Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Muggengaas in Hilleberg Akto - Forum Wereldfietser

Muggengaas in Hilleberg Akto

Overweeg om me binnenkort een Hilleberg Akto aan te schaffen. Zit nog met een vraagje wat betreft het muggengaas in de buitentent. Als ik me niet vergis heeft de Akto drie ventilatieopeningen in de buitentent, een boven de deur en een aan elk uiteinde onderaan.
Weet er iemand of die openingen voorzien zijn van muggengaas ?

Vincent
De Akto is voorzien van muggengaas. Het is een Zweedse tent. Dus het muggengaas is erg fijn.
De Akto bevalt mij goed.
Niko
In de buitentent zit geen gaas.
Zuiz schreef:In de buitentent zit geen gaas.
Oeps, verkeerd gelezen! Sorry.
Klopt, in de buitentent zit geen gaas.
niko
In onze natuurlijk veel zwaardere Keron zit dat wel, en het is wel praktisch, ook al beperkt het de luchtstroom ook wel weer. Als het erg benauwd is ritsen we het gaas in de openingen in de buitentent weg, en dat is weliswaar frisser, maar als er veel beestje zijn komen ze dan ook snel de voortent in. Wel begrijp ik dat het doek bij de uiteinden van de Akto van een speciale luchtdoorlatende soort is. Zit zelf ook wel te denken aan een Akto voor solotripjes. Iedereen zegt dat het weliswaar niet de allerlichtste solotent is, maar wel de degelijkste, en de tent die je wilt hebben als het echt gemeen weer wordt (behalve echt hoog in het hooggebergte).
Wim
Heb 2 jaar geleden een Nammatj 2 gekocht voor de solotrips en voor de lange tochten met z'n tweetjes hebben we een Nammatj3GT. Deze beiden tenten hebben een hele goeie verluchting (net zoals Wim's Keron, systeem buitenverluchting is identiek) die je op vele manieren kan regelen.
Ben heel tevreden van de Nammatj2 maar wil in de toekomst toch met een (veel) kleiner tentje de weg op. Ga zeker nog meerdere malen in Schotland en Ierland fietsen en ook de Noordkaap staat op m'n lijstje. Maar dit zijn allemaal gebieden met vaak (heel) veel muggen. En het mooie aan de Nammatj tenten is dat je in de buitenverluchting (voor -en achter voor de gewone, en de GT ook de deur) muggengaas hebt.
En bij de Akto moet je dan of je binnententje invluchten of alle ventilatie afsluiten, is eigenlijk wel jammer, een beetje muggengaas weegt nou toch niet zoveel extra :-(

De Helsport Ringstind heeft wel muggengaas dacht ik. Maar met de akto heb ik het voordeel dat de stokken van de Nammatj2 er ook in passen.
Misschien kun je er zelf muggengaas inzetten, of het door een kleermaker laten doen. Het lijkt mij niet heel ingewikkeld. Daarna wel de naden sealen.
Heb m'n Akto net besteld bij "The Climbers Shop" (UK). Goede korting en ook de lage pond scheelt een pak. Omgerekend betaal ik nu slechts 282 euro (inclusief verzendkosten!). Catalogusprijs in de Benelux is 429 euro, da's een korting van 34% :-)