maal lidgeld betalen en twee maal hetzelfde boekje in de bus krijgen ?
Oh .... en de website van de Belgische tak, Vakantiefietser, is al sinds mensenheugnis grotendeels afgeschermd door een paswoord. Er is dan ook weinig animo op die site. En dat komt dus heus niet alleen doordat er in Belgie minder "wereldfietsers" zijn. Neen, die zitten (zaten) op het "open" forum van de Nederlandse collega's.

Up-2-U welke kant jullie uitwillen met het forum.
Fien schreef:@jansenius
Agorafobie??? http://nl.wikipedia.org/wiki/Agorafobie Moest ik even opzoeken hoor, maar pleinvrees oid???

Geen vakantiefietserforum in Belgie, maar wel lekker eten!! :D en een hele leuke politiek :twisted:
Forum(Latijn)=markt(Nederlands)=agora(Grieks).
Agorafobie bedoelde ik als forumvrees.
Misschien een te doorgedreven woordspeling, ok :-) .
Ik ben zijdelings betrokken bij een forum dat voor een andere vereniging wordt gebruikt. Daar is een keuze gemaakt om een blad alleen voor de leden te hebben, delen van de site achter een wachtwoord te plaatsen, maar het grootste deel van de site, het forum en de digitale nieuwsbrief zijn voor iedereen benaderbaar.

Op het forum komen nu bijdragen van over de hele wereld, en de digitale nieuwsbrief heeft ook een behoorlijk internationaal karakter. En de jaarlijkse beurs trekt sinds kort exposanten van over de hele wereld, idem voor de bezoekers.

En inderdaad, er stroomt informatie naar niet-leden. Maar dat past in de doelstelling van die vereniging, en bovendien gaat dat niet ten koste van de leden. Die leden halen hun 'winst' uit andere dingen, naast dat forum. Bijvoorbeeld door elkaar op bijeenkomsten te zien.

En nee, ik ben geen lid. Nog niet. Maar misschien komt dat nog.
Even de feiten: er mag niet veel gebeuren op het Belgische forum, maar het is wel open voor iedereen.
Wim
Wat ik tot nu toe lees, is een grote eengezinsheid inderdaad.

Ook ik schaar me daarbij. Op dit moment ben ik nog geen lid. Dit omdat ik wat vage tijden verwacht qua wonen en fietsvakantie. Voor mij is dit forum wel een van de grote hulpstukken geweest om de reis naar het verre oosten in maart 2009 echt door te zetten en niet bij een vaag ideetje te laten.

Daarnaast denk ik dat door het buitensluiten van niet leden het volgende(en ik denk niet benoemd) zal gebeuren:
1) niet leden zullen een eigen forum opzetten, zonder lid te worden van de WF, dus extra leden geeft het niet
2) Hierbij in acht genomen dat een deel van de huidige leden vertrekt zal het leden aantal dus dalen, en de financiele situatie achteruit gaan.
3) Puntje bij paaltje zal het geheel zich wel weer nestelen in een nieuw gratis forum

Ik ben benieuwd wat er uit komt. Hopelijk blijft alle informatie die relevant kan zijn voor niet leden ook gewoon beschikbaar. Mocht je notulen, vergaderingen etc achter gesloten schermen doen, dan kan ik me dat nog wel ergens voorstellen. Maar de echte fiets info wegproppen... nee dat gaat voor niemand voordelig uitpakken vermoed ik.

groet,
Volgens mij voegen ook niet-leden veel informatie gratis en voor niets toe met veel tips waar je anders een dure Lonely Planet moet kopen. Misschien moet het overtollig geld worden verdeeld onder de veel schrijvers met de meeste nieuwswaarde :P
Ik stel voor 3 euro per bericht

:twisted:
Ik had een mail gestuurd naar de ikbenlid... en kreeg als reactie dat leden van de Vakantiefietser in eerste instantie GEEN toegang gingen krijgen.
Dus ik moet EN lid van de wereldfietser EN lid van de vakantiefietser worden, dan krijg ik elke 3 maanden 2 dezelfde bladen, met een andere cover En ik mag hier op het forum.
Ik ga hier niet te veel woorden gebruiken. Zo'n dom idee heb ik dit jaar nog niet gehoord, zelfs niet van onze ontslagnemende eerste minister :).
Tja, dat was wel even schrikken... Ik denk ook dat er een verkeerd beeld bestaat bij het bestuur over dat alleen leden zouden geven en niet-leden alleen zouden nemen op het forum.

Ikzelf ben geen lid, en ik word het ook niet. Ik houd niet zo van verenigingen, dat is alles. Maar ik voel me hier best wel thuis op het forum. En ondanks dat zouden jullie mij dus wel kwijt zijn als de maatregelen door zouden gaan.
En ik weet vrij zeker dat van de 799 posts die ik hier onderhand heb staan, er misschien 2% vragen betreft. De rest was delen van wat ik weet (en niet weet) over reizen (per fiets).

Maar het lijkt me dat het bestuur al deze reacties niet kan negeren, en dat ik nog lekker lang onder jullie mag vertoeven... :D
Ik denk dat de Wereldfietser bij een open forum niet bang hoeft te zijn om iets 'tekort' te komen. De verleiding om de boel dicht te gooien is zelfs bij Wikipedia weerstaan. Door hun gebruikers een vrijwillige bijdrage te vragen proberen zij hun kosten te dekken. Feitelijk is het hele internet een gratis informatiebron, maar er zit veel ongestructureerde troep tussen of je wordt dol van de reclame. Sites met waardevolle en betrouwbare informatie, waar je je als bezoeker niet weggejaagd voelt, zijn waard. Hopelijk blijft de wereldfietser-site ook tot deze categorie horen.
Om ter archivering van vereniging-gerelateerde zaken en discusies, vind ik een gesloten deel FANTASTISCH....
De rest moet open blijven. Ik sluit me aan bij het idee dat de schat aan informatie open MOET blijven. Dat trekt leden juist aan. Laat het moraal/sympatie aansporen om lid te worden. Niet de nood voor informatie. In het laatste geval gaan de bronnen en de doelgroep hun heil ergens anders zoeken en kan de wereldfietser zichzelf opheffen. Een no-brainer.
Ook de uitwisseling van informatie moet vrij blijven. Niet-leden moeten in staat zijn te kunnen voldoen met een account, om te kunnen reageren. Laat informatie gewoon openbaar blijven zodat anderen hun weg hier naartoe vinden en misschien blijven plakken.
Zelf ben ik ook via via hier gekomen. Na een leuk najaarsweekeinde ben ik lid geworden. Ik waardeer de stichting en toon dat door een lidmaatschap. Als de boel gesloten wordt, ben ik ook weg (in 2010) :(

[dreig]
Belgie blijft open? ;)
[/dreig]

Vrolijk kerst feest nog :)
Reboli schreef:moet
MOET
kan de wereldfietser zichzelf opheffen
moeten
Jij ook een fijn kerstfeest gewenst!
Leon schreef:
Reboli schreef:moet
MOET
kan de wereldfietser zichzelf opheffen
moeten
Wat is het punt? :roll:
Wat wil je kwijt?
Je toetsenbord heeft meer toetsen dan "del" ;)
Schlauch schreef:
Ik denk -nee, weet het wel zeker- dat het forum heel belangrijk is voor fietsenboeren en aanverwante bedrijven. Deze website heeft enorm veel hits van een zeer specifieke doelgroep.

? Kun je daar iets meer over vertellen ?
Verder hoop ik dat de vereniging haar naam eer blijft aandoen.
Jac
Nee Jac dat wil ik liever niet. Geen oude discussie.
Gelet op de historie van de club zou je je kunnen afvragen of de prijzen die voor advertentieruimte wordt gevraagd wel in overeenstemming zijn de marktwaarde. That is all.

groet

flip
Lieve mensen,

Nog maar even een reactie op het idea dat dit forum in de toekomst alleen nog maar voor leden toegankelijk zou zijn.

Ik woon zelf niet in Nederland, en vindt het leuk om via dit forum af en toe met nederlanders over fietsen te kletsen. Ik zou ook best wel lid willen worden daar gaat het mij niet om, maar het is me niet helemaal duidelijk hoe dit, voor mijn, in zijn werk zou gaan. Ik vermoet dat club blad niet internationaal verstuurd wordt, kan me vergissen. Acceptgiro's werken ook niet buiten Nederland. Activiteiten kan ik helaas ook niet aan deel nemen. Om maar een paar voorbeelden te noemen.

Affijn,

Groetjes,

Stijn
Toen ik zo'n 12 of 13 jaar geleden op de OpPad beurs lid wou worden van de Wereldfietser, kon dat niet omdat ik in België woonde. Er was een Vlaamse zustervereniging en kon daar lid worden werd me verteld. Zo kwam ik bij de Vakantiefietser terecht, en werd daar dan ook lid.
Nu blijkt dat ik als lid van de Vakantiefietser, geen toegang krijg tot het besloten deel van het forum. Je kan je voorstellen hoe belachelijk ik dit nu vind...

Nu vind ik €30 toch wel een beetje te veel van het goeie, want 2x lidgeld betalen dat zou toch al te gek zijn. Ik begrijp echt niet wat de bedoeling is om de Belgische leden van de Vakantiefietser geen toegang te verschaffen. Dacht dat we 1 grote familie waren?

[actie=reactie]Ik heb dan ook beide links naar de Wereldfietser en naar dit forum van mij website verwijderd. Met 30 tot 42% bezoekers die uit Nederland komen, toch niet onbelangrijk. Zij zullen hun weg naar hier niet meer vinden.[/actie=reactie]
Ik als belg heb hier ook al melding van gemaakt.

Er is tot dusver niet op gereageerd.

Ik vraag me af of het een kwestie is van onwil of geen zin in de administratieve rompslomp.

Verder hebben wij natuurlijk op de Vakantiefietser ook een besloten deel waarop wereldfietsers geen toegang krijgen.

Misschien valt de schade wel mee, missen we zoveel in dat clubhuis?

Nu ja ik leg me er maar bij neer, dat men je aan de ene kant verbiedt lid te worden en dan wel dingen verzint voor leden die vanwege hun woonplaats wel lid mogen worden.

Nu ja het was een soort non-concurrentie beding tussen de 2 clubs. Die er wel in slagen een gemeenschappelijk tijdschrift uit te brengen, maar bvb. niet de fora gemeenschappelijk kunnen maken.

Nu ja de beste stuurlui staan wel vaker aan wal.

Willem